MeldNu.nl

Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Klantenservicenederland.nl, Poging tot oplichting


Gemelde gegevens (Poging tot oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Poging tot oplichting
Gebruikte methode:
Telefonisch
Bedrijfsnaam:
Klantenservicenederland.nl
Naam:
Klantenservice Nederland
Adres:
Asterweg 17-19
Postcode:
1031HL
Plaats:
Amsterdam
Land:
Nederland
Telefoon:
0433020283
Website / Webwinkel:

Omschrijving van de melding:

Vanwege een probleem in mijn advertentieaccount heb ik een ticket aangemaakt via de support inbox van Facebook. Het duurde me te lang voordat ik daar reactie op kreeg, dus ging ik op zoek naar het telefoonnummer van Facebook. Na het zoeken in het helpcentrum van Facebook en het lezen van verschillende fora kwam ik uit op dit nummer +31-433020283 (NIET BELLEN!). Dit bleek een telefoonnummer van klantenservicenederland.nl te zijn. Ik kreeg een Indiaase meneer aan de telefoon. Dat leverde geen alarmbellen op, omdat ik eens voor een bekende, grote softwaremaatschappij heb gewerkt en hun klantenservice zit in India. Hij wilde mijn advertentieaccount ID weten en vertelde dat mijn account is 'suspended' en ik een euro moest betalen om het account weer te activeren. Hij wilde mijn laptop overnemen via Helpme.net, zodat ik de iDeal betaling kon doen (wat?!). Toen gingen de alarmbellen dus wel af. Ik zei dat ik hem geen controle over mijn laptop ging geven en toen brak de hel los. Hij schold me zowat uit, zei dat hij mijn acount zou opheffen en dat ik nooit meer iets zou kunnen doen met mijn account, dat ik iedereens tijd aan het verdoen was en 'you're laughable, what do you think you're going to do without your Facebook account'... (hij denkt dat ik geen leven heb). Ik vroeg hem naar zijn naam, toen zei hij: Sed Williams (yeah right). Giga oplichting dus! Bel ajb nooit naar dit nummer. Ik heb voor alle zekerheid mijn wachtwoorden gewijzigd en het nummer geblokkeerd op mijn telefoon. Hopelijk kan hij niks met mijn advertentieaccount ID


Deel deze melding



Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?






Reacties (1)


Ik zocht de klantenservice evan lenovo. Krijg ik via Google de website van klantenservice.nl>lenovo. De medewerker wil mijn computer wel overnemen en het probleem met de opslagcapaciteit verhelpen. Ik moet terwijl hij de computer heeft overgenomen een betaling done per iDeal. Ik vraag door en vertrouw het niet. Er word een voorbeeld gegeven met een steam account en een aankoop van €100,- in de winkelmand eraan. Vervolgens het verzoek om te betalen. Ik vraag nogmaals om een mail met een betaallink, de medewerker zegt dat dat niet kan en zeker niet via een ipad🤪. Ik ga nog even door met het uiten van mij. Twijfels en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken.
17-10-2018 - TRea