Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Navishop, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Webshop
Bedrijfsnaam:
Navishop
Naam:
YPH Merks
Plaats:
Eindhoven
Land:
Nederland
Telefoon:
0687447785
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL17INGB0700471537
NL17 INGB 0700 4715 37
Website / Webwinkel:
Product:
Navigatiesysteem

Omschrijving van de melding:

Op de website navishop-eu.nl heb ik 3 DVD's voor het TNS 300 navigatiesysteem besteld. Ik had de website gevonden via marktplaats.nl, waar de verkoper meerdere advertenties had geplaatst voor updates van navigatiesystemen. Deze advertenties zijn inmiddels verwijderd.
De website is amateuristisch vormgegeven, waarbij de bestelling in een online formulier moet worden ingevuld en per e-mail moet worden verzonden. Dezelfde dag ontvang ik e-mail terug met het verzoek €25 over te maken. De volgende dag meldde de verkoper dat het pakket was verstuurd. Toen het pakket niet aankwam en per e-mail vroeg of er iets misgegaan was meldde verkoper dat hij het opnieuw zou versturen. Dit herhaalde zich een aantal keer. In totaal meldde hij vijf keer dat hij de bestelling (opnieuw) heeft verstuurd. Steeds meldde de verkoper dat hij nieuwe had verstuurd, maar steeds arriveerde er niets. De verkoper verklaarde dat er de hele maand al problemen waren met PostNL.

Ik had telefonisch contact via het mobiele telefoonnummer dat hij op zijn website vermeldt. Omdat ik die dag naar Eindhoven zou gaan vroeg ik of de bestelling ook afgehaald zou kunnen worden. Dat was volgens hem echter niet mogelijk, omdat hij geen dual-layer DVD's meer in voorraad had en de computerzaak gesloten was (het was inderdaad tweede pinksterdag). We spraken af dat hij nieuwe zou versturen en het bedrag zou terugstorten als het opnieuw niet zou arriveren.

De verkoper ging per e-mail akkoord met het terug storten van de €25 toen ik meldde dat de bestelling opnieuw niet was gearriveerd. Tot op heden heb ik het bedrag echter niet terug ontvangen. De verkoper reageerde niet op herinneringen. Ik heb hem ondanks vele pogingen niet meer telefonisch te pakken gekregen, noch op het vaste als op het mobiele telefoonnummer.
Ik melde per e-mail dat ik aangifte van oplichting zou doen en een waarschuwing zou plaatsen voor zijn webshop meldde hij dat de bestelling opnieuw had verstuurd en dreigde "Als je mijn naam op internet plaatst, dan ken ik er ook wat van, we zitten met 15 man in een hackersgroepje, kan veel schade aanrichten".
Tot op heden heb ik de bestelling niet ontvangen en het bedrag niet terug gestort gekregen.


Deel deze melding




Reageer op deze melding


(Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?






Reacties (0)