MeldNu.nl

Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Benelux Business Systems (BBS ), Misleidende verkoop


Gemelde gegevens (Misleidende verkoop)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Misleidende verkoop
Gebruikte methode:
Post
Bedrijfsnaam:
Benelux Business Systems (BBS )
Adres:
Wijkermeerweg 72
Postcode:
1948NX
Plaats:
Beverwijk
Land:
Nederland
Telefoon:
0251726004
Mobiel:
0251726016
E-mailadres:
Website / Webwinkel:

Omschrijving van de melding:

Vandaag een factuur ontvangen van BBS Benelux Business Systems (moederbedrijf ILC International Lighting Company I.L.C.) ze hebben ongevraagd TL balken gestuurd met daarin een factuur te betalen.

Gebeld dat de goederen opgehaald kunnen worden. De vrouw aan de telefoon was redelijk vijandig toen ik ze vertelde wat ik van deze werkwijze vind.

Het lijkt erop dat dit bedrijf met de vorige naam "ILC International Lighting Company" geen succes meer heeft gezien de klachten die op internet te vinden zijn over de werkwijze, dat ze nu de naam hebben veranderd in BBS Benelux Business Systems. Adres is nog steeds hetzelfde in Beverwijk.

URLs:
Longlifelamps.nl/
Registratiedatum: 2011-09-29

Beneluxbusinesssystems.nl/…
Registratiedatum: 2017-09-15

Superlonglife.eu/ - Super Long Life lighting
Registratiedatum: 2 May 2012


Deel deze melding



Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?






Reacties (6)


Ook ons bedrijf heeft te maken met exact dezelfde praktijken zoals bij iedereen beschreven, eerst bellen met een medewerker om vervolgens diens naam op een (hoge) factuur te zetten voor lampen die niet besteld en ook niet geleverd zijn. Een mevrouw blijft bellen en wil ook een onderzoek instellen bij vervoerder GLS om het pakket te traceren (ben benieuwd wat daar uit komt).

Bedrijf heet Benelux Business Systems maar het e-mailadres eindigt op superlonglife.eu
22-05-2018 - Annemiek
Pas op met deze malafide praktijken. Wij hebben op onze basisschool met hetzelfde probleem te maken. Met misleidende praatjes proberen ze zo een deal te sluiten en torenhoge facturen te versturen.
Heden telefoon ontvangen van BBS verlichting. Voor zover als mij bekend hebben wij nooit zaken gedaan met dit bedrijf. Het verhaal is 1:1 gelijk aan de klachten over ILC. Zelfde verhaal, zelfde truc.

Ziet er naar uit dat onder een andere bedrijfsnaam dezelfde truc geprobeerd wordt.
20-06-2018 - Ivo
Goedemorgen,

Ik werk als conciërge op een basisschool en kreeg een mail van een directeur van een andere school binnen de stichting, over dit bedrijf.
En daarin vroegen ze ook of wij even een bedrag wilde betalen waarvan niks afwisten.
Dit heeft de directeur natuurlijk niet betaald.

Dus ik hoop dat dit soort ongein stopt.

zie hier het verhaal wat de directeur heeft geschreven:
(ik heb dingen weg gelaten i.v.m. privacy redenen)

Afzender: S-S DB
Aan:
Benelux Business Systems BV
Wijkermeerweg 72
1948 NX Beverwijk
Uw referentie: 0530 G10 280

Eindhoven, 22-06-2018
Onderwerp: Niet gesloten overeenkomst

Geachte heer of mevrouw,
Op 22-06-2018 ontving ik van uw bedrijf een rekening voor TL-buizen. Met deze brief wil ik u laten weten dat ik hiervoor geen toestemming heb gegeven. Er is daarom geen overeenkomst tot stand gekomen. Ik beschouw het door u toegestuurde product dan ook als ongevraagd.
Waarom is er geen overeenkomst tot stand gekomen?
Wij hebben nooit een overeenkomst met u gesloten voor de koop van de tl-buizen. Er is door u geen aanbod gedaan dat door ons is aanvaard.
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet is er toestemming nodig om een overeenkomst tot stand te laten komen. Ook mag de verkoop van producten of diensten niet misleidend of agressief zijn. Dit staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Ongevraagd producten sturen en vragen om betaling of terugsturen van de producten is een oneerlijke handelspraktijk. De Autoriteit Consument & Markt toezicht (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, Acm.nl, klik op ‘onderwerpen’ en kies vervolgens voor ‘informatie voor ondernemers’.
Wat verwacht ik van u?
U kunt de doos met tl-buizen ophalen, ik zal de gestuurde rekening niet betalen. Ik verzoek u met betrekking tot het ophalen van de tl-buizen vooraf contact op te nemen met de conciërge van onze school.
Met vriendelijke groet,
M. D (Directeur)
26-06-2018 - Boy
Vandaag benaderd door BBS. Persoon vertelde een heel verhaal dat de directie besloten had hem over te plaatsen naar vestiging in Milaan, maar dat hij als vaste contactpersoon voor ons bedrijf nog een pakket tl-buizen mocht opsturen naar zijn klanten. Ik ga normaal niet over facilitaire zaken, maar hij kon ook niet zeggen wie het contactpersoon voor ons bedrijf was waarmee hij in het verleden contact had. Hij rondde het gesprek snel af waarbij hij dus zei het pakket op te sturen. Ik kon niet terugbellen, maar naar aanleiding van mijn mail ben ik teruggebeld. Uitgelegd dat dit oplichting is, maar zij gaf aan dat ik nogmaals gebeld zou worden voor het doornemen van de prijzen alvorens zij iets zouden opsturen. Volgens deze mevrouw stonden wij in hun klantenbestand, maar zij hebben nooit geleverd bij ons. Ze zei dat zij niks kosteloos mogen aanbieden, want "uw begrijpt dat als wij alles netjes verpakken en onze producten opsturen dat er kosten aan verbonden zitten". Nogal tegenstrijdig tegenover het eerste telefoontje als je het mij vraagt. Aangegeven dat ik niet te spreken ben over deze manier van zaken en als zij dit zouden doorzetten dat wij hier verder werk van zouden maken. Zij gaf aan dat wij niet meer benaderd zouden worden.
19-09-2018 - Sharon
Wij kregen vandaag een telefoontje van deze firma. eerst ik, met idd ook het verhaaltje dat een collega weg ging bla bla bla en dat hij ons een precentje wilde geven als klant uit het verleden.... (nooit geweest)
Hij vroeg op een slinkse wijze naar de "werkplaatschef" waarop ik hem weer doorschakelde naar de werkplaatschef. het verhaal werd mooi verteld aan hem.

Vervolgens werd ik 3 uur later weer gebeld en hij vroeg naar de werkplaatschef om de "bestelling" af te ronden, ik zei dat er niets besteld was (want dat word altijd aan mij gemeld). en de chef al weg was. Maar terwijl ik nog met die vent aan de telefoon was vroeg ik aan de werkplaatschef of er lampen waren besteld waarop de verkoper ineens zei:, O gaan we het zo spelen!!??? nou dan annuleer ik de "bestelling"!!! FIJNE DAG DOEG!!! en hij klapte de hoorn op de haak.

Algemeen: Mochten de Lampen en de factuur alsnog binnen komen kunnen de gedupeerden het pakket aangetekend terugsturen en zich beroepen op de wettelijke bedenktijd van 8 dagen via telefonische verkoop.
25-09-2018 - Martin