Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Billion.bazaar, Internet oplichting


Gemelde gegevens (Internet oplichting)


Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Internet oplichting
Gebruikte methode:
Via marktplaats
Bedrijfsnaam:
Billion.bazaar
Naam:
Y. Cantekin
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL94ABNA0470651598
NL94 ABNA 0470 6515 98
Website / Webwinkel:
Product:
Schoenen
Bedrag:
€ 182,50
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Mijn dochter van 15 heeft via Marktplaats bij Y. Cantekin (die opereerde onder de naam Billion.Bazaar via Marktplaats en Instagram) laarsjes met Louis Vuitton print besteld voor 140 EURO. Deze zouden binnen 3 dagen geleverd worden. Na betaling bleek uit berichtenuitwisseling via marktplaats-app dat het 3 weken zou worden. Hierover heb ik eerder bericht op deze web-site naar aanleiding van een bericht van een andere klant. Y antwoordde direct op deze site dat de laarsje bij de douane lagen en dat hij de invoerkosten zou betalen. Goed nieuws zou je zeggen. De invoerkosten waren 42,50, daar heb ik Y via zijn mailadres: instabillionbazaar@gmail.com van bericht. Ik kreeg als antwoord terug: "Helaas, moet ik je teleurstellen, wij hebben te horen gekregen dat de tax kosten niet worden vergoed. Ons beleid is aangepast. Gelieve het bedrag te voldoen bij de Bruna, zodat u uw pakketje kunt ophalen. Veel plezier ermee en excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Team billion.bazaar" Op mijn reactie dat dit niet volgens afspraak was is niet meer gereageerd. Na voldoen van de invoerkosten, volgde de nog een teleurstelling: De geleverde laarsje bleken niet de laarsjes te zijn die mijn dochter besteld heeft en daarnaast ook nog van zeer inferieure kwaliteit. Beslist geen 182,50 EURO waard. Ik heb Y een mail gestuurd met verzoek geld terug. Ook hierop heb ik geen reactie ontvangen. Het Chinese verzendadres van de laarsjes bleek te zijn van iemand die op de volgende meldingssite voor internet oplichting te vinden is: ripoffreport.com/reports/jiangwen-yuneng-international-digital-plaza/foshan-guangdong-528200/… ternational-digital-plaza-sollunrestaurantees-enviaron-un-producto-dis-1419346. Op deze site wordt melding gemaakt van veel te laat versturen en ook van het versturen van veel goedkopere spullen dan belooft. Kortom, mijn dochter is 6x opgelicht binnen 1 internetbestelling: 1 door te late levering en weigering om de order te annuleren, 2 Veel te veel betaald aan Y, 3 door Chinees die een nog goedkoper product stuurt dan besteld, 4 douane rekent op basis van opgegeven waarde van 140 euro, 42,50 invoerkosten, 5 invoerkosten worden niet vergoed zoals belooft, 6 geld terug (volgens consumentenrecht) voor verkeerd geleverd product gaat ook niet gebeuren. Het plaatje bij dit bericht is van de bestelde schoenen, ter waarschuwing van andere meiden die gelijksoortige schoenen/riemen/tasjes van allerlei beroemde merken willen bestellen via Marktplaats omdat ze te jong zijn en nog geen geld hebben voor de "echte" producten.



Deel deze melding:



Reageer op deze melding


(Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot)
Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?





Reacties (2)


  • Ik heb precies dezelfde ervaring met deze persoon gehad. Heb ook een melding gedaan op deze site en heb aangifte gedaan. Alletwee had ik ingetrokken nadat ik de belofte kreeg dat de tax betaald zou worden. Wat dus niet zo bleek te zijn.

    Ook ik heb uiteindelijk ipv 140 euro, 173 euro moeten betalen voor laarzen die me niet eens passen. Ik heb ze gelukkig kunnen verkopen en diegene had OOK te negatief te maken gehad met billion bazaar.

    Ding is dat ik de persoon achter 'het bedrijf' heb gevonden en heb opnieuw aangifte gedaan.

    Ze hebben ook een instagram account die al sinds 18 april geen nieuwe activiteiten heeft, dus waarschijnlijk heeft ze meerdere aangiftes aan dr broek hangen.

    09-05-2018 - Sher
  • Ze staan nu trouwens onder de naam Perfect Products op Marktplaats. De naam is wel lachwekkend ironisch. Maar let er dus op, billion bazaar en perfect products is dezelfde persoon.

    09-05-2018 - Sher

Y Cantekin, Internet oplichting

Gemeld op 25-05-2018

Ik heb schoenen besteld bij dhr Y Cantekin, het bedrag betaald en de schoenen niet gekregen. Ik heb hem een aantal keer een bericht gestuurd maar mijn berichten worden genegeerd, ook heb ik een email gestuurd ook deze werd genegeerd. Ik vind het heel naar dat het zo is gegaan. ...

 

Lees meer

Jack, Internet oplichting

Gemeld op 17-05-2018

Trap er niet in: Advertentie m1285012102 Kenmerken Conditie : Zo goed als nieuw Type : Stofzuiger Beschrijving Inclusief aankoopbonnetje & garantienota. Verzenden kan op eigen kosten. Voel je gerust om een bericht te sturen. Met vriendelijke groet, Jack ...

 

Lees meer

Mark Stevens, Marktplaats oplichting

Gemeld op 15-05-2018

Ik heb via marktplaats bij dhr. Mark Stevens een gebruikte AED gekocht op afgesproken prijs 275 euro heb deze betaald op 4 mei en bevestiging van mark gehad dar geld was ontvangen maar nooit iets gekregen hij zou het opsturen en track en trace code mailen maar hij heeft alleen advertentie ...

 

Lees meer

Johan de vries, Oplichting

Gemeld op 01-05-2018

Deze persoon vraagt je geld over te maken en daarna levert hij zijn producten niet. Komt heel geloofwaardig over maar helaas ZWAAR NEP! Heeft wel 8,5 jaar een account bij Marktplaats en onderbouwd dat ook maar helaas niks van waar! ...

Reacties (1)

Lees meer