Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Billion.bazaar, Internet oplichting


Gemelde gegevens (Internet oplichting)

Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Internet oplichting
Gebruikte methode:
Via marktplaats
Bedrijfsnaam:
Billion.bazaar
Naam:
Y. Cantekin
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL94ABNA0470651598
NL94 ABNA 0470 6515 98
Website / Webwinkel:
Product:
Schoenen
Bedrag:
€ 182,50
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Mijn dochter van 15 heeft via Marktplaats bij Y. Cantekin (die opereerde onder de naam Billion.Bazaar via Marktplaats en Instagram) laarsjes met Louis Vuitton print besteld voor 140 EURO. Deze zouden binnen 3 dagen geleverd worden. Na betaling bleek uit berichtenuitwisseling via marktplaats-app dat het 3 weken zou worden. Hierover heb ik eerder bericht op deze web-site naar aanleiding van een bericht van een andere klant. Y antwoordde direct op deze site dat de laarsje bij de douane lagen en dat hij de invoerkosten zou betalen. Goed nieuws zou je zeggen. De invoerkosten waren 42,50, daar heb ik Y via zijn mailadres: instabillionbazaar@gmail.com van bericht. Ik kreeg als antwoord terug: "Helaas, moet ik je teleurstellen, wij hebben te horen gekregen dat de tax kosten niet worden vergoed. Ons beleid is aangepast. Gelieve het bedrag te voldoen bij de Bruna, zodat u uw pakketje kunt ophalen. Veel plezier ermee en excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Team billion.bazaar" Op mijn reactie dat dit niet volgens afspraak was is niet meer gereageerd. Na voldoen van de invoerkosten, volgde de nog een teleurstelling: De geleverde laarsje bleken niet de laarsjes te zijn die mijn dochter besteld heeft en daarnaast ook nog van zeer inferieure kwaliteit. Beslist geen 182,50 EURO waard. Ik heb Y een mail gestuurd met verzoek geld terug. Ook hierop heb ik geen reactie ontvangen. Het Chinese verzendadres van de laarsjes bleek te zijn van iemand die op de volgende meldingssite voor internet oplichting te vinden is: ripoffreport.com/reports/jiangwen-yuneng-international-digital-plaza/foshan-guangdong-528200/… ternational-digital-plaza-sollunrestaurantees-enviaron-un-producto-dis-1419346. Op deze site wordt melding gemaakt van veel te laat versturen en ook van het versturen van veel goedkopere spullen dan belooft. Kortom, mijn dochter is 6x opgelicht binnen 1 internetbestelling: 1 door te late levering en weigering om de order te annuleren, 2 Veel te veel betaald aan Y, 3 door Chinees die een nog goedkoper product stuurt dan besteld, 4 douane rekent op basis van opgegeven waarde van 140 euro, 42,50 invoerkosten, 5 invoerkosten worden niet vergoed zoals belooft, 6 geld terug (volgens consumentenrecht) voor verkeerd geleverd product gaat ook niet gebeuren. Het plaatje bij dit bericht is van de bestelde schoenen, ter waarschuwing van andere meiden die gelijksoortige schoenen/riemen/tasjes van allerlei beroemde merken willen bestellen via Marktplaats omdat ze te jong zijn en nog geen geld hebben voor de "echte" producten.


Deel deze melding




Reageer op deze melding


(Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?






Reacties (2)


Ik heb precies dezelfde ervaring met deze persoon gehad. Heb ook een melding gedaan op deze site en heb aangifte gedaan. Alletwee had ik ingetrokken nadat ik de belofte kreeg dat de tax betaald zou worden. Wat dus niet zo bleek te zijn.

Ook ik heb uiteindelijk ipv 140 euro, 173 euro moeten betalen voor laarzen die me niet eens passen. Ik heb ze gelukkig kunnen verkopen en diegene had OOK te negatief te maken gehad met billion bazaar.

Ding is dat ik de persoon achter 'het bedrijf' heb gevonden en heb opnieuw aangifte gedaan.

Ze hebben ook een instagram account die al sinds 18 april geen nieuwe activiteiten heeft, dus waarschijnlijk heeft ze meerdere aangiftes aan dr broek hangen.
09-05-2018 - Sher
Ze staan nu trouwens onder de naam Perfect Products op Marktplaats. De naam is wel lachwekkend ironisch. Maar let er dus op, billion bazaar en perfect products is dezelfde persoon.
09-05-2018 - Sher


Y. Cantekin, Internet oplichting

Gemeld op

Op 27-03-2018 een bedrag van 140 euro overgemaakt naar deze verkoper. Vooraf werd er aangegeven dat de levertijd 5 dagen was, en ik kreeg de belofte binnen een aantal dagen een track code te krijgen. Een week later nog steeds geen track code en word ik aan het lijntje gehouden wat betreft de ...

Reacties (4)

Lees meer

Y Cantekin, Internet oplichting

Gemeld op

Ik heb schoenen besteld bij dhr Y Cantekin, het bedrag betaald en de schoenen niet gekregen. Ik heb hem een aantal keer een bericht gestuurd maar mijn berichten worden genegeerd, ook heb ik een email gestuurd ook deze werd genegeerd. Ik vind het heel naar dat het zo is gegaan. ...

Lees meer

Marten Kuiper, Internet oplichting marktplaats

Gemeld op

Verkoopt staanplaats ticket voor BTS op 13/10/2018 in de Ziggo Dome voor originele prijs via Marktplaat onder verkoper naam M. Zogenaamd omdat zijn vriendin niet meer kon gaan en het andere kaartje naar een kennis was gegaan. Stuurde via e-mail martenkuiper78@gmail.com een kopie van zijn rijbewijs ...

Lees meer

M.s.meijer@gmail.com, Oplichting

Gemeld op

heb concert kaartjes gekocht en betaald maar niet geleverd gekregen ...

Lees meer