Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Huurwensen.nl, Internet oplichting


Gemelde gegevens (Internet oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internet oplichting
Gebruikte methode:
Internet
Bedrijfsnaam:
Huurwensen.nl
Naam:
Huurwensen.nl
Adres:
Beltstraat 87
Postcode:
7512AC
Plaats:
Enschede
Land:
Nederland
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL30ABNA0524590958
NL30 ABNA 0524 5909 58
Website / Webwinkel:
KVK:
70774366
Social Media Url:
Product:
Reageren op huurwoningen
Bedrag:
€ 25

Omschrijving van de melding:

Bied service aan om te kunnen reageren op woningen. Na betaling geen antwoord op je reactie op woningen. Na het opzoeken van de IBAN en inschrijfgegevens van de website, blijkt dat er vaker fraude is gepleegd. O.a. verhuurplatforms, verkoop van producten of aanbieden van consults onder andere bedrijfsnamen.



Deel deze melding:



Reageer op deze melding


(Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?






Reacties (46)


  • Beste Alex, Wij zijn ook slachtoffer geworden, zou je a.u.b contact kunnen opnemen met mij? Ik ben achter iets bijzonders gekomen!

    15-03-2018 -

    Vermeer

  • Bij mij precies hetzelfde Al paar keer gemaild naar hun maar zeggen dan dat het aan mijzelf ligt. Heel vaak gereageerd op woningen en krijg nooit antwoord.

    16-03-2018 -

    Bianca van Beek

  • Bianca, Mail mij eventjes, er zijn bepaalde ontwikkelingen maar dasrbij hebben we alle gedupeerden nodig!

    16-03-2018 -

    Vermeer

  • Hi Vermeer, Hoe kunnen we jou contacten?

    16-03-2018 -

    Alex

  • Beste Vermeer Hoe kan ik jou het beste contacteren? Met vriendelijke groet Bianca van Beek

    16-03-2018 -

    Bianca van Beek

  • Hier helaas hetzelfde verhaal...

    16-03-2018 -

    van der Wouden

  • Ik heb mij ook ingeschreven, op meerdere woningen gereageerd en nooit reactie gehad. Als ik nu naar de site ga staat er forbidden. Het lijkt erop dat de site er al af is gehaald. Kunnen wij ons geld nog ergens terugvorderen?

    16-03-2018 -

    Gladys

  • Ook ingeschreven via de website, meerdere keren op woningen gereageerd. Nooit een reactie terug gehad.

    16-03-2018 -

    Gunduz

  • Ook ik heb inschrijfgeld betaald! Als woningzoekende (die zsm een woning zoekt) kwam ik een aanbod tegen op Facebook, dat perfect bij mijn wensen aansluit én betaalbaar was! Omdat je overal het advies krijgt vooral SNEL te reageren als een particulier een woning aanbiedt, of zelf rechtstreeks de makelaar te bellen, koos ik voor dat eerste. Een telefoonnummer van een makelaar of andere contactpersoon ontbrak immers. In eerste instantie dacht ik dat ik steeds net te laat reageerde, of niet leuk genoeg overkwam, maar begon het gek te vinden dat ik óók nooit hoorde dat ik het niet geworden was. Uiteindelijk begon ik onder de Facebook advertenties te lezen dat meer mensen dit hadden, waardoor ik er nu vanuit ga dat de huizen niet te huur zijn en/of helemaal niet bestaan. Terugkijkend is het ook raar dat per stad steeds 3 woningen tegelijk beschikbaar komen, de kamers eruitzien als een magazine, de buitenkant nooit op de foto staat en een woning in het centrum bijv goedkoper kan zijn dan een vergelijkbare formaat woning in een wijk waar de huren meestal flink lager zijn. En je nergens in kun vullen wat je inkomen etc is, wat meestal wel gevraagd wordt.

    16-03-2018 -

    Natascha

  • Ook betaald en gereageerd en hoor totaal niks

    16-03-2018 -

    Queenie

  • Hier hetzelfde verhaal, weet iemand wat ik nu kan doen? De site is nog steeds actief namelijk en iedereen kan nog steeds betalen en je geld ben je dan kwijt. Iemand meer info?

    17-03-2018 -

    Joss

  • Even contact opnemen met vermeer

    17-03-2018 -

    Bianca van Beek

  • Shit had ik dit maar eerder geweten. Helaas ook slachtoffer..

    17-03-2018 -

    Daphne

  • Allemaal aangifte doen. Hoe meer aangiftes des te beter. Er zijn zws 3 aangiftes nodig om een onderzoek te starten

    17-03-2018 -

    Bianca van Beek

  • Ik heb mij ook ingeschreven en dus geld betaald aan huurwensen, maar nooit krijg ik ook maar een reactie of bevestiging. Het is al gek dat je meerdere keren op dezelfde woning kan reageren. Dat geeft mij het gevoel dat er iets niet helemaal pluis is en als ik nu de reacties van anderen lees dan lijkt dat te kloppen. Hebben mensen al een bepaalde actie ondernomen, zoals al ergens gemeld?

    18-03-2018 -

    Annette

  • Hoi, Ik was ook slachtoffer van de site geworden. Ik heb ze verzocht om mijn geld terug te geven, gelukkig heb ik mijn geld teruggestort gekregen.

    19-03-2018 -

    Shanice

  • Ook een gedupeerde!! Hoe kunnen we ons geld terug krijgen?

    19-03-2018 -

    Britt Koolen

  • @Britt, heel vervelend is dat. Ik was erg boos hierom geworden. Heb je ze al gemaild? Reactie gekregen? Je kunt ze een mail sturen en aangeven dat je niet tevreden bent en dat je de site niet betrouwbaar vindt. Hoe kan het zijn dat echt niemand je terugbelt voor een bezichtiging? Ik heb op 6 verschillende woning gereageerd geen reactie... Kortom, vriendelijk verzoeken je geld terug te betalen dus . Groeten, Shanice Tijdink

    19-03-2018 -

    Shanice

  • Ik heb een 06 nummer. Helaas doet niemand er iets mee en probeert niemand deze mensen te achterhalen. 0627178081.

    19-03-2018 -

    amanda

  • Wij hebben ons geld terug gehad!!!!

    19-03-2018 -

    Vermeer

  • @Vermeer Wat fijn! welke stappen hebben jullie hiervoor moeten ondernemen?

    19-03-2018 -

    Britt Koolen

  • Britt, E-mail me eventjes!

    19-03-2018 -

    Vermeer

  • @Vermeer Ik weet niet waar ik uw email kan vinden

    19-03-2018 -

    Britt Koolen

  • Ik ben er helaas ook ingetrapt! @Vermeer hoe kan ik contact krijgen met je?

    19-03-2018 -

    Nino

  • Zojuist heb ik enig onderzoek gedaan en wat ik heb kunnen achterhalen over huurwensen.nl is het volgende:

    Creative ICT heeft deze website ontwikkelt en heeft ongetwijfeld gegevens van de opdrachtgever/oplichters waarmee de oplichters te achter halen zijn.
    Creative ICT
    M.H. Tromplaan 3
    7511 JJ Enschede
    085 - 4011 069
    info@creativeict.nl
    KvK-nummer:66331269

    AXC B.V. is gebruikt om huurwensen.nl te registreren (22-12-2017)
    Dit bedrijf wordt vaker gebruikt om oplichtings websites te registreren
    AXC B.V.
    Wolkenveld 23
    1359 HB Almere
    KVK 61838454
    support@axc.eu
    axc.eu/

    De website huurwensen.nl wordt gehost bij onderstaande hosting provider. Ook zij zullen meerdere gegevens over de betreffende eigenaar hebben en kunnen de site uit de lucht halen.
    Versio B.V.
    Francois Haverschmidtwei 2
    8914 BC Leeuwarden
    sales@versio.nl
    KvK-nummer: 53309979

    19-03-2018 -

    Marco

  • Gisteren gereageerd (19-03 ) op de site van huurwensen en betaald om te kunnen reageren en blijkt later dat het om oplichting gaat !! Flink balen als je al een tijd op zoek bent naar een betaalbare woning.

    20-03-2018 -

    Marian

  • Ook betaald en niks gekregen maar wel veelvuldig gereageerd.

    21-03-2018 -

    Maria

  • 09-03-2018
    Naam: Stichting Mollie Payments
    Omschrijving: M3880544M11CCLHA
    Tegenrekening
    NL30ABNA0524590958

    Mutatiesoort
    Internet bankieren (GT)

    Mededelingen
    Naam: Stichting Mollie Payments
    Omschrijving: M3880544M11CCLHA
    0030002717284042 Uw opdracht wordt
    verwerkt - 7746 225026Huurwensen
    IBAN: NL30ABNA0524590958
    Kenmerk: 09-03-2018 09:49 0030002717284042

    21-03-2018 -

    Wendy Spruijt

  • Ik ga eventjes een algeheel e-mailadres maken waar mensen terecht kunnen.
    Ik help jullie graag.

    21-03-2018 -

    Vermeer

  • Zojuist een mail ontvangen van huurwensen.nl

    Ik had aangifte gedaan en heb ze zowat plat gemaild met deze informatie, steeds geen reactie tot net! Ze hadden een mail ontvangen van de politie dat ik aangifte heb gedaan.

    Ze wilde graag werken aan een oplossing. De enige oplossing die er voor mij is, is dat mijn geld terug word gestort. Zojuist de bevestigende mail ontvangen dat ze het geld hebben terug gestort!

    Dus heb je er geen vertrouwen in, doe aangifte en meld ze dit! Het heeft me even geduurd maar t is nu wel gelukt!

    21-03-2018 -

    Britt Koolen

  • Ook ik heb net 25 eu betaald om te reageren maar helaas zag ik daarna pas de oplichtingsverhalen op verschillende sites. Heb een mail gestuurd waarin ik mijn geld terugeis. Wie heeft zijn geld terug gekregen en kan mij hier meer over vertellen?

    22-03-2018 -

    Noah

  • Wij zijn er ook ingetrapt!

    24-03-2018 -

    Jimmy

  • Hier hetzelfde verhaal,
    Veel huizen gereageerd, nooit reactie.
    Echter wel hebben wij antwoord gekregen van huurwensen.nl zij beweren dat het aan de verhuurder is om te reageren of niet dus dat wij hard gezegd gewoon pech hebben..

    25-03-2018 -

    Dani

  • De site ligt eruit. Ik kan er niet meer op maar wil wel graag mijn geld terug. Iemand een idee hoe?

    25-03-2018 -

    Annette

  • Even een mailtje naar support@huurwensen.nl sturen!
    Je e-mailadres vermelden, datum van inschrijving vermelden, en aangeven dat je gebruik wilt maken vam je recht op bedenktijd (14 dagen). En dat ze verplicht zijn mee te werken hieraan!!!

    26-03-2018 -

    Vermeer

  • Beste,

    Ook ik ben hier de dupe van geworden. Heb hier geld aan betaald en heb hierna niks meer te horen gekregen..

    Met vriendelijke groet,
    Laura Bijlage

    27-03-2018 -

    Laura Maassen

  • Ik heb gemaild, maar krijg niks terug...

    27-03-2018 -

    Nino

  • Goedemiddag allemaal, ik heb vanmorgen contact gehad met de politie en deze vertelde dat ik het moet melden op Fraudehelpdesk.nl bij het kopje particulier en als deze genoeg reacties hebben wordt er aangifte tegen deze mensen gedaan, dit is omdat er meerdere meldingen over het hele land gedaan worden en zij dit dan gelijk bij elkaar hebben en het voor politie overzichtelijk maakt. Hopende dat er een oplossing komt voor dit soort criminelen!!!

    28-03-2018 -

    Marian

  • Hallo,

    Ik heb enkele weken geleden mij ingeschreven op huurwensen.nl
    Ik heb toen de eenmalige kosten van 25 euro betaald om te kunnen reageren. Ik zocht de site nu op om een klacht te kunnen indienen, toen ik er achter kwam dat de site niet meer bestond. Op die manier ben ik ook hier terecht gekomen. Is er een manier om deze 25 euro terug te krijgen?

    Alvast bedankt,

    Mvg,
    Stephanie Meinen

    31-03-2018 -

    Stephanie

  • Je kan support@huurwensen.nl proberen maar ik heb meerdere keren gemaild en aangifte gedaan. Hoor er niks meer over

    31-03-2018 -

    Noah

  • Ik heb helaas nog steeds geen geld ontvangen na meerdere mails en verder snap ik ook niet goed hoe ik aangifte kan doen. Ik ben naar de website fraudehelpdesk.nl/ gegaan maar ik kan het kopje particulier niet vinden. Waar staat dit?

    Alvast bedankt

    02-04-2018 -

    Annette Busz

  • Ook ik ben opgelicht door Huurwensen

    12-04-2018 -

    Ruud

  • Als je naar fraudehelpdesk.nl gaat dan krijg je fraudeaangifte en als je hier op klikt krijg je het kopje particulier.

    12-04-2018 -

    Marian

  • Ook gedupeerd, eerst een beroep gedaan op de 14 dagen termijn binnen het consumentenrecht, helaas geen reactie. nu aangifte gedaan en ze hiervan op de hoogte gesteld met de mogelijkheid dat ik deze terugtrek wanneer ik het geld terug krijg echter weer geen gehoor dus nu overgaan op groter geschut!

    24-04-2018 -

    Alexander

  • Ik heb mij 1 maart ingeschreven, dus ik kan het niet meer gooien op de bedenktijd van 14 dagen..
    @Vermeer, kan ik jou mailen voor info?? Kan je mail hier nergens vinden. Hoe heb jij dit aangepakt?

    25-04-2018 -

    Romee

  • Beste mensen,

    Ik heb hetzelfde probleem alleen dan bij de website wibibi.nl/ ( zelfde kvk- adres als huurwensen). Dus de desbetreffende persoon is na huurwensen gewoon verder gegaan.

    Ik heb een email gestuurd en uiteraard geen reactie.

    Ik heb de bank ingelicht met het verzoek de betaling terug te halen, maar dat gaat niet zomaar( en er gaat veel tijd overheen).
    Wat de bank doet is een navraag bij de bank waar het geld naar toe is gestort om te bezien of er meerdere zelfde soort meldingen zijn geweest met een verzoek tot terughalen van ke geld.

    Mocht je je geld niet teruggekregen hebben en duurt het de fraudedesk te lang, probeer het via de bank!

    Hier kunnen wel enkele weken overheen gaan, maar niet geschoten is altijd mis.
    Het blijft al met al een principekwestie.

    15-06-2018 -

    Frank de bot

Fastor, Oplichting

Gemeld op 18-06-2018

Via mail een aanbod gekregen voor producten. Product vervolgens via de website besteld en betaald via iDEAL. Product nooit ontvangen. Telefoonnummer was eerst buiten gebruik. Wordt nu wel beantwoord met een bandje, 0,70 eurocent per minuut en er wordt niet opgenomen dus je wordt dubbel ...

Reacties (5)

Lees meer

Wibibi, Fraude of poging tot oplichting

Gemeld op 16-06-2018

Je meld je aan op deze website daarna krijg je een e-mail of je 25 euro wil betalen voor een premium account. Nu komt de oplichting de woningen bestaan helemaal niet foto’s worden van verschillende woningsites gehaald of Google na reverse Search gedaan te hebben. Deze persoon heeft op hetzelfde ...

Reacties (1)

Lees meer

Wibibi.nl, Internet oplichting

Gemeld op 15-06-2018

Wibibi is een oplichtingssite! Je betaalt geld om te kunnen reageren op woningen maar je krijgt nooit reactie. De eigenaar van wibibi.nl is vorige maand al betrapt met de site huurwensen.nl. Die is toen uit de lucht gehaald maar de dader is nu dus met een nieuwe website begonnen. ...

Reacties (3)

Lees meer

Wibibi, Fraude

Gemeld op 15-06-2018

Ik herken de foto’s van de woningen van een fraude website www.huurwensen.nl ...

Reacties (1)

Lees meer