Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Spits Automotive, Internetoplichting


Gemelde gegevens (Internetoplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internetoplichting
Gebruikte methode:
Webwinkel
Bedrijfsnaam:
Spits Automotive
Naam:
Autokatalysator.nl
Adres:
Bossinkkamp
Postcode:
7683SL
Plaats:
Den Ham Ov
Land:
Nederland
Telefoon:
0853032731
Mobiel:
0638080542
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL30ABNA0524590958
NL30 ABNA 0524 5909 58
Website / Webwinkel:
KVK:
66710839
Gebruikersnaam:
Spits-Automotive
Product:
Katalysator Peugeot 307
Bedrag:
€ 107,59
Betaalmethode:
iDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Ik heb op 05-09-2018 een katalysator besteld en betaald via ideal bij Auto-katalysator.nl(spits aiutomotive), maar niet gekregen, ik moest zelf na een paar dagen contact zoeken om te vragen waar de katalysator bleef, zij beweerden toen dat ze mij al twee keer een mailtje hadden gestuurd, ik heb pas een mailtje over een vraag naar het kenteken gekregen na dat ik hun had benaderd, intussen ben ik al een paar weken bezig om mijn geld teruggestort rte krijgen, elke keer bedenken ze wel weer een rot smoes. Ik heb intussen ook aangeifte van oplichting bij de politie gedaan. ze zijn telefonisch niet te bereiken.


Deel deze melding



Reacties (8)


06-10-2018 - J Maas
Hier hetzelfde. 3 augustus besteld, betaald, geannuleerd ivm niet compatible voor mijn auto.
Vele apps met beloftes, zelfs 1 dat ze teruggestort hebben... Niks, nada noppes, geen euro ontvangen
Aangifte gedaan ING bericht. (zie overigens nu een abnamro banknummer bij u)
29-10-2018 - Marc
11 oktober een katalysator besteld. Zou binnen een dag geleverd worden.

Exact dezelfde werkwijze als bij meerdere gedupeerden is gehanteerd. Mails die kennelijk niet bij mij aan komen. (Nee, ook niet in de SPAM box). Geen telefonisch contact kunnen krijgen, enkel via WhatsApp. Daar desgevraagd mijn kenteken opgegeven om te controleren of ik het juiste artikel heb besteld, dit bleek niet zo te zijn. Dit verraste mij niet omdat ik ondertussen wat recensies had gelezen dus ik wist al wat er ging gebeuren. En ja hoor, er kwam een ander artikel, die toevallig nog niet op de wegsite stond maar wel aanzienlijk duurder was, naar boven als geschikt. Hiervan werd desgevraagd een illustratie gestuurd. Dit blijkt exact dezelfde als ik in eerste instantie had besteld alleen wat duurder.....

Hierop aangegeven dat ik graag het artikel wilde hebben wat ik in eerste instantie had besteld. Hierop een onzinverhaal over dat zij dit niet mogen leveren omdat het een verkeerd artikel is en dat ik blij mag zijn dat ze dit doen omdat anders de motor wellicht stuk zou lopen binnen een maand. Echt de grootste kul die ik heb gehoord.

Ik heb mijn order geannuleerd en zij verzekeren mij een terugbetaling binnen wettelijk gestelde termijn. Nu, 3 weken later mijn geld nog niet terug.
09-11-2018 - chaib
Hier helemaal hetzelfde verhaal. Katalysator besteld op 1/11/2018 en nog steeds niets ontvangen. Zelfde verhaal als al de rest hier.
26-11-2018 - Bernadette Devos
Na vier maanden wacht ik nog altijd op mijn geld, dit is oplichting en diefstal.
Heb klacht ingediend in België en via de bank en er wordt ook klacht in Nederland ingediend. Maar ze gaan het steeds oplossen en denken echt dat ze geloofwaardig zijn.
14-12-2018 - Gino
Erg slecht bedrijf. als het kon had ik 0 sterren gegeven. Helaas te laat reviews gelezen en had de bestelling al geplaatst. 2 katalysators besteld die volgens de website de volgende dag geleverd zouden worden. na 3 dagen nog niets vernomen te hebben heb ik geprobeerd contact op te nemen. telefonisch gewoon niet te bereiken. mobiele nr gebeld werd ook niet opgenomen maar daarna wel meteen via de sms gereageerd. het zou na gekeken worden. vervolgens niets meer gehoord. de vlg dag via whatsapp contact opgenomen. op een zeer onprofessionele wijze te woord gestaan. Dus de bestelling geannuleerd. Bedrag zou binnen 7 dagen teruggestort worden en ik zou een bevestiging krijgen via de mail. dit was inmiddels bijna 4 weken geleden. inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. er wordt aangifte gedaan bij de politie en zal deze review op diverse websites plaatsen. op de mails wordt overigens ook niet gereageerd en via whatsapp ook niet meer. gewoon een stelletje oplichters zijn het. op de website van webshop keurmerk staan ze vermeld als bedrijf dat misbruik maakt van het keurmerk.
ik overweeg om langs te gaan op Bossinkkamp 10
7683SL Den Ham
ordernr. 2529

14/12/2018: nog steeds geen reactie na meer als 4 maanden wachten op mijn geld.

Als ik komende week niks hoor dan ga ik wel even contact opnemen en zal de gegevens op meerdere social media en websites plaatsen. Ik ben het zat.
14-12-2018 - Marc
Aangifte doen en de wijkagent van het adres mailen. Hij heeft al contact met Daniel Scheurwater gehad maar die heeft hem met mooie praatjes afgepoeierd.

Boet.Roelofs@politie.nl
19-12-2018 - Gino
Na plaatsing van naam en tel nr is mijn geld meteen terug gestort. Dit is dus de manier om medewerking te krijgen. Gewoon even goed Google speurwerk dan vind je vanzelf een naam en tel nr op het adres.
16-01-2019 - Leo
Gino,
Wij hebben dezelfde ervaring hoe heb jij het opgelost


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?