Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Spits Automotive, Internetoplichting


Gemelde gegevens (Internetoplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internetoplichting
Gebruikte methode:
Webwinkel
Bedrijfsnaam:
Spits Automotive
Naam:
Autokatalysator.nl
Adres:
Bossinkkamp
Postcode:
7683SL
Plaats:
Den Ham Ov
Land:
Nederland
Telefoon:
0853032731
Mobiel:
0638080542
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL30ABNA0524590958
NL30 ABNA 0524 5909 58
Website / Webwinkel:
KVK:
66710839
Gebruikersnaam:
Spits-Automotive
Product:
Katalysator Peugeot 307
Bedrag:
€ 107,59
Betaalmethode:
iDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Ik heb op 05-09-2018 een katalysator besteld en betaald via ideal bij Auto-katalysator.nl(spits aiutomotive), maar niet gekregen, ik moest zelf na een paar dagen contact zoeken om te vragen waar de katalysator bleef, zij beweerden toen dat ze mij al twee keer een mailtje hadden gestuurd, ik heb pas een mailtje over een vraag naar het kenteken gekregen na dat ik hun had benaderd, intussen ben ik al een paar weken bezig om mijn geld teruggestort rte krijgen, elke keer bedenken ze wel weer een rot smoes. Ik heb intussen ook aangeifte van oplichting bij de politie gedaan. ze zijn telefonisch niet te bereiken.


Deel deze melding




Reacties (33)


06-10-2018 - J Maas
Hier hetzelfde. 3 augustus besteld, betaald, geannuleerd ivm niet compatible voor mijn auto.
Vele apps met beloftes, zelfs 1 dat ze teruggestort hebben... Niks, nada noppes, geen euro ontvangen
Aangifte gedaan ING bericht. (zie overigens nu een abnamro banknummer bij u)
29-10-2018 - Marc
11 oktober een katalysator besteld. Zou binnen een dag geleverd worden.

Exact dezelfde werkwijze als bij meerdere gedupeerden is gehanteerd. Mails die kennelijk niet bij mij aan komen. (Nee, ook niet in de SPAM box). Geen telefonisch contact kunnen krijgen, enkel via WhatsApp. Daar desgevraagd mijn kenteken opgegeven om te controleren of ik het juiste artikel heb besteld, dit bleek niet zo te zijn. Dit verraste mij niet omdat ik ondertussen wat recensies had gelezen dus ik wist al wat er ging gebeuren. En ja hoor, er kwam een ander artikel, die toevallig nog niet op de wegsite stond maar wel aanzienlijk duurder was, naar boven als geschikt. Hiervan werd desgevraagd een illustratie gestuurd. Dit blijkt exact dezelfde als ik in eerste instantie had besteld alleen wat duurder.....

Hierop aangegeven dat ik graag het artikel wilde hebben wat ik in eerste instantie had besteld. Hierop een onzinverhaal over dat zij dit niet mogen leveren omdat het een verkeerd artikel is en dat ik blij mag zijn dat ze dit doen omdat anders de motor wellicht stuk zou lopen binnen een maand. Echt de grootste kul die ik heb gehoord.

Ik heb mijn order geannuleerd en zij verzekeren mij een terugbetaling binnen wettelijk gestelde termijn. Nu, 3 weken later mijn geld nog niet terug.
09-11-2018 - chaib
Hier helemaal hetzelfde verhaal. Katalysator besteld op 1/11/2018 en nog steeds niets ontvangen. Zelfde verhaal als al de rest hier.
26-11-2018 - Bernadette Devos
Na vier maanden wacht ik nog altijd op mijn geld, dit is oplichting en diefstal.
Heb klacht ingediend in België en via de bank en er wordt ook klacht in Nederland ingediend. Maar ze gaan het steeds oplossen en denken echt dat ze geloofwaardig zijn.
14-12-2018 - Gino
Erg slecht bedrijf. als het kon had ik 0 sterren gegeven. Helaas te laat reviews gelezen en had de bestelling al geplaatst. 2 katalysators besteld die volgens de website de volgende dag geleverd zouden worden. na 3 dagen nog niets vernomen te hebben heb ik geprobeerd contact op te nemen. telefonisch gewoon niet te bereiken. mobiele nr gebeld werd ook niet opgenomen maar daarna wel meteen via de sms gereageerd. het zou na gekeken worden. vervolgens niets meer gehoord. de vlg dag via whatsapp contact opgenomen. op een zeer onprofessionele wijze te woord gestaan. Dus de bestelling geannuleerd. Bedrag zou binnen 7 dagen teruggestort worden en ik zou een bevestiging krijgen via de mail. dit was inmiddels bijna 4 weken geleden. inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. er wordt aangifte gedaan bij de politie en zal deze review op diverse websites plaatsen. op de mails wordt overigens ook niet gereageerd en via whatsapp ook niet meer. gewoon een stelletje oplichters zijn het. op de website van webshop keurmerk staan ze vermeld als bedrijf dat misbruik maakt van het keurmerk.
ik overweeg om langs te gaan op Bossinkkamp 10
7683SL Den Ham
ordernr. 2529

14/12/2018: nog steeds geen reactie na meer als 4 maanden wachten op mijn geld.

Als ik komende week niks hoor dan ga ik wel even contact opnemen en zal de gegevens op meerdere social media en websites plaatsen. Ik ben het zat.

14-12-2018 - Marc
Aangifte doen en de wijkagent van het adres mailen. Hij heeft al contact met Daniel Scheurwater gehad maar die heeft hem met mooie praatjes afgepoeierd.

Boet.Roelofs@politie.nl
19-12-2018 - Gino
Na plaatsing van naam en tel nr is mijn geld meteen terug gestort. Dit is dus de manier om medewerking te krijgen. Gewoon even goed Google speurwerk dan vind je vanzelf een naam en tel nr op het adres.
16-01-2019 - Leo
Gino,
Wij hebben dezelfde ervaring hoe heb jij het opgelost
04-02-2019 - marco
ook ik wacht nog steed op mijn geld :ordernr ,2957 [75euro] waneer gebeurt er eens iets veeel beloven maar niks nakomen ,triest.
04-02-2019 - Marc
Elke dag contact opnemen. Plat WhatsApp-en en aangifte doen bij de politie. Dat heeft voor mij gewerkt.
18-02-2019 - Spits automotive bv
Goedendag lezers,

Na een moeilijke periode zijn wij langzaam maar nauwkeurig alle achterstanden aan het wegwerken en vrijwel alle issues zijn opgelost of hierover is inmiddels contact.

Indien u een openstaand issue heeft en een nog iets opgelost dient te worden volgens u, kunt u dit sturen naar administratie@spits-automotive.nl, zij pakken dit dan direct op.

Hopende hiermee enige duidelijkheid te hebben verschaft en daarbij wil ik melden dat wij nooit de intentie hebben gehad tot oplichting en wij trachten altijd alles zo correct mogelijk af te handelen.

Met vriendelijke groet,

Spits automotive bv

18-02-2019 - Marc
Lik me bolle reet stelletje oplichters! Ik hoop, samen met heel veel anderen, dat jullie huilend en kreperend ten onder gaan. Moge jullie nooit meer een gelukkig ondernemerschap kunnen handhaven.
18-02-2019 - Spits automotive bv
Goedenavond Marc,

Liever niet of je moet er echt op staan. Indien er voor jou nog iets opgelost dient te worden, en dan bedoel ik niet “het likken van je bolle reet”, stuur dan even een mail en dan zorg ik dat het direct opgepakt wordt.

Uiteraard mag je het ook hier plaatsen, ik pak het dan ook voor je op. Zolang je je fraaie woordkeuzes daardoor in elk geval ook maar mag onderbouwen.

Ik hoor het graag van je indien ik iets kan doen. Fijne avond.
19-02-2019 - Jola
@spits
Jullie moeilijke periode en de boel oplossen duurt al een jaar! Met dezelfde sussende zinnetjes (smoesjes).
Hierdoor is het bedrijf met medewerkers (als die al bestaan), zeer onbetrouwbaar gebleken.
Ik krijg nog steeds berichten van mensen die bedelen om HUN geld, al maanden!!
Misschien een idee om eens naar kvk en bank te gaan met een ondernemingsplan.
Aan de klanten succes met je geld terug krijgen.
@spits, heeel veel wijsheid, eerlijkheid en betaal de mensen hun geld terug. En ga eens reflecteren wat je werkelijk kunt
19-02-2019 - Spits automotive bv
@Jola
Correct en we doen ons best alles juist af te handelen, gelukkig hebt u geen inzage in wat er gaande was. Heeft u nog iets wat opgelost dient te worden? Ik help u dan graag even.

Daarbij kunt u deze mensen doorgeven een e-mail te sturen naar administratie@spits-automotive.nl zoals eerder vermeld, hier zit nu iemand die dit direct oppakt en lopende zaken oplost.

Alvast bedankt en hopende dat je wat kunt met mijn reactie.
19-02-2019 - Bernadette Devos
het mijne is ook nog niet "afgehandeld" eerst een voorstel doen om in drie keer terug te betalen (serieus ? ik als klein burger had onmiddelijk en in een keer betaald ) na weigering toch een deel van het bedrag gestort en sinds twee maanden opnieuw niets meer.
Geloofwaardigheid = NUL
19-02-2019 - Spits automotive bv
@Bernadette Devos
Wat is uw ordernummer? Ik ga dan zorgen dat dit per direct wordt opgelost. Alvast bedankt.

19-02-2019 - Bernadette Devos
ordernummer 249
21-02-2019 - nbomers
Hier hetzelfde geval. Afgelopen januari aankoop via hun webshop gedaan. Netjes op de mail een bestel overzicht waarna je niks meer weer hoort. Telefoon word niet opgepakt door meneer. Wel leuk altijd een sms met een standaard robot bericht van hoe kunnen we u helpen. Na een avondje speurwerk achter wat info van deze jonge oplichter gekomen. Meneer Daniel scheurwater mag zich denk ik best gaan verantwoorden voor de oplichtings- praktijken van afgelopen jaren wat ik zo her en der lees op internet. Zoals hij aangeeft in vorige bericht heb ik vanmiddag netjes een mail gestuurd en ik verwacht dat Daniel deze netjes beantwoord en mijn geld eerlijk terug stort. Zo niet ben ik ook achter alle andere familie leden van deze jongen man en word het een gezellig onderonsje op het politie bureau in Almelo.
21-02-2019 - Bernadette Devos
Een daar gaan we weer met de "direct oplossen", twee dagen later geen enkel reactie. En nee geen e-mail ontvangen en ja jullie hebben al mijn (volledige) rekeningnummer.

Dit is belachelijk en ronduit oplichterij !
28-02-2019 - Bernadette Devos
eindelijk mijn geld ontvangen met rente zelfs. Helemaal rot zijn ze dus niet maar ik zou heel voorzichig zijn en pas betalen als de goederen geleverd zijn.
29-03-2019 - Van der Linden
Aangezien er hier blijkbaar wel gereageerd wordt.:

Beste meneer Scheurwater,

Ik wacht nog steeds op de terugbetaling. Order 3060.
06-04-2019 - Loriaux
Beste meneer Scheurwater,

Ik wacht nog steeds op de terugbetaling. Order nummer 3018.
09-04-2019 - Monika
Order nummer 3126, geld nog steeds niet terug ontvangen. Ik stuur dagelijks een email om jullie te herinneren dat ik betaald heb en op mijn geld wacht.
15-04-2019 - Karin
Het zijn oplichters eerste klas! Order 3197 wacht ook nog steeds op 105,23 ... en dat is een zoon van een predikant .. hij moet zich dood schamen! Aangifte gedaan bij de politie en nu ook de wijkagent ingelicht. Zo klaar met dit bedrijf 🤥
15-04-2019 - Van der Linden
Beste meneer Scheurwater en van Loo.
Ik wacht nog steeds op mijn geld, ondanks de mail van donderdag. Order 3060.
15-04-2019 - Bernadette Devos
Blijven lastigvallen is de boodschap. Via Wattsapp krijg je respons, niet altijd beleefd en vriendelijk maar bij mij is het uiteindelijk gelukt om mijn geld terug te krijgen.
Het nummer is +31638080542
15-04-2019 - Marc
Hey is een oplichter van de bovenste plank. Hij bekostigt zijn eigen GTI van jullie centen. Blijf hameren op je rechten en het recht zal zegevieren!
15-04-2019 - Spits automotive bv
Geplaatste berichten zijn zojuist doorgegeven en deze worden allen morgen nagekeken en voorzien van een oplossing. Bedankt voor het doorgeven.
17-04-2019 - Rijnbergen
Op 11-4-2019 een katalysator besteld op de site van dit bedrijf à E161,83. Na overmaken kreeg ik de vraag het kenteken te sturen ter controle. Hierna werd op vragen van mij via mail en hun chat op de site geen antwoord meer gegeven. Telefonisch niet bereikbaar. Kreeg toen argwaan en naar reviews gezocht. Duidelijk geval van oplichting dus.
Via mail en chat, bestelling geannuleerd en geld terug geëist binnen een week. Geen reactie hierop nog.
Als het waar is, dat het bedrijf problemen had, zoals ze hier zegt, behoren ze eerst die problemen op te lossen en mensen terug te betalen, voordat ze nieuwe bestellingen en geld accepteren en hun site op non-actief te zetten. Schandalig dat dit nog steeds kan in Nederland. Ik wil snel mijn geld terug!!!
17-04-2019 - Van der Linden
De belofte van hierboven van 15 april is natuurlijk niet nagekomen. Het is uitgesteld naar gisteren 22 uur. Ook niet nagekomen. Volgende belofte: binnen 20 minuten.
17-04-2019 - Rijnbergen
Nog als toevoeging voor dit bedrijf (van dhr. Scheurwater dus). Het bestelnummer is 3247.
De oplossing die u toezegt in het voorlaatste bericht kan voor mij alleen terugbetaling zijn komende week.
Anders volgt ook door mij aangifte bij de politie en alle geëigende andere instanties.
19-04-2019 - Rijnbergen
Het bedrijf heeft gereageerd en toegezegd het betaalde bedrag terug te storten.
Ik verwacht dit de komende week te zien op mijn bankrekening. Ik zal het hier zeker vermelden als dat gebeurt is maar ook natuurlijk als dat niet gebeurt is en verdere actie nodig is.


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?