Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

SUVARO, Internet oplichting webshop


Gemelde gegevens (Internet oplichting webshop)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internet oplichting webshop
Gebruikte methode:
Bestellen via facebook website
Naam:
E-mailadres:
Rekeningnummer / IBAN:
DE12700111106023448910
DE12 7001 1110 6023 4489 10
Website / Webwinkel:
Bedrag:
€ €39,95
Betaalmethode:
I-Deal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Wire steel vases besteld €39,95 op 10 April. Verzending zou nog dezelfde dag plaats vinden vlgs de website.
30 april gevraagd waar mijn product bleef. Antwoord “Door COVID-19 is er veel drukte waardoor alles is vertraagd” Inmiddels ontdekt dat zij op hun goed uitziende Nederlands site het product aanboden met 3 verschillende prijzen. Hierover 8 x een een verklaring gevraagd waarop ik steeds hetzelfde antwoord kreeg nl.

Het bestelde product was inmiddels wel geleverd op 10 mei maar rechtstreeks vanuit CHINA.

Op mijn laatste mail van 24 mei kreeg ik onderstaand antwoord:
“Allereerst wil ik je bedanken voor je bestelling en het vertrouwen in ons. Wij zullen er alles aan doen om je de best mogelijke service te bieden.
Helaas is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren, het pakketje ligt al bij het sorteercentrum.
Mocht je nog vragen hebben over je bestelling, voel je vrij om contact met ons op te nemen. ons team staat altijd klaar om je te helpen.”
De afzender van de mail was steeds Noa en als e-mail adres Mitchel van Wijk/[email protected]
Bestel dus NOOIT NOOIT bij SUVARO. nl.


Deel deze melding





Reacties (1)


09-06-2021 - Roland
Een soortgelijke ervaring.

Vazenset met 5 vazen gekocht via Suvaro.nl. De foto’s op de website doen je geloven dat elke vaas bestaat een wireframe én een bijbehorend glaasje, dus totaal 10 objecten. Pakketje wordt geleverd: dropshipping uit China (retouradres ook China), en géén glaasjes. En één wireframe belabberd afgewerkt. Verzoek gedaan om te retourneren. Antwoord: “Wij hebben het systeem gecontroleerd en zien dat u gebruik heeft gemaakt van een kortingsactie, daarom is een retourzending niet mogelijk. Zie het leverings- en retourbeleid.”, “Daarnaast is dit ook niet toegestaan ivm met hygiënische redenen.” en “De glazen zaten er ook niet bij inbegrepen.”.

Welnu, 1) ALLE producten in de webshop maken zogenaamd deel uit van een kortingsactie. Dus de vermelde “Niet tevreden? Geld terug” slaat nergens op. Bovendien is het geen maatwerkproduct, dus dit is een kulreden. 2) Hygiënische redenen geldt alleen voor levensmiddelen en bijvoorbeeld ondergoed, niet bij een product als dit. 3) De foto’s tonen de glaasjes en in de omschrijving staat nergens dat de glaasjes niet ingrepen zijn, dus ook dit is geen valide argument.

Met het IBAN van Deutsche Handelsbank kun je weinig. Verder is een het klassiek geval, want er zijn geen contactgegevens (behalve een e-mailadres, de naam Mitchell van Wijk, e-mails worden ondertekend met "Noa"), geen KvK-nummer en geen keurmerk.

Verder uiteraard geen contactgegevens (behalve een e-mailadres), een IBAN van Deutsche Handelsbank, geen KvK-nummer, geen keurmerk.

Via een whois van het domein krijg je ietsje meer gegevens. Dat het domein pas 3 maanden bestaat bijvoorbeeld en Tucows in Canada. Heb hen een berichtje gestuurd, maar wat dat oplevert?

Internetoplichter dus. Wijze les, volgende meer maar weer vooraf onderzoek doen (wat ik normaal wél doe).


Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij uw reactie
* NIET zichtbaar bij uw reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Let op: Zichtbaar bij uw reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?