Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

PPRO Financial Ltd., Oplichting via Ideal


Gemelde gegevens (Oplichting via Ideal)

Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Oplichting via Ideal
Gebruikte methode:
Webshop
Bedrijfsnaam:
PPRO Financial Ltd.
Rekeningnummer:
BE44735045712145
BE44 7350 4571 2145
Betaalmethode:
iDeal

Omschrijving van de melding:

Ik heb een bestelling geplaatste op webshop Asos.com, betaalde via Ideal, ik krijg binnen 10 minuten bericht van Asos dat de bestelling is geannuleerd omdat betaling niet is voldaan, 128 euro is naar deze rekening gegaan IBAN BE44735045712145. Het is zo frustrerend allemaal. Het gaat om deze gegevens: PPRO Financial Ltd. IBAN BE44735045712145. OPGELET mensen!!!


Deel deze melding





Reacties (39)


26-10-2018 - Erica
Mij is hetzelfde overkomen bij teamsport.com. ook via Ideal betaald, na contact met klantenservice erachter gekomen dat het naar een ander IBAN is overgemaakt. Zelfde als hierboven: BE44735045712145 op naam van PPRO financial Ltd. Aangifte gedaan.
03-11-2018 - Ben
ik kocht bij Aliexpress, verwacht je toch een soort van bescherming en omdat de order niet te zien is kunnen ze mij daar niet helpen. Bij bestelling plaatsen zie je niet welk bedrijfland/rekeningnummer … dat zag ik dus pas later :-(
22-11-2018 - Nur
Bent u inmiddels een stap veder gekomen. Ik heb momenteel het selfte probleem. Probeerde meerde keer in contact te komen, maar er word niet echt geholpen
26-11-2018 - Ineke
Ik Heb op 23 November 2 vliegtickets geboekt bij Sunexpress betaald via ideal maar geen bevestiging ontvangen van Sunexpress. Vreemd dus Ik Heb Ze gebeld en zij zeggen geen boeking te hebben en ook niet het geld wat Ik Heb overgemaakt. Mijn bank gegevens geven aan dat het bedrag van 507 euro is overgemaakt aan PPRP financial ltd op rekeningnummer BE44735045712145. Sunexpress zegt dat aan gezien het geld niet bij Hun is aangenomen Ik geen boeking Heb en het geld vanzelf weer wordt terug gestord. Na het lezen van alle verhalen op Internet betwijfel Ik dit ten zeerste. Heeft iemand van jullie al geld terug gekregen. Ik hoor het graag
27-11-2018 - Omer
Ik was vandaag aan de beurt koopte vielgtickets via SunExpress vlieg maatschappij en ja hoor €213.98 opgelicht via PPRO Financial Ltd. IBAN BE44735045712145. OPGELET mensen!!!
Ik reserveer vaker mijn tickets al jaren via SunExpress nooit problemen gehad en altijd binnen 30 min een bevestiging gehad van mijn resevering
Helaas dit keer niet dus heb ik zelf contact gezocht met Sunexpress zij bevestigden dat ze geen betaling hadden ontvangen dus heb ik meteen contact opgenomen met mijn bank en aangifte gedaan bij de Politie (Bijlage)


27-11-2018 - Ineke
Na 4 dagen bellen, mailen, what's appen en contact vis messenger met Sunexpress Heb Ik mijn geld terug.
Hoop dat jullie ook succes hebben, blijf contact opnemen met desbetreffend partijen
29-11-2018 - Omer
Ik heb mijn geld ook terug gekregen dank zij mijn Sns bank hoop dat de rest van de mensen ook hun geld snel terug krijgen
Groetjes Omer
08-12-2018 - De Jong
Oplichter op Marktplaats actie. Wil kaartjes Vrienden van Amstel live verkopen via zelfde rekeningnummer. Deed betaalverzoek via Ideal met dit nummer, niet betaald na lezen van bovenstaande reacties. Net op tijd! Ene Rooks uit Emmeloord.
09-12-2018 - Wendy
Had wat bestelling gedaan bij tomtop via betalingen na 4 weken nog niks en reageren ook niet op klachten
17-12-2018 - Frederieke
Heb make-up besteld bij Juvia's Place Shop, kreeg na betaling via Ideal direct een bevestiging van betaling en een ordernummer. Maar de make-up die ik had besteld is er na een maand nog niet. Ik bleef emails sturen naar Juvia's Place die me uiteindelijk antwoordde dat ik nog niet had betaald. Ik stuurde hen de bevestiging met ordernummer, maar hoorde nooit meer wat. Ik begrijp nu waarom want zij hebben de betaling idd nooit ontvangen.
24-12-2018 - Mike
Vandaag via ticketmaster mail giftcard bestelt maar niets ontvangen. Na controle van het bedrijf waar het geld naar over is gemaakt blijkt dit ook dat PPRO Financial LTD te zijn. Zijn er al meerdere aangiftes gedaan? Moet voor de politie dan toch een zaak zijn om uit te zoeken lijkt me


24-12-2018 - Esther
Hi Mike,

Hier hetzelfde. Ik heb eerst via Facebook Messenger gecheckt of de actie wel echt was, en Ticketmaster Nederland bevestigde dit. 250 overgemaakt, wel een bevestiging van Ticketmaster van de bestelling maar geen giftcardnummer, alleen een ordernummer. Heb IBAN gegoogled, en daarna weer Ticketswap via Messenger gevraagd of dit wel klopt, maar zij gaven aan dat voucherexpress een ander IBAN gebruikt dan Ticketmaster en dat ik me geen zorgen hoef te maken...Maar daar ben ik zelf nog niet zo zeker van. Heb jij al actie ondernomen? Groetjes, Esther
24-12-2018 - Mike
Hi Esther,
Ticketmaster gafinderdaad aan dat het tot 24 uur kan duren. Vind ik raar maar ik wacht dus nog even af. Als ik morgen niets ontvangen heb dan doe ik aangifte. Vervelende is alleen dat dit voor kerstavond was, dus sowieso moeten zij eens nadenken over de communicatie. Ordernummer kwam inderdaad van voycherexpress.net. Als het niet klopt dan ga ik ze ook vragen hoe het kan dat er vanuit hun naam een mail gestuurd kan worden. Dat kan met een SPF record namelijk niet
Wordt vervolgd
25-12-2018 - Mike
Inmiddels nog geen giftcard. Jij wel Esther?
26-12-2018 - Esther
Hi Mike,

Nee nog niets...
Hoe wil jij aangifte gaan doen? Of wachten tot donderdag om contact op te nemen met Ticketmaster?

Groetjes, Esther
26-12-2018 - Mike
Hi Esther,
Vraag staat uitbik voucherexpress maar zij zijn inderdaad gesloten met Kerst. Ahv het ordernummer zouden zij moeten kunnen zien wat de status is. Mijn voorgevoel zegt wel dat we opgelicht zijn maar goed, even morgen afwachten en anders aangifte bij politie
Gr Mike
27-12-2018 - Mike
Giftcard is alsnog binnen gekomen, gelukkig maar.


27-12-2018 - Esther
Bij mij niet...
27-12-2018 - Esther
Nu net 4x in de mail!
28-12-2018 - Raoul
Mij hetzelfde met tickets via een nagemaakte mail van ticketswap
28-12-2018 - Nur
Ik heb eeindelijk naar weeken mijn geld terug. Dankzei mijn rechtsbeistand
28-12-2018 - Esther
Mike, kun jij zien of het bedrag klopt?
Als ik mijn kaartnummer invul krijg ik de melding dat het een ongeldig nummer is...
sites.prepaytec.com
29-12-2018 - Mike
Hmm ja ik zie een tegoed van €250 Esther. Dus dat is goed gegaan. Kreeg ook de melding dat er wat mis was gegaan en inmiddels loopt de actie nogmaals
21-01-2019 - Sophie
Via onze webshop is er net een klant opgelicht op dezelfde manier door dezelfde IBAN. Wij kunnen hier als webshop niets aan doen, wij hebben een beveiligde betalingsomgeving met Mollie Payments en Paypal. Ook is onze webshop volledig beveiligd in de SSL. Het zit dus in de internetbrowser van de klant. Ontzettend vervelend, ook omdat je hier als bedrijf je klanten niet voor kunt beschermen.
03-03-2019 - Juliana
Nog geen oplichting, maar ik was mijn bank rekeningen aan het checken en zie ik dat er 1 cent is overgemaakt naast mijn rekening van dezelfde PPRO Finance, exact hetzelfde IBAN.
Ik ga morgen eerst even contact opnemen met mijn bank.
01-04-2019 - B Groot
Bij mij gisteren precies hetzelfde gebeurd. Ook bij een bestelling bij Osas. Met Ideal betaald maar het geld ging naar, PPRO Financial Ltd. IBAN BE44735045712145, zag het vandaag op mijn bankrekening. Waarom zijn deze mensen nog steeds niet gepakt!!!! Ik baal hiervan.
05-04-2019 - ATEF
gisteren bestellen x96max met Ideal betaald maar hetgeld ging naar ppro Finanncial Ltd be44735045712145
03-05-2019 - Schimmel
Ik heb 10 april €90 naar PPRO Financial Ltd. voor kurkuma capsules via facebook overgemaakt en deze pillen zijn nogsteeds niet geleverd
waarom zijn deze tyfus oplichters nogsteeds niet gepakt
18-05-2019 - Piet
Op 25 april 2x een betaling gedaan aan ppro financial Ltd. via iDeal.
Ik dacht het goed te doen, maar toen ik op betalen drukte, kreeg ik een wit vlak met een rood kruis met de vermelding Sighn in. Ik dacht toen dat ik wat fout had gedaan en deed ik het opnieuw en ja het zelfde verhaal. dus twee keer betaald, 1x 49 en 1x 52 euro en tot nu toe niets teruggekregen. Bij alieexpress.nl zeggen ze dat je beter bij hun kun bestellen, dan via China. maar verder doen zij er ook niets aan. Het enige bewijs wat ik heb is een bankafschrift.
01-06-2019 - Piet
Ik wil graag reageren op mijn eigen melding.
Doordat de betaling via iDeal heel erg vreemd ging en er nergens iets van mijn bestelling te achterhalen was, was ik in de veronderstelling dat ik mijn geld kwijt was. Maar wonderlijk genoeg kreeg ik een bericht van post nl. dat er een pakket voor mij klaar lag bij een afhaal depot.
Alles opgelost dus. En dat mag natuurlijk ook wel eens vermeld worden. Misschien heb ik wel iets te snel geoordeeld.
Piet.
01-06-2019 - Merr
Ik dacht ook hetzelfde gehad te hebben, echter is het zo dat vooral met buitenland betalingen er een tussenrekening wordt gebruikt en op dat moment het bedrag via ideal wel van jouw eigen rekening af gaat, maar nog niet binnen is op de rekening van de andere partij. Dit duurt wel een dag of 2 of soms misschien iets langer. Eerst gaat de betaling naar de tussen rekening en van daar uit naar de andere rekening. Ik heb ook meerdere malen tickets gekocht (vooral bij sunexpress gebeurt dit) maar nooit problemen gehad. Tickets ontvangen en achteraf ook nog gebeld met ze en bedrag was ontvangen. PPRO Financial Ltd BE44735045712145 is dus gelukkig géén oplichter, maar een tussenrekening waar eerst het geld naar toe gaat. Ik snap alleen niet voor de gene die een binnenland betaling hebben gedaan het geld eerdt naar dit rekening is gegaan?? Dan is het waarschijnlijk iemand die woont in het buitenland. Dan zou ik wel opletten!
26-06-2019 - Abygail
Ik wilde iets bestellen dus heb ik via ideal geld gestuurd naar mijn paypal account. Geld is tot nu toe niet aangekomen. Heb naar Amerika gebeld, Amerika heeft mij verwezen naar ABNAmro want hun kunnen bij Ideal voor me uitzoeken. Na heen en weer te hebben gelopen zij een medewerker van ABN dat mijn geld naar de rekening van PPRO fianancial Ltd is gegaan en dat het oplichters zijn. De bank kan niets doen ik moet aangifte doen. (Bijlage)
21-08-2019 - Jan Materek
Ook online betaling gedaan naar PPRo Financiel Ltd.. Tot op heden geen product geleverd en géén reacties op mij mails. Weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand advies.
09-09-2019 - hennie
vorige week een hoepel besteld van 30 euro. betaling is van de rekening, maar het artikel heb ik niet ontvangen. zij zeggen het geld niet te hebben ontvangen. vanmorgen gebeld, ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die het uit uitzocht en mij gelijk terugbelde. Ze kon niets voor mij betekenen want het tussen nummer is dus van een oplichter!!!! ze klonk oprecht, maar ik bestel niets meer online!
09-10-2019 - Edwin
PPRO Financials Ltd met bankrekening BE44735045712145 is nog steeds actief. Ik ben de dupe van een betaling voor tickets en nooit iets geleverd. Pure Internet Fraude. Mensen, pas op en doe geen zaken hiermee. Naam "verkoopster" Liselotte Hamersma, Mobiel 06 850 565 55, Bankrekening BE44735045712145. Gezien het aantal meldingen van PPRO Financials Ltd vraag ik me af waarom de politie niet ingrijpt op dit dossier, zoveel meldingen, meerdere jaren lang. Dit moet stoppen, blokkeer zo'n bankrekening gewoon.
16-11-2019 - nathalie
Ook opgelicht met BE44735045712145, zag dit banknummer helaas pas na betaling. Dacht via veilige Ticketswap verbinding te betalen.
Heb ook aangifte gedaan, waarom bestaat deze bankrekening nog na al zoveel aangiftes?
19-11-2019 - Barb
Ook afschrijvingen met als tussenrekening BE4473045712145. Ik heb contact gehad met het risk management van Ppro omdat zij tussenpersoon zijn tussen mijn betaling en die van de fraudeur.
Ze kunnen pas actie ondernemen na politie aangiftes en wanneer politie met hun contact opneemt. Dus svp contact met PPRO en vermeld je procesverbaal nummer etc.
Ik denk niet dat ik ooit mijn geld terug krijg van 'Lena" op Marktplaats, maar ik hoop dat deze bende oplichters gestopt word!
23-11-2019 - Tom
Net ook via marktplaats opgelicht: had 2 voetbalkaartjes gekocht, geld via IDEAL overgemaakt, maar geen kaartjes via de mail geleverd gekregen. Gaat om hetzelfde rekeningnummer waar het naar overgemaakt is. Net digitaal aangifte gedaan. Balen!
02-12-2019 - rohinie
bestelling nog steeds niet ontvangen, zelfs geen mail ontvangen van het product dat ik gekocht heb voor een bedrag van 45 euro.




Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?