Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Grandado.com, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Aankoop via internet
Bedrijfsnaam:
Grandado.com
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Op 21 mei 2020 heb ik een bestelling geplaatst van een plaat voor een DSLR camera. Ik wist niet dat het een Chinees bedrijf was. Pas nadat ik de bevestiging per mail had ontvangen had ik het door, anders had ik het zeker niet gedaan. In eerste instantie kon ik de bestelling via track & trace volgen, maar na een maand was die verdwenen. Nu zijn wij al 10 augustus en alle pogingen om de vertegenwoordiging van dit bedrijf te bereiken is tevergeefs. Een antwoordapparaat met dezelfde mededeling is alles wat ik te horen krijg. Alsof je telefonisch Corona kunt overdragen. Dit is echt oplichterij.
Mijn bestelnummer is: GRANNL1290674 .
Advies aan anderen: Nooit bestellen bij een chinees bedrijf en in ieder geval niet bij grandado.com.


Deel deze melding





Reacties (2)


14-08-2020 - Rogier
Ze hebben zo'n beetje heel Aliexpress gekopieerd en de prijzen verdrievoudigd(dropshipping). Ze besteden een vermogen aan marketing en aan nep reviews op de bekende sites als Trustpilot. Ook staan ze bovenaan in google en op beslist. Als ze duidelijkheid zouden aangeven dat de levertijd 15 tot 60 dagen is dan gaat er niemand bestellen. Dit verstoppen ze dus zo goed mogelijk en men komt daar vaak pas achter in de bevestigingsmail. Annuleren staan ze niet toe, vanzelfsprekend.

Ik heb vele klachten van Grandado gelezen en heel veel mensen hebben geen spullen gehad. Ze negeren het gewoon en laten mensen zonder geld en zonder spullen zitten. Of bieden 20% korting aan. Dit zou gewoon strabaar moeten zijn.

Ik weet dat hun alles via Aliexpress bestellen, en daar kun je altijd je geld terug krijgen als je iets niet hebt gekregen of tevreden bent. Dit moet wel binnen 90 dagen of eerder zelfs. Aangezien Grandado enorm is gegroeid sinds dit jaar en door de enorme vertragingen door de pandemie denk ik dat ze een enorme achterstand hebben in mails en heel veel klachten. Als ze minder orders hadden gehad konden ze hun klanten veel beter helpen is wat ik daarmee bedoel te zeggen. En had jij gewoon je geld terug gehad.

Ik heb er al veel over gezegd op deze site. Heb zelfs de namen gedeeld van de eigenaren, sindsdien heb ik ze alleen maar zien groeien en groeien. Het is jammer dat mensen niet eerst goed onderzoek doen voor ze ergens zomaar wat bestellen.
18-08-2020 - Nik Kershaw
Nooit bestellen bij een Chinees bedrijf slaat natuurlijk nergens op. Ik heb genoeg goed spul op de kop getikt waar ik lyrisch over ben. Daar kunnen vele EU bedrijven niet aan tippen. En 'Hollandse handelaren' verkopen exact hetzelfde dat 20x over de kop gaat met 21% btw. Nee dank je, dat is waardeloos advies.

Trustpilot vertrouw ik al voor geen meter meer. Dat was een aantal jaar geleden nog betrouwbaar, maar tegenwoordig kopen bedrijven een 'abonnement' van Trustpilot en kunnen zodoende de regie overnemen. Een bedrijf als GWKtravelex dwingt klanten om vijf sterren te geven terwijl we allemaal weten dat ze hun eigen wisselkoersen hanteren, workaway.info schiet in een tijd dat niemand mag reizen alle niet-vijf sterren reviews neer of maakt ze onleesbaar, wish.com koopt reviews in de vorm van onbetrouwbare one liners. Zeg er wat van en Trustpilot schopt je van de site af. TRASHPILOT.

ik snap ook niet waarom men als lemmingen trapt in Grandado en Wish en al die anderen, maar zo lang ze maar niet bij Aliexpress kopen, dat blijven de prijzen laag voor mij en jou.


Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?