Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Virali.nl, Fraude oplichting webwinkel


Gemelde gegevens (Fraude oplichting webwinkel)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Fraude oplichting webwinkel
Gebruikte methode:
Reclame op Instagram
Bedrijfsnaam:
Virali.nl
E-mailadres:
Rekeningnummer / IBAN:
Payment Service Provider
Paym ent Serv ice Prov ider
Website / Webwinkel:
Gebruikersnaam:
Virali
Product:
All in one trimmer
Bedrag:
€ 39,95
Betaalmethode:
IDeal

Omschrijving van de melding:

All in one trimmer, 2 halen 1 betalen via reclame op Instagram 12 april besteld niet ontvangen. Geen bevestiging van bestelling wel betaald. Contact via email [email protected] wordt niet beantwoord.


Deel deze melding





Reacties (46)


30-04-2020 - Peter
Heb hetzelfde meegemaakt met hetzelfde artikel is besteld op 22-04 geen contact met verkoper heb betaald via paypal heb nu een geschil aangemaakt hoop dat het onder de aankoopbescherming valt
Peter
02-05-2020 - Trijnie
Heb 8 april haartimmer besteld en betaald maar nog steeds niets ontvangen dus bovenstaande is herkenbaar.
02-05-2020 - Hans
Wij hebben op 21 April een bestelling gedaan van de All in 1 trimmer en deze meteen betaald en een mail ontvangen, tot nu toe hebben we niets meer gehoord behalve reclame mail van hun met een adres die in een woonwijk ligt. (Bijlage)
02-05-2020 - Rob
All in one trimmer besteld bij virali.nl op 19 april. Tot nu toe niks ontvangen en ik denk, gezien het bovenstaande, dat dit ook niet zal gebeuren.
We hebben € 39,95 betaald via Ideal. Het bedrag is afgeschreven via de Rabo rekening 0115600000. Dit is een reknr van "Payment Service Provider" Payments een soort tussenbank voor websites. Bij "Payment Service Provider" payments de gegevens opgevraagd van de betaling. Er kwam een support e mail naar voren ten name van [email protected] en een 06 nummer te weten 06-41454122. Heb vandaag een e mail gestuurd naar het mail adres en gebeld. Bij het bellen kreeg ik de voice mail en heb een bericht ingesproken. Afwachten dus
02-05-2020 - Rob
Op mijn ING rekening is een bedrag van € 39,95 afgeschreven voor een all in one trimmer besteld op 19 april en tot nu toe niet ontvangen.
Het bedrag is gegaan naar reknr NL70RABO0115600000.
Dit nummer staat ten name van "Payment Service Provider" payments en dit is een tussenbank voor verschillende websites o.a Virali. Je kuntvia "Payment Service Provider" payments de gegevens van het bedrijf opvragen waar dit bedrag naar toe is overgemaakt en ook andere gegevens zijn zichtbaar. Ik zag een support e mail adres staan met de naam [email protected] en een 06 nummer te weten 06-41454122.
Ik had net een mail gestuurd en kreeg binnen een paar minuten een antwoord van nicky dat de levertijd 2 tot 4 weken is en waarin gevraagd werd om nog even geduld te hebben. Dus wie weet. Hier hebben jullie denk ik ook wel wat aan. Succes!


02-05-2020 - Peter
Rob ik ben heel benieuwd wacht verder af
Peter
03-05-2020 - Trijnie
Heb nu een mail gestuurd naar nicky en antwoord was dat hij onderweg was dus afwachten geblazen.
03-05-2020 - Peter
Virali is gevestigd op Keltenstraat 10 in Heumen
Op dit adres zijn ook gevestigd NV Ecom Kvknummer: 71322108
Vestingsnummer: 000039516768 Branche
Webshops, Webshops - Vrijetijdsartikelen, Webwinkels en nog meer op dit adres is ook Growth Media B.V. Heumen gevestigd
Het zelde apparaat werd ook aangeboden op FB in Linda's KoopjesMarkt en laat ik nu toevallig eerder een mail hebben gehad van Linda Team Virali
Mocht ik later aangifte willen doen dan heb ik deze gegevens vast :)
03-05-2020 - Peter
Nog wat info
linkedin.com
Nickey is dus de eigenaar van eerder genoemde bedrijven
Verder ter lering en vermaak:
Hij staat ook op Facebook
facebook.com
Peter
04-05-2020 - Marco
Het telefoonnummer van Nicky Verhoeven is 06-22881810
Growth Media
04-05-2020 - Boos
Bestelling geplaatst op 04/04. Haar trimmer. 1+1gratis. Nu op 05/05. Nog niets ontvangen. Direct betaald. Geen contact. Niets meer.


04-05-2020 - Trijnie
Heb de haar trimmer op 03/04 besteld en ook nog niet ontvangen hij staat nu steeds onder een andere naam te koop en de smoes dat het door de corona zolang duurt geloof ik NIET meer dit is eens maar nooit meer.
05-05-2020 - Cloudje
Bovenstaande herkenbaar. Trimmer besteld 1+1 gratis nooit iets ontvangen.
06-05-2020 - An vd Gevel
Op 6 april 2020 39,95€ overgemaakt voor de haartrimmer maar niks ontvangen. Wordt ook niet gereageerd op mails. (Bijlage)
06-05-2020 - Rob
Ik krijg wel reactie op mijn verstuurde mail naar [email protected]
Gisteren nog. Omdat de kappers volgende week weer opengaan heb gevraagd het bedrag terug te storten en dat ik de trimmer niet meer hoef.
Het antwoordt was dat dat niet ging omdat hij binnenkort wordt geleverd. Afwachten en moed houden.
08-05-2020 - te Lang geduurd
Ook ik ben slachtoffer van deze Webshop Virali, ik wacht al vanaf 25mrt

diverse keren bericht gestuurd, kreeg vandaag bericht terug via dit E-mail adres? [email protected] ( on professioneel dus om via zo`n mail adres op zakelijke contact te reageren)
10-05-2020 - Johan Pieters
8 april de all in one trimmer besteld en betaald. Sindsdien....bestelling onderweg, nee toch niet onderweg, er is vertraging, even geduld aub. Na 3 mails elke keer excuses, nu hadden ze weer moeten bijbetalen, en dus huilie huilie. Heb nu geschil via PayPal aangemaakt en zeer boze mail gemaakt dat ik binnen 4 dagen mijn geld terug wil...
Ik denk dat ze de boel oplichten, maar ondertussen het geld in hun zak duwen.


11-05-2020 - Hans
Ook ik heb een all in one trimmer besteld op 18 april 2020. Heb recent aangifte gedaan bij het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting (LMIO). Ik kreeg een reactie van de Politie dat Nicky Verhoeven contact met mij wil om de zaak op te lossen. Ik denk dat dit een vertragingstactiek is van deze Nicky. Ook het feit dat hij mogelijk gaat aangeven aan de leveringsverplichting te willen voldoen valt hier onder. Het LMIO doet pas onderzoek als er een bepaald aantal personen aangifte hebben gedaan. Dus mijn advies is om in ieder geval alvast digitaal aangifte te doen. Ik heb hem nu een hele kort mail gestuurd en ben benieuwd of hij uberhaupt reageert. Ik trek mijn aangifte voorlopig niet in.
11-05-2020 - Peter
Op de website van Virali staat niets van leverings problemen sterker nog je kan de haartrimmer nog steeds bestellen het lijkt niet meer als een verdienmodel geworden ben afgelopen week benaderd door een Iris van het programma Meldpunt van Omroep MAX deze is alles aan het onderzoeken en mogelijk krijgt die Nicky binnenkort wat extra reclame
11-05-2020 - nannan
ook ik heb besteld en betaald en nog niks ontvangen. mijn bank gebeld om storno maar dat kan niet omdat dit via IDEAL is betaald .men moet contact opnemen met Virali, maar al stuur je een email je hoort niks, dus ik denk dar dit bedrijf de boel flest. ja hoe krijgt men zijn geld terug? is dit een oplichters bedrijf????
12-05-2020 - Johan Pieters
Ik heb ondertussen Nicky Verhoeven een messenger-bericht gestuurd via Facebook, een mail naar zijn hotmailaccount en een mail naar de medewerker die mij het laatst mailde. Vooralsnog is het bericht via messenger dat ik al iets teruggevorderd zou hebben, maar dat is de melding dat ik een Paypal geschil heb aangemaakt. Omdat Meneer Nicky hier mee leest zou het hem sieren als hij start om te gaan betalen. Dan ben ik de eerste die ook hier reclame voor zal maken, maar vooralsnog lijken het op vertragingstactieken om maar niet te hoeven leveren.
13-05-2020 - Sanne
Ook ik ben opgelicht. Ze adverteren via Facebook om een oudere, kwetsbare doelgroep erin te luizen. Ik heb aangifte bij de politie gedaan die me verzocht Nicky te mailen.
Er is geen enkel excuus waarom een bestelling in Nederland zo lang zou moeten duren, pakketjes uit Amerika komen sneller. Als Nicky niet reageert ga ik de zaak groter aanpakken. Dit soort oplichters verdienen het ergste.
13-05-2020 - Hans
Nav mijn bericht op 11-05-2020 het volgende. Nicky heeft gereageerd op mijn mail. Vraagt waarom ik aangifte heb gedaan. Ik heb hem teruggemaild en uitgelegd waarom ik aangifte heb gedaan en heb gevraagd het geldbedrag binnen een week te retourneren. Hierop kreeg ik van hem een mail dat hij het geld 'nu' naar mij zal terugstorten en dat hij de levering alleen niet meer kan terugdraaien. Hij vraagt mij indien de apparaat geleverd is deze dan terug te sturen met een retourenformulier die hij mee zond. Nu dus afwachten of het geld terug gestort wordt. Wordt vervolgd.
14-05-2020 - nannan
ik vraag me af waarom dhr. Nicky beweert de fout te hebben gevonden, maar hij geen echte reden geeft waarom bestellingen van mensen niet normaal worden geleverd. het moet toch een koud kunstje voor hem zijn om nu eindelijk tegemoet te komen om zich aan zijn woord te houden en niet alleen maar smoesjes klaar hebben om er maar onderuit te kunnen komen. ik heb ook een email verstuurd maar geen enkel antwoord terug gekregen. het wordt tijd dat dhr. Nicky indien hij niet kan leveren het door hem ontvangen geld van alle gedupeerden z.s.m terugstort..of wat heeft hij met al dat geld van de mensen gedaan? de advertentie voor de hairtrimmer is nog actief, maar er kan niet geleverd worden omdat dhr. Nicky niets te leveren heeft. de reclame over deze hairtrimmer heeft hij overgenomen uit het buitenland en biedt aan, maar levert niets, en int alleen geld en laat de rest van de gedupeerden stikken. dhr. Nicky moet gewoon leveren voor wat de mensen besteld en betaald hebben. ja en anders moeten er maatregelen genomen worden via de politie . eigenlijk een zaak voor het programma opgelicht, zodat de mensen kunnen zien wie er achter schuilt. misschien is het wel dezelfde persoon die vaker mensen heeft opgelicht of dat hij al bekend is bij het programma opgelicht. wie zal het zeggen, voorbeelden genoeg een oplichter die onder andere namen opereert. ben benieuwd wat voor smoesjes dhr. Nicky weer zal gebruiken om er onderuit te komen.
14-05-2020 - nannan
ik zag het bericht van Hans van 13 mei jl. waarin hij meldt dat dhr. Nicky het geld zal terugstorten maar dat de levering niet kan worden teruggedraaid en dat Hans als het apparaat is geleverd hij het terug moet sturen. hoe kan dhr. Nicky nou zeggen dat de levering niet kan worden teruggedraaid, terwijl dhr. Nicky nog niets heeft geleverd aan velen die besteld en betaald hebben. dit is weer een smoes van dhr. Nicky om te doen laten blijken dat de levering niet meer is tegen te houden. ben benieuwd of Hans zijn geld teruggestort krijgt binnenkort. . ook benieuwd of Hans binnenkort alsnog zijn bestelling binnen krijgt en terug moet sturen..is dhr. Nicky zich ervan bewust dat hij raar bezig is en de boel flest? of kan het hem niks schelen, hij heeft het geld toch al binnen.
14-05-2020 - DIRK
Ook ik heb een trimmer besteld via de de website Virali op 08 april 2020 enkele dagen later kreeg ik zoals iedereen een mailtje van een zekere Linda die mij vertelde dat de goederen pas binnen vier weken zouden geleverd worden, op deze mail heb ik vriendelijk geantwoord dat deze leveringstermijnen voor mij te lang waren en als ik het geweten had deze bestelling nooit zou gedaan hebben
Maar ik wachtte dus af tot de vier weken voorbij waren. Zoals bijna iedereen niets ontvangen, heb toen een vriendelijke mail gestuurd naar Nicky Verhoeven met de vraag om mijn geld terug te storten op mijn bankrekeningnummer die ik dan ook vermeld had in de mail. Onmiddellijk een mailtje terug ontvangen van Nicky met een akkoordbevestiging van de terugstorting, twee dagen later stond het op de rekening en indien de trimmer zou arriveren dan mocht ik het gratis houden.
Voor alle duidelijkheid ik ben geen vriend, familielid of verwant met Nicky Verhoeven, ik wou dit toch even kwijt
Na alle negatieve reacties toch nog een positieve, ere wie ere toekomt
14-05-2020 - Trijnie
Bij deze ik heb net de haartrimmer ontvangen.Trijnie
14-05-2020 - Kees
Jullie kopen van een dropshipper. Die besteld de rommel voor jullie in China. Hij pakt alleen marge en maakt reclame. Kan weleens fout gaan als je duizenden orders krijgt. 30 man klaagt op paar 1000 orders stelt geen drol voor. Koop het zelf op AliXpress ben je goedkoper uit en heb je hetzelfde product.
14-05-2020 - Kees
Hier is jullie vriend.

youtu.be
14-05-2020 - nannan
ok n elk geval al een positiever geluid. Dirk heeft zijn geld terug en mag alsnog het apparaat behouden, en Trijnie heeft inmiddels haar bestelling binnen. .Toch vreemd van dhr. Nicky, Hans krijgt zijn geld terug maar moet het apparaat alsnog terugsturen als de levering is geschied en Dirk schrijft hij heeft geld terug gekregen maar mocht het apparaat houden.. Nu maar hopen dat dhr. Nicky inderdaad de bestellingen op korte termijn levert. we wachten af. ben benieuwd of er nog meer positieve berichten komen van mensen die inmiddels hun bestelling ook hebben ontvangen.
14-05-2020 - Peter
een voorbeeld dat je beter zelf kan bestellen is bv
virali.nl
deze kost bij Virali euro 24,96 kijk eb huiver
nl.aliexpress.com
Bij Aliexpress slechts euro 1,80
Is dus als dropshipper een echt zeer lucratieve business
14-05-2020 - Peter
Nog een voorbeeld:
virali.nl
prijs schrik niet euro 29,95
nl.aliexpress.com
Prijs euro 3,73
14-05-2020 - Hans
Beste lezers. Ik heb vandaag het aankoopbedrag gestort gekregen van Nicky. Hebben wij ons nou zo vergist in onze 'oplichter'?. Ik weet het niet. Het feit dat hij de levering van het apparaat niet kan annuleren snap ik denk ik wel. Hij heeft per betaalde klant een bestelling gedaan bij een Chinees bedrijf (bijv. Ali express) die het gaat afleveren op het adres van de klant. Anders zit hij nog met de verzendkosten van zijn huisadres naar de klant. Met dit soort bestellingen in coronatijd begeef je je op glad ijs. Wordt er door China geleverd word je 'rijk'; word er niet geleverd heb je 'gezeik'.
Als je dan niet goed communiceert naar de klant en dus niet levert, ben je al gauw een oplichter. Dat moet een ondernemer als Nicky zich natuurlijk realiseren. Doe je dit niet goed dan volgen aangiftes en misschien een veroordeling. Ik trek bij deze mijn aangifte in maar het kan zijn dat hij bij de meesten van ons het bedrag niet retourneert. Verdeel en heers...... zeg ik dan maar. Dan loont het uiteindelijk nog......
15-05-2020 - Kees
@Peter.

Vergeet niet dat het runnen van Facebook ads een hoop geld kost. Gemiddeld pakken ze maar 20-30% netto winst. Geen persoonlijke verzekeringen of pensioen opbouw.
Heel veel werk dag in dag uit. Zo lucratief is het allemaal niet meer.
15-05-2020 - Peter
Ik heb eigenlijk weinig medelijden als ondernemer een omzet draaien van 500.000 euro vanuit niets dan kan je je wel permitteren om een handvol klagende klanten te compenseren dit heet ondernemers risico !
15-05-2020 - Kees
Een oude Audi R8 kost minder dan de gemiddelde leasewagen in Nederland. Kerel heeft helaas voor hem verkeerde Chinese leverancier uitgezocht. De gemiddelde 40 plusser snapt niks van e-commerce en internet en zou gewoon lekker naar de winkel moeten om zijn spullen te kopen. E-commerce praat je over duizenden euro's aan reclame kosten en omzet bedragen waar de gemiddelde Nederlander niks van snapt. De winst is overigens beperkt gezien de risico's die je moet nemen. De verdiensten zijn echt niet zo hoog en zo lucratief, hij heeft het alleen nu even niet goed gedaan. Die rommel die je besteld hebt komt wel, duurt alleen lang.
15-05-2020 - Johan Pieters
Ik heb 12 april een bedrag van 39,95 euro zien binnenkomen op mijn Paypal account na vele e-mails en FB berichten. Alleen kan ik nog niet bij dit geld en heb ik dus weer argwaan. Er staat "in behandeling" en dat de claim gesloten wordt. Als het geld echt wordt bijgeschreven heeft hij na veel aandringen woord gehouden, maar heb de emails van Kees goed gelezen en ben het eens. Ik wilde idd zaken doen met een NL bedrijf en accepteer een beetje marge, maar 25 euro op een product van 3 euro is veel. Maar ik zou melden als er ontwikkelingen zijn. Ik denk dat Nicky iets teveel hooi op zijn vork heeft gehad en daar nu de prijs voor betaald.....
20-05-2020 - Anoniem
>>Ik ben geen Klant van Virali maar heb wel een andere melding:
20-05-2020 - Johan Pieters
Vandaag mail gestuurd naar Nicky. Kennelijk is de overschrijving terug naar Paypal ("in behandeling") nog geblokkeerd door Nicky. Ik hoop dat ik na mijn mail aan hem vandaag of morgen kan meedelen dat alles netjes is afgehandeld, want na 1,5 maand is dat geen raar verzoek.
Ik meld me weer als er nieuws is, voorlopig nog niet opgelost al leek het in eerste instantie van wel.
20-05-2020 - Johan Pieters
Kijk, duidelijke taal Nicky.
Je bent dus een oplichter !!!
Daar kunnen we wat mee.....
Geef maar lekker de schuld aan anderen.

Lekker je zakken gevuld en nu op naar de volgende oplichterstruc.
Echt te laag voor woorden.
Maar ik ben nog niet klaar en dat weet je !
21-05-2020 - nannan
ik zie in een bericht van Rob van 2 mei 2020 dat hij aangeeft het mobiel nummer van Nicky is 0641454122
en in een bericht van Marco van 4 mei 2020 STAAT EEN ANDER MOBIEL NR. 0622881810
wat is het juiste nr van Nicky?
Ik denk dat Nicky niks kan leveren omdat hij alleen het geld van gedupeerden in zijn eigen zak heeft gestoken . Politie hier zegt niks te kunnen doen. ik ga Nicky toch verzoeken het geld z.s.m. terug te storten. ik heb inmiddels mijn haren bij de kapper laten knippen en ergens anders al een hairtrimmer besteld die stukken goedkoper is.
21-05-2020 - Marqueen
Beste allen,

De bovenstaande bericht is niet afkomstig van NIcky Verhoeven! Dit is dus nep! Virali is zeker weten niet gestopt. Wij hebben al contact opgenomen met een groot aantal mensen. En daarvan hun geld terug gegeven. Graag vragen wij iedereen die nog geen reactie heeft gehad een mail te sturen naar: [email protected]

Met vriendelijke groet,

Marqueen van Virali.nl
21-05-2020 - MarijkeHM
Dag Marqueen van virali.nl,

We hebben alweer een nieuwe medewerker bij virali.nl, hoeveel werken er wel niet bij jullie organisatie? Volgens de belastingdienst maar één persoon, en dat is toch wel meneer Nicky Verhoeven.

Ik heb Virali een bericht gestuurd. Kreeg korting op volgende aankoop in ruil voor een positieve beoordeling of bericht op deze website. Ik moet genoegen nemen met 4 weken wachten en geld teruggeven willen ze niet doen. Ik zou zeggen, veel succes met selectief jullie/je stoepje schoon te vegen.
21-05-2020 - Johan Pieters
6 Weken verder, geen bestelling binnen en geen geld.... en idd en "nieuwe" medewerker maar een zelfde automatisch verzonden bericht......ziehier:

Beste meneer/mevrouw,

Bedankt voor je mail!

Zoals je op de site en bevestigingsmail hebt kunnen lezen is de levertijd 2-4 weken. Helaas zijn wij ook slachtoffer geworden van het corona virus waardoor er een hoop bestellingen vertraagt zijn. Voor ons is het ook een vervelende situatie. De bestelling zijn momenteel onderweg, helaas dus met wat vertraging (dit hebben we helaas niet in de hand).

Virali staat momenteel overal op internet als oplichting wat dus niet waar is. We willen je vragen nog even 10 dagen af te wachten. Hou ons alsjeblieft op de hoogte als het nog steeds niet is aangekomen, dan starten wij een onderzoek bij PostNL.

Voor meer informatie over je bestelling kan je gebruik maken van de onderstaande links:

virali.nl
virali.nl

Voor vragen graag [email protected] mailen onze klantenservice afdeling werkt 7 dagen per week.
Met vriendelijke groet,

Nicky
Support Virali.nl
21-05-2020 - Kees
Voor diegene die al langer dan 6 weken wachten, maak je koop ongeldig! (Info op consumentenbond)

consumentenbond.nl
22-05-2020 - nannan
in het bericht van Johan Pieters van 21 mei jl. verwijst de melding dat je op virali.nl kunt kijken, maar je ziet een pagina waarop je het ordernummer moet vermelden. Maar ik heb nooit een bevestiging gezien van mijn betaalde bestelling. dus hoe kan je nou het ordernummer invullen.? dat heeft geen enkele zin. Nicky Verhoeven moet gewoon over de brug komen en de mensen hun bestelling sturen en niet elke keer smoesjes aanhangen. Postnl. verstuurt alle pakketten op normale wijze ook tijdens deze corona periode, dus als Virali nu de pakjes klaar maakt en verstuurt dan kan iedereen binnenkort zijn bestelling tegemoet zien, lijkt mij. Maar het moet afkomen van Virali. we wachten allemaal al veel te lang.. je kunt er niks mee om de link virali.nl te bezoeken want als je geen ordernummer weet heeft het totaal geen zin die link aan te klikken. ik denk dat ik opnieuw een email moet sturen aan of het email adres van Nicky Verhoeven of wederom een email aan [email protected] in de hoop dat ze nu eens eindelijk over de brug komen om de verzendingen te doen. Het is toch van de gekke dat men zolang moet wachten?




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?