Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Super t-shop, Oplichting misleiding


Gemelde gegevens (Oplichting misleiding)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting misleiding
Gebruikte methode:
Bestellen via website
Bedrijfsnaam:
super t-shop
Website / Webwinkel:
Product:
Jasje
Betaalmethode:
I-Deal

Omschrijving van de melding:

Zoals ik, helaas achteraf, ontdekte zijn er meer mensen die melding hebben gemaakt over dit bedrijf.
Diverse mensen hebben iets anders ontvangen dan omschreven op de website.
Mijn vrouw bestelde een jasje á 39,95 dat volgens de site van leer gemaakt zou zijn. Na ontvangt bleek dit niet het geval en was het van Polyester gemaakt.
Achteraf bleek ook dat het weliswaar een (misschien) Nederlandse site is, maar dat het product vanuit China wordt geleverd.
Op mail wordt niet gereageerd.
We hadden beter na moeten denken. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.


Deel deze melding





Reacties (15)


29-04-2020 - Judith
Produkten komen rechtstreeks uit china slechte kwaliteit en nergens een adres om het terug te sturen . Nul reactie op email
09-05-2020 - Petra
Op 1 mei betaald voor een linnen jurkje. Op 9 mei nog niks ontvangen.
11-05-2020 - Ludo
19 april bestelling van jurkje gedaan, onmiddellijk betaald met bankkaart op 11 mei nog steeds niets ontvangen. Wel een mail op 20 april dat de bestelling verzonden is vanuit Azië.
13-05-2020 - Kim
2 kleedjes besteld. Zijn helemaal niet de kwaliteit die ik verwachtte. Ik krijg een retouradres van China, waar ik het op mijn kosten terug naar moet sturen. Kostenplaatje 65 euro. Ik heb zelf voor de 2 kleedjes 74,98 euro betaald. Echte oplichting! Inderdaad, veel te mooi om waar te zijn!
Hieronder enkele antwoorden op mijn mails:
Stuur de retourzending naar het volgende adres:
Ontvanger: Tu Hongming
Telefoonnummer: +8617757757961271
Adres: F2, gebouw 8, nr. 89, Siyuan Road, Yidong Industrial Zone, Niansanli Street, Yiwu, Jinhua, Zhejiang Province 322000, China.

Het hoofdkantoor en de productie zijn gevestigd in China.
We hebben geen filiaal in Europa.
Voor een terugbetaling moeten de goederen worden teruggestuurd naar het door ons opgegeven adres. Alleen het pakketkantoor bevindt zich in Nederland, waar de pakketten uit het internationale transport worden verwerkt en verzonden. Dit pakketkantoor heeft echter NIET te maken met ons bedrijf.
14-05-2020 - hans
Je krijgt na betaling meteen een "tracingnummer" maar verder gebeurt er niets.Bedriegers


14-05-2020 - Henk
Hallo allemaal,

Ik heb een pittige mail gestuurd naar onderstaande adressen. Hierbij heb ik ook aangegeven dat ik aangifte zou gaan doen. Wat ik trouwens ook zeker gedaan zou hebben als zij het geld niet terug betaald zouden hebben. Het resultaat was dat ik een dag later bericht kreeg dat zij een retour betaling zouden doen en dit ook daadwerkelijk gedaan hebben.

[email protected] & [email protected]

Het laatste adres is van de site waarmee op Facebook werd geadverteerd en waarmee doorgelinkt werd naar super t-shop. Maar is van hetzelfde bedrijf.

Succes
14-05-2020 - Kim
Dankjewel Henk voor uw tip. Ik heb ook het totale bedrag teruggekregen.
15-05-2020 - Judith
Helaas krijg ik na tip van hierboven weer een melding dat ik het zelf moet retouneren naar china en eerst schriftelijk of email per post? Moet sturen .. en aan alerlei eisen moet voldoen bla bla bla .. helaas dus niet meteen een mail met geld terug.. ik heb ook vermeld dat ik melding ging maken .. maar maakte dus weinig indruk😕
24-05-2020 - Annemie
Super T-shop oftewel Super Trend webwinkel . Oplichting en misleiding. Pas na betaling zie je de eventuele leverdatum . 2 zomerjurken besteld . Levertijd 12-20 dagen tot maximaal 12 weken? Je ontvangt een tracking nummer en na weken dit tracking nummer bekeken te hebben en als reactie nog steeds , als niet verzonden , te krijgen , heb ik een mail gestuurd dat ik de bestelling wil annuleren. Dit ging niet want ik had de voorwaarden geaccepteerd en de bestelling kon wel 16 weken duren. Ik heb geschreven dat ik dit absoluut niet accepteerde en per direct mijn geld wil terug gestort wil krijgen. Wat mij ook opvalt is dat er nergens een adres te vinden is van deze webwinkel . Zelfs onder mail wordt geen afzender genoemd . Na paar keer heen en weer mailen , heb ik mijn geld terug ontvangen. Ik vind het een zeer onbetrouwbaar bedrijf en erg misleidend .
16-06-2020 - Sonja
9 april kleedje besteld
Nog niets aangekomen
Blijkbaar fout adres wat niet waar was
Kleedje teruggestuurd door hun en nog geen geld terug gezien .Bij contact reageren ze altijd zoals bij iedereen :
De algemene voorwaarden...
Hoe krijg ik mijn geld terug ?
29-06-2020 - Tina
Ook ik was erin getrapt. En na weken wachten kreeg ik een goedkoop linnen jurkje maat l, waar mijn buurvrouw met maatje 36 nog niet eens in paste.
Heb een paar boze mail gestuurd, met de mededeling dat ik aangifte ging doen. Dit nav een tip hierboven .
Ik heb 5 keer gemaild. Op elk standaard antwoord van hun, steeds aangegeven dat ik daar niet akkoord mee ga.
Heb vanmorgen al mijn geld terug gekregen’
13-07-2020 - Anna
Heel herkenbaar alle klachten. Ben even benieuwd of mensen die het geld terug hebben gekregen ook daadwerkelijk de spullen terug gestuurd hebben. Want de retourkosten zijn nogal hoog.
23-07-2020 - Anneke
Helaas kan ik alleen maar alle klachten bevestigen. Erbarmelijke kwaliteit na 2,5 maand wachten. Mijn pakket is vanuit België verstuurd dus ik heb voor alle zekerheid gevraagd of het daar ook naar teruggestuurd moet worden. Ben benieuwd wat de reactie is. Geen wonder dat ze bij de volgende bestelling 35% korting geven, geen hond die daar gebruik van gaat maken. Op de plaatjes ziet het er leuk uit maar het is echt verschrikkelijk lelijk.
03-08-2020 - Jacco
Zelfde probleem waardeloos spul ontvangen, kon het terugsturen naar China. Na diverse mails kreeg ik een korting van 20% aangeboden, niet mee akkoord gegaan, Toen een bod van 30 % korting, ook niet akkoord. Als alles legaal is geef je geen kortingen maar houd jij je aan het standpunt. Wacht op het aanbod van 100% korting
28-08-2020 - Diny Cornelissen
Dit bedrijf neemt zijn klanten niet serieus en komen overal mee weg zo te horen. Ik heb €45 betaald voor “leren” sandalen, maar de sandaal is van plastic en heeft een hele slechte pasvorm.
Mail gestuurd om contract te ontbinden en dan wordt van mij verwacht dat ik het product retour stuur naar China en daar ook de verzendkosten voor betaal. Dit is de wereld op zijn kop. Ik wil het beste retoursturen binnen Nederland, maar vind dat T- shop mij heeft misleid en dus de verzending naar China zelf zou moeten betalen.
Ze maken hier geen goede sier mee. (Bijlage)




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?