Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Idency.nl, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Via Facebook
Bedrijfsnaam:
Idency.nl
Rekeningnummer / IBAN:
NL70RABO01156000000
NL70 RABO 0115 6000 000
Website / Webwinkel:
Bedrag:
€ 67,98
Betaalmethode:
IDeal

Omschrijving van de melding:

Iets besteld via een advertentie op Facebook, maar niets ontvangen. Er wordt niet gereageerd op e-mails. Zijn telefonisch niet te bereiken.


Deel deze melding





Reacties (109)


20-04-2020 - Dennis
Product via Facebook advertentie besteld, maar niets ontvangen. 2 keer gemaild met als reactie een standaard antwoord zonder enige zinnige informatie!
23-04-2020 - Cindy Dujardin
Idency ik ook bijna 70€ en nog niks ontvangen wel steeds mails dat het onderweg is of geleverd
26-04-2020 - Marcel
Hier ook, al weken een vertraagde levering, maar nooit aangekomen, nul reactie.
26-04-2020 - Wim
Ik twijfel nog sterk. Ik kreeg na 9 dagen wel een mail dat mijn bestelling (dd 14 april) goed is verwerkt en al verscheept. Op de website kon ik zien dat die tussen 21 en 29 april bezorgd zou worden. De optie vandaag besteld, vandaag verzonden, waarbij je dus extra verzendkosten betaalt, is misleidend, want als het nog helemaal de wereld over moet varen (waarschijnlijk via AlieExpress of zo?) dan krijg je de bestelling niet de volgende dag geleverd uiteraard.
Nu echter is de tracking mogelijkheid niet meer aanwezig, want de website ligt plat (volgens eigen zeggen i.v.m. coronavirus). Het komt mij ook allemaal erg verdacht over, maar ik wil nog even wachten t/m 29 april voordat ik conclusies ga trekken.
Meestal komt zo'n bestelling wel aan als het inderdaad vanuit andere landen verscheept moet worden (dat zie je ook bij Dennisdeals....is veel over te doen, maar ze leveren wel).
Het beantwoorden van e-mail zou inderdaad sneller en zorgvuldiger moeten. Want dat maakt het allemaal zo vaag en nu helemaal omdat de website plat ligt. Als we inderdaad zijn opgelicht, dan zijn deze mensen vrij makkelijk te achterhalen, zolang er maar genoeg meldingen over geplaatst worden. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn.
27-04-2020 - Ruud
Ook ik heb een product besteld en betaald op 13-4-2020. Gezien ik na het bevestiginsma8ltje niets meer hoorde, ben ik ook eens gaan kijken. Ook ik kreeg er een raar gevoel bij. Als je op de bestellingslink klikt komt er niets naar voren. Op de site van Idency zie je idd nu een melding;

"Sorry, door het corona virus zijn we gesloten. De leveranciers zijn ook duurder geworden waardoor we in de problemen zijn geraakt. Alles word netjes geregeld op de achtergrond maar we hebben de webshop op stop gezet, we blijfen altijd bereikbaar via de mail! Bedankt voor het begrip"

Gezien er niets staat over de leveringen of bestellingen heb ik mijn bestelling nu geannuleerd het verzoek gedaan om het bedrag van 69,98 te retourneren.


28-04-2020 - Heidi
Ook ik heb iets besteld en niet ontvangen, idd diverse mails en website is nu niet bereikbaar.
28-04-2020 - Erwin
13 April 2020 bestelling gedaan nog geen bericht van verzending en zeker nog niets binnen. (Bijlage)
28-04-2020 - Wim
Inmiddels krijg ik wel replies...moet er altijd even op wachten, maar ik kreeg nu deze:

"Goedenavond,

Wij hebben uw pakketje al opgestuurd en zal ook gewoon binnenkomen.
Helaas door het virus kan het wel langer dan normaal duren omdat de pakketjes uit het buitenland komen.
Onze excuses voor het ongemak en wij hopen dat u nog eventjes geduld hebt!

Ellen"

Het is dezelfde naam als degene die mij eerder terugmailde. Helaas geen antwoord op mijn vraag om een bewijs/bevestiging en/of track&trace code. Heb daar wederom nog een keer om gevraagd. Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Iets in me zegt dat het wel eens gewoon in orde kan komen en dat er inderdaad gewoon vertragingen zijn en dat Idency de stroom aan klachtenmails nauwelijks kan bijbenen. Dan gaat men toch standaard mailtjes versturen en copy-pasten van klant naar klant. Ik begrijp dat op zich wel vanuit hun kant. Alleen wat zij moeten begrijpen is dat wij in deze moeilijke tijden behoefte hebben aan zekerheidjes en niet het gevoel moeten krijgen dat we in de boot genomen worden. Het kan een gebrek aan inzichtelijk vermogen zijn en dan zijn ze daarmee niet het enige bedrijf. Ik hoop gewoon zo dat het toch bonafide is allemaal. Daarom deel ik met jullie gewoon even mijn ervaring en maak ik nog geen oordeel over oplichting. Dat weet ik pas als het bewezen is. Voorlopig blijf ik optimistisch. Laten we svp elkaar even hier op de hoogte houden. Zodra iemand toch iets ontvangt of geld terugkrijgt etc... graag even laten weten zodat anderen ook een duidelijker beeld krijgen van waar ze aan toe (kunnen) zijn.
Alvast bedankt.
29-04-2020 - Maaike
Ook ik wacht al meer dan 2 weken op een product waar ik € 49,99 voor overmaakte naar idency, omdat ik een advertentie van een bedrijf via facebook dacht te kunnen vertrouwen.
29-04-2020 - dvuitB
Vorige week besteld, is onderweg... en onderweg.... ben er dus ingelopen,
idency.nl via "Payment Service Provider"- omschrijving heeeel lang nummer .
op 19-4-2020 besteld € 53,94 (Bijlage)
29-04-2020 - Hubert
2 april iets besteld. Levertijd (na aankoop) 7-14 dagen. Nog steeds niets ontvangen! Mail gestuurd. Nog geen antwoord.


29-04-2020 - Hubert
Inmiddels antwoord van Ellen:
Goedenavond,
Het kan zijn dat er wat vertraging is, heeft u het pakket over een week nog niet binnen, wilt u dan even mailen?
Dan krijgt u het aankoopbedrag terug.
Ellen

We gaan het zien. Kans dat het komt, of niet. Het is gewoon de ergste vorm van ‘dropshipping’
30-04-2020 - Felix
Ik heb inmiddels melding gedaan bij "Payment Service Provider". Mijn bestelling zou 13-04 verstuurd zijn. Kreeg van de week een onbekend track nummer voor een deel van de bestelling en bericht van Ellen dat deel twee 29-04 is verzonden. Komt zgn uit verschillende fabrieken
30-04-2020 - Johann de Boer
Hier wacht ik inmiddels al meer dan 4 weken op mijn pakketjes ( waar levertijd max 14 dagen was) netjes eerst mailtjes verstuurd, maar na wat afwijkende mailtjes, platleggen van de site enz heb ik inmiddels een aangifte gedaan bij de politie ( online). Kreeg direct een mailtje van hun terug nu heel kortaf ( waarom heb je in godsnaam aangifte gedaan, taalgebruik alles behalve professioneel dus. Heb hun netjes terug gemaild dat ik de melding intrek als ik of de spullen heb of geld weer op mijn rekening staat. We wachten af dus
30-04-2020 - Wim
Ik kreeg gisteren ook weer een mailtje terug met de mededeling dat ze denkt dat het binnen een week geleverd zal worden. Bij mij geen toezegging over geld terug. Maar goed, ik zie bij iemand anders dus wel...
Ik zie dus mensen die al 4 weken wachten....wel bizar. Lijkt AlieExpress wel. Wat misschien ook wel met elkaar te maken heeft. Ik had de optie voor 3,95 extra van "vandaag besteld, vandaag verzonden". Het was mij niet duidelijk dat het daarna nog helemaal uit Verweggistan verscheept moest worden. Over mijn herhaaldelijk vraag over de verzendkosten krijg ik maar geen antwoord.
Ik wacht dus netjes die week af, die dus volgende week woensdag eindigt en tja.....dan ga ik wel actie ondernemen. Ik heb deze Ellen duidelijk uitgelegd dat ze inmiddels onder de loep liggen en dat er al veel klachten over Idency zijn met serieuze verdenking van oplichting. Ik zou zelf dan even stoppen met van die algemene antwoordjes sturen en even serieus op de zaak in gaan. En niet op een manier antwoorden zoals hier ook nog omschreven wordt, want dat is ook wel onhandig. Hoewel ze misschien wel erg geschrokken is van de aangifte. Maar ja..... mensen willen zich absoluut niet laten bedriegen en willen ook niet eens een voorgevoel daarover krijgen, niet in deze tijd. Ik hoop nog steeds op goede afloop.
Ik kan het product vast ook wel ergens anders bestellen, maar ja...stel dat het dan toch komt, dan heb ik er weer twee wat ook niet nodig is.... da's ook nog eens een extra lastigheid. Ik moet er echt even op wachten. Maar na woensdag is mijn geduld wel op, denk ik.
30-04-2020 - Wim
Inmiddels is wel de website weer online, maar lijkt opnieuw in opbouw te zijn, dus niks werkt nog, ook geen track&trace helaas.
01-05-2020 - Amore
Ook ik wacht al sinds 13 april op de zending. Soms wordt er gereageerd op en mail, met de standaard zinnen. Gisteren heb ik melding gedaan bij "Payment Service Provider", toen reageerde zij direct met de vraag of ik mijn geld retour wilde.En of ik mijn melding wilde intrekken, want ze waren een net bedrijf. Nu zag ik op hun site dat er douanekosten berekend kunnen worden en dat hun hier niet aansprakelijk voor zijn, dit stond er eerder niet op. Het is dus gewoon een soort Ali, wanneer je boven de 20 euro besteld krijg je te maken met die kosten. Ik ga dus maar bij voorbaat het pakket aan de deur weigeren, dan gaat het retour aan de afzender en zal waarschijnlijk nooit meer mijn geld retour krijgen.


01-05-2020 - Felix
Krijg zojuist een mailtje dat ze binnen enkele dagen mijn geld retour storten
01-05-2020 - Esther
Ook ik heb hetzelfde probleem geloof er niet meer in. De site ligt eruit en de reactie is idd zo blijkt standaard. Misschien ook maar aangifte doen krijg ik misschien mijn geld nog terug. (Bijlage)
02-05-2020 - Wim
Dinsdagavond is de deadline wat mij betreft.....afgelopen dinsdag zei ze me dat ze verwacht dat het binnen een week geleverd wordt.
Indien het dan nog niet geleverd is, ga ik ook melding maken.
Hoe maak je melding bij Payment Service Provider trouwens?
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
04-05-2020 - Wim
Knap hoe lang ze het volhoudt om nog steeds geen antwoord op mijn verzoek om track & trace te geven. Stel dat dit bedrijf toch betrouwbaar is maar gewoon kampt met storingen in de website en onverhoopte vertragingen (tja, de wereld staat tenslotte wel op zijn kop momenteel).....hoe dom kun je dan zijn om niet gewoon te proberen duidelijkheid te geven en op zijn minst op het verzoek om een track&trace code in te gaan? Al legt ze maar even uit waarom dat op het moment niet mogelijk is of zo.....
Nu zegt ze wel in een iets minder standaard mail dat ze van veel klanten berichten kreeg, die "geen geduld hadden" maar die wel hun pakket later hebben ontvangen.
Overigens krijgen we voor die allesschoonmaker dus geen aankoopbedrag terug, liet ze ook weten.
Ik ben erg van de zekerheidjes voordat ik echt juridische stappen onderneem. Ik ga dus heel ruim tot eind mei wachten. Dan zou je denken dat er echt genoeg ruimte is gegeven. En dan kunnen ze een behoorlijke rits aan aanklachten bij diverse instanties verwachten.
04-05-2020 - Felix
Ben bang dat we er met zijn allen ingetuind zijn. Indency is dropshipping en nu het in China nog steeds chaos is zijn er problemen met verzenden. Bij AliExpress is hetzelfde te koop voor veel minder. Voor het bedrag van indency hadden we wel 10 apparaten kunnen kopen. Dat ze nu laat weten dat ze niet van plan is terug te betalen verbaasd me. Mij mailde ze we zijn een net bedrijf en komen altijd onze beloften na. Over enkele dagen staat het geld op uw rekening. Ik heb haar een deadline gegeven tot woensdag as.
04-05-2020 - Bernie
10 april 2020 schoonmaak set van €49,99 besteld.
Tot op heden niets ontvangen (Bijlage)
04-05-2020 - Odette
13 april jl een bestelling gedaan van iets meer dan 69 euro.
Vandaag heb ik een mail gestuurd dat ik verwacht dat het betaalde bedrag binnen 5 dagen wordt teruggestort. Zo niet doe ik aangifte van oplichting bij de politie.
05-05-2020 - Felix
Over het rekeningnummer NL70RABO0115600000 staan zeker 29 meldingen van nooit ontvangen producten. Jassen, truien, schoenen, krabpalen etc.
06-05-2020 - Felix
Reageert die Ellen nog bij iemand? Aan mij heeft zij haar belofte niet waar gemaakt en zoals verwacht niet terugbetaald.
06-05-2020 - Anja
Ik heb 7 MAART 2020 besteld voor 39,98 en nog niks ontvangen? wel tussendoor een mail ontvangen of ik tevreden ben over de producten. Gereageerd dat ik nog niks heb ontvangen. Begin nu wel te twijfelen of dit wel goed komt?
06-05-2020 - Sonja
Zelfde standaard berichten terug veel beloven maar er gebeurd niets.Ik heb een.schoonmaakset+extra borstes besteld.Ik weet alleen niet hoe ik hier mijn factuur moet bij zetten sorry
06-05-2020 - Odette Paauwe
Vandaag aangifte gedaan bij de politie van oplichting door Idency.nl
Gisteren kwamen ze weer voorbij op FB heb meteen gedeeld aan iedereen niet bestellen betreft oplichting.
07-05-2020 - Wim
En dit krijg je dan van de politie terug:
Geachte heer ....

Dank voor het doen van aangifte. Helaas kunnen we uw aangifte niet behandelen. Misschien omdat u beter persoonlijk aangifte kunt doen, of omdat uw aangifte ergens anders thuishoort.

Wilt u weten wat de reden is dat wij uw aangifte niet kunnen behandelen? En wat u kunt doen? Lees dan de motivatiebrief op Mijn Politie. Hiervoor moet u inloggen met uw DigiD.

Met vriendelijke groet,

Politie

Deze e-mail is automatisch gemaakt. Daarom kunt u deze e-mail niet beantwoorden.

O ja, en er staat dan ook een logo "waakzaam en dienstbaar" bij. Van de politie verwacht ik in dit soort zaken weinig, zeker in deze tijd.
07-05-2020 - Felix
Wat ik niet begrijp dat het rekeningnummer als mogelijk fraude staat geregistreerd, maar op een een of andere reden niet wordt geblokkeerd. Mijn inziens weet de payment service dit ook allang en toch laten ze betalingen aan dit nummer doorgaan en geven ze geen waarschuwing. Rabobank idem dito
07-05-2020 - Wim
Vandaag even gebeld met de politie. Het is niet dat ze er niks aan willen doen (gelukkig). Integendeel, maar dit soort dingen moeten dan weer op een andere manier aangegeven worden blablabla.
Inmiddels heb ik met hen de afspraak dat als ik voor eind mei het artikel niet binnen heb, ik eerste met Idency in conclaaf ga over terugbetaling van het aankoopbedrag + verzendkosten. Doen ze dat niet, dan komt er alsnog een hele stevige aangifte.
Dit heb ik aan Ellen van Idency laten weten. Zij was vrij opgelucht (in de toon van haar mail) dat ik de aangifte voor nu even op halt heb gezet. En ze liet me weten het geld te zullen terugbetalen als het artikel inderdaad eind mei niet bij mijn binnen is. In ieder geval is ook voor haar (of hem, want ik weet echt niet of men met valse identiteiten werkt daar) duidelijk dat het menens is.
De e-mail correspondentie is opgeslagen en de tijd zal leren of ze zich uiteindelijk toch nog aan enige afspraken houden of niet.
Ik laat het wel even weten hier hoe dit dan afloopt.
07-05-2020 - Odette
Beste Wim,
Ik heb “Ellen” ook gemaild dat ik aangifte ging doen en heb haar ook laten weten dat ik aangifte gedaan heb. Helemaal geen opluchting of een berichtje, ook geen levering. Ik zou mij geld terug krijgen als ik het (overigens niet geleverde) pakket zou terug sturen.
Pure oplichterij met heel veel bedrijfjes die allemaal spullen verkopen en allemaal hetzelfde bankrekening nummer hebben. Bizar deze Ellen
07-05-2020 - Felix
Mij had ze laten weten dat ik mijn geld retour zou krijgen. Heb even gevraagd waar het bleef. Het grove taalgebruik uit de mail zal ik jullie besparen, maar neem het wel mee in mijn aangifte.
08-05-2020 - Hubert
Mijn aankoop deed ik via PayPal (altijd als ik de verkoper niet ken) . Maandag doe ik een beroep op mijn aankoopbescherming! We gaan zien waar dat toe leid.
08-05-2020 - trein213
Na een paar weken mail gestuurd en via Ellen de Graaf onmiddellijk een antwoord. Dus dat gaf vertrouwen. Nu wordt er niet meer gereageerd en werkt de toegestuurde link idency.nl niet! De levertijd zou in Nederland tussen de 7-14 dagen bedragen. Ik wacht inmiddels bijna een maand...... Triest! Schandalig!
08-05-2020 - Felix
Ik betaalde met creditcard, ga ook proberen mijn geld retour te krijgen
09-05-2020 - Luciel
Hier idem. 4 april besteld en betaald en nog niks ontvangen en een wazige mail dat het onderweg is. Ik heb mn geld teruggevraagd.
09-05-2020 - Kim en Mario
Tjonge, jonge zeg, wat veel vergelijkbare cases. Ook wij wachten al sinds 4 april op onze bestelling. En als bij via bestelling volgen kijkt dan is er helemaal geen resutltaat geboekt.
Wellicht dit gezamenlijk bij 1 of meerdere consumentenprogramma's aan de kaak stellen...
09-05-2020 - Felix
Ra,ra maar mijn geld is terug gestort op mijn creditcard.
Of het door Ellen is gedaan of door de vele ingevulde formulieren, mail aan payment service, heb geen idee.
10-05-2020 - veraart
Goede morgen Ellen de Graaf,


Tot mijn (niet geheel grote) verbazing zie ik op een meldpunt voor webshopfraude, dat ik (helaas) niet de enige gedupeerde ben van uw activiteiten op de website. 
Gezien de omvang, welke steeds groter wordt voor wat betreft de meldingen, ga ik vandaag een ultimatum stellen:


Indien ik voor a.s. donderdag 14 mei 2020 

a. geen levering heb ontvangen van het door mij bestelde product

b. indien niet kan worden geleverd mijn betaling retour heb ontvangen


ga ik in overleg met mijn mede gedupeerden melding doen bij de fraude helpdesk, en tevens het programma "opgelicht" benaderen deze zaak openbaar te maken. 


Echter hoop ik dat u het niet zover zult laten komen en zie de bestelling of mijn geld voor a.s. donderdag tegemoet.


D. Veraart
10-05-2020 - Bert
Helaas voel ik me opgelicht, heb inmiddels aangifte gedaan. Eerste mails werden snel beantwoord, maar de laatste waar ik duidelijkheid vroeg over mijn bestelling, geen reactie meer van Ellen. Ik mail hun vandaag dat ik de koop ga ontbinden indien ik niet binnen 14 dagen alsnog de bestelde alles schoonmakers + borstelset heb ontvangen en ik mijn aangifte pas intrekt als ik mijn bestelling heb ontvangen en of mijn geld terug is gestort op mijn bankrekening. Ben benieuwt of zee hierop gaan reageren.
11-05-2020 - Bert
Goedemiddag Ellen,

Ik heb u onlangs gemaild met de vraag waar mijn bestelling is gebleven en wanneer ik mijn bestelling uiterlijk ontvangt.

Helaas heeft u niet gereageerd op mijn vragen en heb vandaag besloten om aangifte te doen.
Mocht mijn bestelling binnen 14 dagen na heden niet hebben ontvangen dan ontbind ik de aankoop en verwacht dat de aankoop bedrag van € 69.98 terugbetaald wordt.

Even voor duidelijkheid, ik trek mijn aangifte pas in, als mijn bestelling volledig heb ontvangen of het genoemde bedrag op mijn rekening staat.

Met vriendelijke groet,
Bert ..............................................

Bovenstaande gisteren middag gemaild, kreeg 's avonds antwoord (valt me op, dat als ik antwoord krijg van Ellen, dit in de avond uren is. ze schreef me:
Goedenavond,

Wij hebben het bedrag naar u teruggestort.
Uw pakket zal gewoon binnenkomen maar wij willen geen gedoe.

Ellen
.............................................................................
Tot hedenochtend nog geen geld ontvangen en heb besloten om haar terug te mailen zie onderstaande bericht, heb mijn bankrekeningnummer vervangen door ............. neer te zetten.
Nu dan mijn antwoord op haar reactie:
Goedemorgen Ellen,

Zodra geld € 69.98 op mijn bankrekening sta zal ik mijn aangifte intrekken. Even voor duidelijkheid dat ik op dit moment nog geen geld heb ontvangen op mijn bankrekening .................................
Mocht mijn bestelling alsnog binnen komen zal ik het bedrag van € 69,98 weer direct terug storten op uw rekening NL70RABO0115600000.

Met vriendelijke groet,
Bert .....................................................................

Ik ben benieuwd of geld inderdaad terug gestort wordt, Ellen suggereert in haar antwoord dat geld terug gestort is, maar begin wel te twijfelen want normaal is dat binnen paar minuten op de bankrekening. Ik hou jullie op te hoogte.
11-05-2020 - Bert
Tot mijn verbazing is geld teruggestort, wel van een andere bankrekening en wel van NL80ABNA0627562930 zal aangifte dus weer intrekken.
11-05-2020 - Wim
Inmiddels zie ik dus dat mensen toch hun geld hebben terug gekregen. Tja, verstandig van Idency. En wel een opluchting dat ze dit dan toch doen. Ik verwacht dat dan eind mei terug te krijgen. Want de bestelling zie ik echt niet meer geleverd worden.
12-05-2020 - Sandra
Ook ik heb hetzelfde probleem. Geen reactie, geen borstelset, geen geld terug. Ik ga aangifte doen.
12-05-2020 - Bert
Sandra,

Mail Idency.wel even, vertel dat je aangifte heb gedaan en deze alleen intrekt dat je geld terug is op jou rekening.

Even een tipje wel degelijk aangifte doen, want dan krijgt Idency.ook melding dat er een aangifte is gedaan, dus eerst aangifte, daarna hun mailen met uitleg waarom je aangifte heb gedaan en bereid bent om aangifte in te trekken mits je geld op je rekening staat, dus niet gelijk aangifte intrekken als ze mailen dat ze geld overmaken, maar pas als geld daadwerkelijk op je rekening staat.

Bij mij heeft dit gewerkt, hou er rekening mee dat 24u kan duren voor je daadwerkelijk geld op je rekening heb staan.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Succes

Groetjes Bert
12-05-2020 - Felix
Bij mij heeft bovenstaande ook gewerkt, aangifte en tig keren aangegeven bij payment service.("Payment Service Provider") Het mailtje wat ik van Ellen retour kreeg was niet zo vriendelijk, maar dat is bijzaak. Heb mijn geld teruggestort gekregen
12-05-2020 - Arie
Heb ook een bestelling gedaan begin april, betaald en na 14 dagen wachten een mail gestuurd kreeg na 5 dagen reactie zoals allen hiervoor ook kregen. Door corona is er vertraging en een track link, die werkt niet en ook geen reactie meer gekregen op de vervolgmail die ik hier op stuurde.
Ga zoals jullie ook maar eens aangifte doen en mijn geld terug vragen.
13-05-2020 - Ans
Ook ik heb het schoonmaakapparaat besteld en niks ontvangen
13-05-2020 - Hubert
Vandaag kreeg ik bericht van ‘Ellen’ dat mijn geld onderweg is, en vanavond kreeg ik bericht van PayPal dat mijn geld volledig teruggestort wordt. Ben wel nieuwsgierig hoe het zover gekomen is. Chinese leveranciers die niet (willen) leveren?
14-05-2020 - dvuitB
zojuist mijn betaling retour ontvangen,
na veel aandringen voor mij is de zaak opgelost.
15-05-2020 - Frits
Hetzelfde verhaal hier.
Woensdag 13 mei aangifte gedaan. Dezelfde avond een bericht van "Ellen" dat ik mijn geld binnen enkele dagen terug krijg.
Vandaag mijn geld gekregen.
Doe aangifte als je je geld terug wilt!
Trouwens, hetzelfde apparaat bij Aliexpress voor $ 10,77. Inclusief borstels....
aliexpress.com
15-05-2020 - Gabriella
Zo ook ik gedupeerd en een aangifte verder.
Heeft iemand voor mij het mail adres van Idency, ik kan namelijk niets vinden op de site.

Alvast dank jullie wel
17-05-2020 - Inge
Hier hetzelfde verhaal. Wacht al vier weken en "Ellen" laat na wat nietszeggende mails, niets meer van zich horen
Ik heb ze nu gemaild dat ik aangifte ga doen, tenzij ik deze week het product of mijn geld krijg.
17-05-2020 - Frits
Je kunt het beste online aangifte doen. Daar krijgen zij een melding van. Dan heb je zo je geld terug.
18-05-2020 - Wim
Gabriella
Het e-mail adres is [email protected]
Groetjes,
Wim
18-05-2020 - Dimphy
Ook ik heb vandaag aangifte gedaan bij de politie
19-05-2020 - Yvette
Ik heb 5 dagen geleden ook aangifte gedaan en heb mevrouw De Graaf ervan op de hoogte gesteld. Tot op heden noch een reactie van mevrouw De Graaf ontvangen, noch mijn geld terug gekregen noch mijn bestelling ontvangen. Ben bang dat het hier bij blijft.
19-05-2020 - Simpie
Ik heb 14 april iets besteld bij Idency.nl. Ook ik kreeg steeds melding dat het onderweg was en binnen een week geleverd zou worden met een fake track and trace. Na talloze mails de toezegging dat ik als het na een maand na bestelling nog niet is geleverd, mijn geld terug zou krijgen. Uiteraard niets gezien en ik krijg geen reactie meer.
Wat ik nog het ergste vind is dat de advertentie op Facebook verschijnt en dat je nergens een klacht bij Facebook kan indienen dat zij hun adverteerders beter moeten nagaan.
Ook heb ik "Payment Service Provider" geattendeerd dat zij samenwerken met een bedrijf dat niet te vertrouwen is en of zij daar iets aan willen doen.
Ook bij fraude online een bericht achter gelaten. Helaas (nog) niets gehoord.
Kortom: WORDT ER DOOR IEMAND IETS GEDAAN??? of laten we het gewoon lekker gebeuren.?
19-05-2020 - Martin
Wij hebben ook een alles schoonmaker besteld via Facebook bij idency. Dit was op 20 april. En ook nog steeds niets ontvangen. Ook wij konden telefonisch geen contact krijgen met idency en mail verkeer heeft ook niets opgeleverd, wij krijgen nul antwoord. Inmiddels hebben wij gisteren aangifte gedaan bij de politie betreft oplichting, hopende in ieder geval dat deze praktijken stoppen, en er niet meer slachtoffers van oplichting vallen. Heb niet het idee dat ik het geld of mijn er bestelling er mee krijg, maar toch.
21-05-2020 - Sonja
Nu ook contact gehad met "Payment Service Provider" betaalservice zijn meer klachten. En zij zijn er ook mee bezig.Zij nemen ook contact op met Ellen denk niet dat dat veel uitmaakt. Maar wie weet. ook bij politie op internet aangifte gedaan. VOLGENS MIJ ZIT ZE IN China. Daar kun je je pakket gebakken lucht terug sturen na eerst een formulier gedownload te hebben. Wel op eigen kosten!!,
21-05-2020 - Martin
Op 20 April bestelden wij via Facebook een alles Schoonmaker. Tot op heden hebben wij deze niet ontvangen. Contact opnemen met Idency blijkt niet mogelijk, telefonisch houd men zich niet thuis en mail verkeer wordt niet beantwoord.
Een aantal dagen heb ik dus ook aangifte gedaan bij de politie, wegens oplichting, ook heb ik dit bij "Payment Service Provider" gemeld, omdat de ideal betaling via hun loopt. Welnu in eens ontvang ik mijn aankoop bedrag terug, dus heb ik de aangifte bij de politie ingetrokken. maar wat schets mijn verbazing, Ik ontvang ook in eens een mail van Anja Huisman,

Goedemorgen


Wij verkopen niet via facebook , heeft u het besteld via onze webshop?
Als u dit heeft gedaan heeft u ook een bestelbevestiging gekregen met een bestelnummer , deze ben ik nodig om uw bestelling op te zoeken




Vriendelijke groet,
Anja

Bralex Webshops B.V.
Peizerweg 97 L1-F1
9727 AJ Groningen

Telefoon: 0858769678 (NL)
Telefoon: 025880756 (BE)
Telefoon: 0031858769678 (INT)

E-mail: [email protected]

Gek hey, hier in staat het telefoon nummer, waar Idency niet op thuis gaf, Idency heet nu in eens Bralex Webshops Bv? Hoe kan dit ik heb nog nooit een mail verstuurd naar [email protected] maar naar [email protected] Kan iemand het nog volgen.
Overings, ik ben naar Bralex wezen zoeken op internet en kom op een evenzo vage website terecht als dat van Idency. Wees dus gewaarschuwd mensen, koop niet bij Idency of Bralex Webshops Bv
22-05-2020 - Rogier
In het geval dit nog niet is uitgelegd, deze website is een dropshipper. Het werkt zonder voorraad. Je kunt het zo zien, jij verkoopt een laptop van 500 euro op Marktplaats. Zodra je de betaling binnen hebt vertel je tegen de koper dat hij 2 tot 8 weken mag wachten want je gaat de laptop voor hem bestellen op Aliexpress voor nog geen 200 euro.

De prijzen zijn ongeveer 3x zo duur als op Aliexpress. (Dit heb ik al gecontroleerd)

Toch vindt ik het wel heel erg vreemd dat hier zo veel mensen intrappen, de site ziet er zo slecht onderhouden uit! Deze is snel in elkaar gezet om geld te verdienen aan schoonmaakartikelen tijdens de Coronacrisis.

Voor mensen die niet weten wat dropshipping inhoud, zoek het even op Youtube.
22-05-2020 - Dimphy
Heb even een mailtje gestuurd naar Bralex. Kreeg antwoord van ene Laura dat zij geen Idency zijn en dat ze me niet kon helpen.
Idency reageert helemaal niet meer.
22-05-2020 - Verra ST
Gemelde gegevens (Oplichting)
Gepleegd door: Bedrijf
Soort melding: Oplichting
Gebruikte methode: Via Facebook
Bedrijfsnaam: Idency.nl
Rekeningnummer / IBAN: NL70RABO01156000000
Website / Webwinkel: idency.nl
Bedrag: € 49.99
Betaalmethode: IDeal

Omschrijving van de melding:
Iets besteld via een advertentie op Facebook, maar niets ontvangen. Er wordt niet gereageerd op e-mails. Zijn telefonisch niet te bereiken. (Bijlage)
22-05-2020 - Liliane
Hier precies hetzelfde. Voor bijna 50 euro een schoonmaakartikel besteld op 11 april. Nooit ontvangen. Slechts één keer antwoord gehad op een mail. Ik heb vandaag, 22 mei mijn geld teruggevraagd. Ben benieuwd of ze het gaan betalen!
22-05-2020 - Sonja
Ik stuurt elke dag een mailtje naar Ellen of ze al wakker is geworden. Maar geen reactie ook niet verwacht trouwens. Wel gek dat de website nog steeds actief is.
22-05-2020 - Inge
En vandaag dan toch het product ontvangen, juist op de deadline die ik gesteld had. Aangifte doen is voor mij dus niet meer nodig.
22-05-2020 - Inge
Aanvulling op verzoek: pakket kwam, te zien aan de oosterse tekens op de sticker, uit China en was al opengemaakt, waarschijnlijk door de douane. Je kan het dus beter zelf bij AliExpress bestellen. Veel goedkoper en duurt net zo lang.
23-05-2020 - Marijke
Op 17-3-2020 bestelling gedaan bij Idency.nl. Niets ontvangen. Na diverse mails verzocht om geld terug te storten. Geen reactie. Duidelijk geval van internetoplichting.
Mijn schade: € 30.00
23-05-2020 - Bianca
Bij mij ook hetzelfde verhaal: op 15 april besteld, nog niks binnen. Gemaild en op een onvriendelijke manier te horen gekregen dat ik geduld moest hebben. Ik wacht nu al meer dan een maand, maar niks ontvangen.
24-05-2020 - Rogier
Bedankt Inge voor jou bevestiging, dat is erg belangrijk om te weten voor de mensen die al lang wachten in onzekerheid. Het is een Aliexpress dropshipper. Men krijgt hun rommel nog wel, alleen moet het uit China komen. Schoonmaakset bij Idency: €49,99 en bij Aliexpress €18.

Levertijd uit China is momenteel verdubbeld. Het vliegverkeer ligt namelijk zo goed als plat.

Deze site is snel opgezet om geld te verdienen aan de crisis.
24-05-2020 - Sonja
Wat is de link tussen Idency en shopify weet iemand dat?was weer even aan het kijken of er wat veranderd was
24-05-2020 - Rogier
Ik ken Shopify niet heel goed, ik weet alleen dat dropshippers dit massaal gebruiken om sites op te zetten. Met een plug-in van Shopify genaamd Oberlo (en nog veel meer) kun je heel gemakkelijk producten van Aliexpress toevoegen aan je website. En het maakt het mogelijk om producten met 1 muisklik te kopen op Aliexpress zodra de klant een bestelling heeft geplaatst. Dit is hoe ze duizenden order per dag kunnen verwerken zonder al te veel werk.

Na een bestelling van een Nederlandse klant, hoeven ze dus alleen nog maar via Shopify met 1 klik de bestelling te betalen. Het adres en alles van de klant wordt zelfs automatisch toegevoegd. Ze hoeven dus niet eerst het product te zoeken of adressen in te vullen, het is super makkelijk gemaakt allemaal voor die dropshippers.

Op Youtube wordt uitgelegd hoe het werkt.

Blijf het jammer en raar vinden dat mensen hier blijkbaar massaal intrappen. Kan een tv programma hier dan geen aandacht aan geven? Idency is klein als je het vergelijkt met andere dropshippers. Het enige probleem met deze dropshippers is dat ze hun levertijden verbergen, zodat men niet weet dat het uit China komt.

Iedereen die wel eens op Google heeft gezocht naar hoe je thuis geld kunt verdienen, weet wat dropshipping is. Ik denk dan ook dat vooral de oudere generatie hierin trapt?
25-05-2020 - Sonja
Bedankt voor je uitleg. Klopt dat ik ook tot de bejaarde generatie hoor Ik ben er nu voor het eerst ingetrapt.Zag hun reclame elke keer voorbijkomen tijdens een spelletje op mijn tablet.Zal voortaan eerst kijken of er klachten bekend zijn over dat bedrijf.Dure les voor €69.98 voor gebakken lucht.Erg dat de betreffende persoon er zo vanaf komt.
26-05-2020 - Sonja
Als je bij een artikel van een z.g.klant ook een recentie schrijft die negatief is Word die door de webshop bekeken en natuurlijk verwijderd. Dus op één of andere manier lezen ze Ellen?dat wel.
27-05-2020 - Eliza
op 09/04 product besteld, nog niets ontvangen. Hier wat gelezen... Wat raden jullie intussen aan om te doen: wachten of geld terug vragen... Is het nu fraude of is het écht langer wachten dan normaal. De eerste keer dat ik iets online bestel, zal de laatste keer zijn...
27-05-2020 - Liliane
Ik heb inmiddels officieel aangifte gedaan bij de politie, van fraude met online handel. Ik heb Idency hiervan op de hoogte gesteld en een ultimatum van 2 dagen gegeven. Als ik binnen nu en twee dagen mijn geld terug krijg of mijn product geleverd, dan trek ik mijn aangifte weer in. Ben benieuwd of ze wel gaat reageren, die Ellen De Graaf! Ik had in eerste instantie niet door dat het om shopshifting gaat vanwege de levertijd van 7-14 dagen, maar dat is dus om je op het verkeerde been te zetten! Ik raad iedereen aan om ook een klacht in te dienen bij ACM ConsuWijzer (Autoriteit Consument & Markt).
27-05-2020 - Sandra
Ik heb vandaag mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen nadat ik melding had gedaan van mijn aangifte bij de politie.
27-05-2020 - Wim
Inmiddels ben ik ook weer een paar weken verder zonder geleverde bestelling. Op aanraden van politie heb ik opnieuw aangifte gedaan. Deze zal worden ingetrokken zodra ik het geld (inclusief de volstrekt onnodige verzendkosten) teruggestort op mijn rekening zie.
Ik geloof eerlijk gezegd niet zoveel dat mensen wel producten hebben ontvangen. We weten dat het wat lastig ligt met vliegverkeer vanuit China, maar dit wordt echt als een excuus gebruikt. De site is inderdaad opgebouwd om even snel geld te verdienen, want inderdaad....bij AlieExpress betaal je 3x zo weinig.
Het feit dat de site nog steeds niet naar behoren werkt en er geen track & trace mogelijk is..... het is nu heel makkelijk om dit aan de Corona-situatie te wijten, maar er zijn gewoon teveel dingen die niet kloppen.
Ik heb Idency een bericht gestuurd met nadrukkelijk verzoek tot terugbetaling en hen laten weten dat daarna pas de aangifte (op aanraden van politie) weer zal worden ingetrokken.
27-05-2020 - Sonja
Ik heb ook naar een melding gedaan naar ACM Onderwijzer. Hoop dat meer mensen dat doen.
28-05-2020 - Sonja
Opnieuw aangifte gedaan via de website politie.bevestigingsmail voor ontvangst gekregen.Ben benieuwd hoe het verder gaat.HOU jullie op de hoogte.
28-05-2020 - Sonja
Doe ook melding naar klantenkompas van de consumentenbond.hebben al 10 klachten binnen reageren ook naar Idecy krijgen ook geen antwoord.Je hoeft geen lid te zijn.Misschien een idee voor de andere gedupeerden?
28-05-2020 - Liliane
Aanvullend op mijn aangifte bij de politie heb ik payment provider "Payment Service Provider" op de hoogte gebracht van het feit dat zij zaken doen met oplichters. Ik kreeg de volgende reactie:

Bedankt voor uw bericht. Als deze betaling bij is afgeschreven heeft u de mogelijk om een klacht in te dienen via onze website. De betaling kan dan gerapporteerd worden, want wij willen inderdaad niet geassocieerd worden met bedrijven die zich niet aan onze voorwaarden houden. De reactie wordt dan doorgestuurd naar de webshop met de mededeling dat ze met u in contact moeten komen.

Hierbij de link om de betaling te rapporteren: "Payment Service Provider".com/nl/consumers.

Als je op die pagina het formulier invult, komt je betaling te voorschijn, mét het telefoonnummer van Idency. Misschien ook wel handig om te hebben, toch? Ik heb het meteen maar even opgeslagen ;-)
28-05-2020 - Bert
Hallo Liliane,

Als ik link aanklikt krijg ik eror, dus gaat niet rechtstreeks door naar pagina waar je klacht kunt indienen, misschien handig om een nieuwe link te maken en hier neer te zetten. Niet dat ik moet doen, want ik heb mijn geld netjes terug gekregen, maar voor andere is wel handig dat ze rechtstreekse link hebben, ik kan namelijk niet zo snel vinden.
28-05-2020 - Liliane
Bedankt voor het melden Bert! Deze pagina maakt er zelf zo'n verkorte link van. Ik probeer het nogmaals: /www."Payment Service Provider".com/nl/consumers.
En anders: ga naar de site van "Payment Service Provider".com en plak er achter: nl/conusmers
28-05-2020 - Dimphy
Ik heb zojuist melding gemaakt bij "Payment Service Provider" en bij klachtenkompas. Ben benieuwd of er nu wel een reactie komt. Van Idency.
29-05-2020 - Sonja
Zag opeens via internet een advertentie voorbij komen van tunya.nl. met de veelbelovende kop meer dan 10.000 verkocht. Nu€39.95 gratis versturen enz.Kwam mij heel bekend voor bij door scrollen.Alleen geen adresgegevens enz. te vinden.Heb een mailtje gestuurd maar geen antwoord tot nu toe.Ellen de Graaf reageert echt nergens op.
29-05-2020 - Liliane
Heel vreemd. Als ik hier in een bericht een link naar "Payment Service Provider" maak, maakt deze website er automatisch "Payment Service Provider". van. In mijn bovenstaande bericht moet je van ""Payment Service Provider" "Payment Service Provider" maken
29-05-2020 - Dimphy
Gewoon "Payment Service Provider" intikken en dan krijg je een formulier waar je je betaling kunt opzoeken. Daarna kun je een melding maken.
30-05-2020 - Janny Richter
Op 15/04 een alles schoonmaker besteld. Nog steeds 30/05 niets ontvangen.
30-05-2020 - dvuitB
Inmiddels het product ontvangen, had betaling reeds retour ontvangen, heb mu alsnog het bedrag overgemaakt. Fijn dat het toch nog is goed gekomen.
30-05-2020 - Sonja
Apart dat jij en je geld terug gekregen hebt. En het product ontvangen hebt. Hoe heb je dat gedaan? Velen wachten nog op geld terug of product en krijgen geen mailtjes meer van. ELLEN DE GRAAF TERUG.
30-05-2020 - Dvuitb
Ik ben misschien1 van de gelukkigen die toch het product heb ontvangen. Is exact wat ik besteld had. Eerst een refund ontvangen van het betaalde bedrag. Heb nu wel het bedrag weer overgemaakt, wel zo eerlijk. Eind goed al goed.
30-05-2020 - Wim
dvuitB...
Apart dat jij het op 19 april hebt besteld (Da's later dan de meesten van ons) en dus het artikel wél hebt ontvangen? Heel eigenaardig....sommigen wachten sinds begin april al hier op.
30-05-2020 - Sonja
Hoe heb jij contact gekregen met Ellen de Graaf wij krijgen alleen standaard mails en er word al tijden niet gereageerd. Heel apart dat je je geld al terug kreeg en later ook nog product geleverd.Zelfs op bericht van politie via aangifte formulier reageert ze niet.
02-06-2020 - Liliane
Zelfde bij mij: ondanks alles wat ik heb gedaan, aangifte bij politie en daar melding van gemaakt bij Idency, geen enkele reactie, geen geld terug en ook geen product ontvangen. Op de website van Idency zijn alle contactgegevens nu ook weggehaald. Er is trouwens ook een bedrijf dat Idency Ltd heet. Iemand enig idee of dat hetzelfde bedrijf is?
03-06-2020 - Sandra
20/4 bestelling geplaatst (50 euro) nog steeds niets toegekomen.Mail gestuurd geen antwoord. Schandalig
04-06-2020 - Sonja
yingo.nl. Wie zegt deze naam iets?Website die erg veel gelijkenissen vertoond met idency.nl. Er staan een paar namen bij o.a Ellen de Graaf.Zoek het zelf maar eens op. Ook 50 procent korting geen onderdeel van Facebook enz. Alleen staat er nog maar 1-art. Op de website.
04-06-2020 - Felix
Exact hetzelfde als Indency. Als je zoveel klachten krijg neem je gewoon een andere domeinnaam. Er is een site waar je kan zien op wiens naam het domein is geregistreerd. sdin Indency.nl is als domeinnaam momenteel beschikbaar, staat dus niet meer geregistreerd op iemands naam.
04-06-2020 - Felix
Foutje het is sidn
07-06-2020 - Liliane
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ruim twee maanden na mijn bestelling heb ik geheel onverwacht toch nog dat schoonmaakapparaat van Idency ontvangen! Er is dus nog hoop voor jullie! Overigens, mocht je het apparaat nog niet ontvangen hebben en alsnog ergens anders willen bestellen: bespaar jezelf het geld. Er staat dat het een 'scrubber' is en van een borstel verwacht je ook dat je ermee kunt boenen. Dat kan echter niet met dit apparaat. Je kunt er alleen mee over het oppervlak 'aaien' want anders draait hij niet meer. Waardeloos ding dus.
12-06-2020 - Mia
identieke ervaring met Idency. Wacht al sinds 11 maart 2020 op zending. Verschillende keren gemaild. Kreeg ik aanvankelijk nog antwoord, overigens steeds hetzelfde, later geen reaktie meer. Ook geen geld retour (Bijlage)
01-07-2020 - Wim
Nou, of ze zijn opgepakt of met de noorderzon vertrokken.
Geen antwoorden meer sinds 6 weken, geen levering, geen geld terug.
Pure oplichters! Ik neem mijn verlies en hoop inderdaad dat deze mensen zijn of worden opgepakt.
Wie hier beweert geld of artikelen ontvangen te hebben, ik betwijfel het zeer....mijn excuus voor mijn ongeloof. Maar ik ben echt heel boos hierover. Ben weer eens voor de zoveelste keer slachtoffer van mijn goedwillendheid en geduld met mensen.
06-07-2020 - Sonja
Af en toe stuurde ik nog een bericht om te vragen waar mijn bestelling of geld bleef. Vanavond konden ze niet meer afgeleverd worden.Ben benieuwd of we er nog wat van horen. Te gek voor woorden dat dit kan.
12-07-2020 - Sonja
Beste mensen.Ik denk dat het einde verhaal is .De website van Idency.nl is uit de lucht. Met als opmerking we will soon back Again.?????Denk dat we naar ons geld kunnen fluiten. Ook de e-mail als niet afleverbaar terug gestuurd .Waar owaar is Ellen?En nog belangrijker begint ze gewoon opnieuw?Hou ons op de hoogte als ze weer begint onder een andere naam.
29-07-2020 - Martin
hetzelfde probleem heb ik ook bij webwinkel KALOSO, heeft hetzelfde rabo nummer als Idency:NL70RABO0115600000 vreemde zaak, ik zou een fantastische snijplank met toebehoren krijgen maar werd een plastic velletje ter grootte van een A4
30-07-2020 - Rogier
Beste Martin,

Ook Kaloso blijkt een dropshipping website te zijn. Dat je een verkeerd product hebt gekregen is wel raar trouwens maar wel verklaarbaar. Je kunt dit soort dropshipping sites heel gemakkelijk herkennen. Doe sowieso geen aankopen bij een site waar je nog nooit van hebt gehoord en waar ze onduidelijk zijn over de levertijden. Grote kans dat je dan te maken hebt met een dropshipper. Met Chinese dropshippers wil je niets te maken hebben, er zitten totaal geen voordelen aan. Je kunt het product voor een fractie van de prijs kopen op AliExpress.

Zie hier hoe je producten uit China kunt herkennen in dit geval van Kaloso (Bijlage)




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?