Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Ron Visser, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Advertentie Marktplaats
Naam:
Ron Visser
Mobiel:
0636150138
Rekeningnummer / IBAN:
NL68ABNA0610356801
NL68 ABNA 0610 3568 01
Gebruikersnaam:
Ron Visser
Product:
Grohe Red Duo
Bedrag:
€ 250
Betaalmethode:
Betaalverzoek ideal Marktplaats

Omschrijving van de melding:

Via marktplaats een Grohe Red kokendwaterkraan gekocht, betaald via een iDeal betaalverzoek via Marktplaats zelf op 7 februari, hij zou de dag erop (zaterdag) of op maandag verstuurd worden.

Vanaf dat moment elke dag een smoes waardoor het verzenden niet is gelukt.

Op maandag was het versturen niet gelukt omdat hij laat thuis was maar het dinsdag zou verzenden. Dinsdag hoopte hij het te redden, maar als dat niet ging lukken zou hij het woensdag versturen want dan was hij vrij. Woensdag rond het eind van de middag vertelde die dat hij het pakketje weg ging brengen, reen paar uur later een berichtje dat het niet ging lukken omdat hij in de file stond, maar hij zou donderdags om 9uur bij het PostNL punt staan om het pakketje af te leveren. Donderdags weer gevraagd als het was gelukt, dit keer de smoes dat het niet was gelukt omdat er iets aan de hand was, hij dacht dat ze dachten aan een bombrief (natuurlijk) maar hij zou om 17.45 weer heen lopen om het af te leveren. Savonds gevraagd als het was gelukt omdat ik nog geen bevestiging in de PostNL app zag staan. Het zou vrijdagds verwerkt worden vertelde hij, en dan had ik het zaterdag. Nou, eindelijk maar toch dacht ik.
Vrijdagmorgen kreeg in een berichtje met een aantal excuses want zijn vrouw had het pakketje niet weggebracht, hij kwam uit 2 dagdiensten gehad en nu eindelijk even vrij (terwijl hij eerder had gezegd dat hij woensdag vrij was) en zou het voor 20uur wegbrengen. Het zou echt goedkomen, meneer moest om 18.00 beginnen en zou het voor zijn werk afleveren. Hij vroeg mijn telefoonnummer om het bewijs te versturen.
Smiddags weer gevraagd als het ging lukken, jahoor, het ging lukken want ze waren tot 20.00 open, ik wees hem er nog op dat hij het voor 17.15 weg zou brengen ik het de volgende nog binnen zou hebben.
Hierop kreeg ik antwoord dat hij dan toch te laat was. Hij was net klaar, en zou snel naar huis gaan om het pakketje op te halen. Toen ik hem zei dat hij had verteld het voor z'n werk zou afleveren vertelde meneer ineens dat hij een dagdienst zou hebben.
Hierop heb ik hem verteld dat ik tot 19.00 zou wachten en anders andere stappen zou ondernemen.
Even later kreeg ik een WhatsApp met het verzoek om nog 1 dag te wachten. Hij probeerde het te redden, maandag had ik het zoiezo binnen.
Ik had hem verteld dat ik deze smoes ook wel weer had verwacht, en hem verzocht dat als het hem niet ging lukken het geld terug te storten.
Hij reageerde dat het allemaal klaar stond en de volgende dag weg ging brengen, hij had het zo druk, en het was allemaal een chaos. Zaterdags eindelijk een nieuwe track en trace gekregen want het label via marktplaats was natuurlijk al verlopen.

Woensdags is dan eindelijk het pakketje gekomen, na openen bleek er een DVD speler in te zitten. Wel nieuw in doos, maar een goedkoop dingetje.


Deel deze melding





Reacties (2)


23-02-2020 - Richard Marktplaats oplichting
Woensdags het pakketje binnen, pakketje geopend, en tot mijn verbazing zat er een goedkope dvd speler in, wel nieuw in doos.

Meteen een foto gemaakt, en hem hiermee geconfronteerd. Het excuus was dit keer dat z'n vrouw de pakketjes verkeerd opgestuurd, degene die de DVD moest hebben had nu mijn kraan....

Ik heb hem verzocht om te zorgen dat savonds het geld op mijn rekening stond, en ik anders aangifte zou doen. Waarop meneer ook nog verbaasd reageerde met: Hoezo aangifte? Ze heeft de verkeerde doos opgestuurd, als ik de DVD terug ging sturen en hij binnen was dan zou hij het geld terug storten.

Meneer was op zijn werk, en kon geen geld terug storten, dit zou meneer doen als hij thuis was na zijn nachtdienst. Ik heb hem de tijd gegeven tot donderdag 12.00.
Donderdagmorgen een berichtje gestuurd dat ik nog niks had ontvangen. 12.20 een apje terug dat hij net wakker was, en eerst een terugboeking moest doen omdat de ABN 500,- van zn rekening had gehaald. Hij wist niet wanneer dit weer op zn rekening stond, maar zodra dat binnen was, zou ik het meteen krijgen. Hij vroeg me te wachten tot vrijdag 15.00
Ik ben de moeilijkste niet, en heb erg veel geduld, dus het voordeel van de twijfel gegeven en verteld dat dat zn laatste kans was, en als het niet om 15.00 binnen was, ik wat hij ook voor excuus had aangifte zou doen, en andere stappen zou ondernemen.
Vrijdagmiddag 15.00 uiteraard nog geen geld ontvangen...
Nu had hij nog niks terug gekregen van zijn terugboeking, maar hij zou het geld van familie lenen, dit zou hij zaterdags hebben, en dan meteen naar mij overmaken.
Ik heb meneer verteld dat ik aangifte ging doen, en deze niet werd ingetrokken zolang ik niks terug heb.
23-02-2020 - Richard Marktplaats oplichting
Aangifte was niet nodig geweest, want meneer ging dit netjes oplossen.

Zaterdags uiteraard nog niks ontvangen, savonds zou hij een afspraak met zijn tante hebben, die ging het regelen.
Savonds zou zijn tante geld van haar creditcard naar haar rekening hebben gestort, waarna zij het kon overmaken naar meneer, en deze het op kon lossen met mij.

Kortom, meneer heeft elke keer wel een smoes, en ik kan fluiten naar mijn geld.


Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?