Thesukimat.nl, Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen
Gemelde gegevens (Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen)
Omschrijving van de melding:
Bestelling via website geplaatst op 3 jan.
Levering nooit plaatsgevonden. Elke week per mail contact gehad en elke keer werd gezegd dat het onderweg is en binnen 1a2 weken geleverd zou moeten worden. Nooit gebeurd.
Ze emailen ook met een gmail adres. Helaas kom je daar pas achter als je ze contacteert na 2 weken, als je nog steeds je product niet hebt ontvangen.
Reacties (32)
09-02-2020 -
Is aangifte doen zinvol??
Eerste en laatste keer dat ik in een aanboc via FB trap. Jammer voor diegene die het wel goed bedoelen en dus correct handelen.
Site is nog steeds offline maar wel verplaatst naar sukimats.nl
MeldNu.nl [Er is misbruik gemaakt van de bedrijfsnaam "Suki Mats". Suki Mats (sukimats.nl) heeft niets met deze oplichtingspraktijk te maken]
Laura
Bij mij gebruikt ie corona als excuus.
sidn.nl
Ik probeer het geld van alle gedupeerden terug te krijgen. Tevens ga ik aangifte doen tegen Pieter van moll.
MeldNu.nl [Er is misbruik gemaakt van de bedrijfsnaam "Suki Mats" welke op naam staat van Pieter van moll. Suki Mats heeft niets met deze oplichtingspraktijk te maken]
Laat mij weten wat jullie voor stappen gaan ondernemen.
11-02-2020 -
Mocht ik meer weten over terugbetalingen dan meld ik het gelijk.
Welke namen dan ook, het bedrijf is niet zuiver.
Aangezien het niet mogelijk was om wat meer te vertellen over een ‘Jessy’ binnen het bedrijf, begon ik met dreigen om aangifte te doen bij de politie. Sinds vandaag Is de €39,95 weer teruggestort op mijn rekening.
Ik weet niet hoeveel mensen slachtoffer zijn geworden van deze nare praktijken, dus ik ga alsnog aangifte doen bij de politie. (Bijlage)
12-02-2020 -
Als u vragen heeft kunt u een mail sturen naar: [email protected]
27-02-2020 -
5 januari besteld, iedere keer een andere leverdatum als ik informeer.
vorige week toezegging dat ik geld terug zou krijgen, mocht het voor de vandaag niet bezorgd zijn.
Vandaag gemailed, en hij vraagt of ik het nog 4 dagen kan geven zodat ie uit kan zoeken of het op het verkeerde adres is geleverd...
smoesjes smoesjes...
Niet het risico van de klant als je via ali levert lijkt me..
Ik kijk even of ik vandaag mijn geld nog terug krijg, anders ga ik ook aangifte doen.
Ik sta op het punt om aangifte te doen bij de politie ed.
Ik heb dus aangifte gedaan en roep iedereen hier op om dit ook te doen, zodat de politie tegen deze oplichter kan optreden!
MeldNu.nl [Er is misbruik gemaakt van de bedrijfsnaam "Suki Mats". Suki Mats heeft niets met deze oplichtingspraktijk te maken]
Met een enkele aangifte doet de politie niet veel maar als er meerdere aangiften zijn, is de kans dat ze actie ondernemen groter.
Volgens mij zijn the suki mats, suki mats, sense mats en al die andere advertenties over die matten van dezelfde personen. Jim en Pieter. En ik stuitte ook nog op een Paul van Moll. Allemaal woonachtig in België maar the suki mats heeft een Nederlands rekeningnummer gebruikt.
MeldNu.nl [Er is misbruik gemaakt van de bedrijfsnaam "Suki Mats" welke op naam staat van Pieter van moll. Suki Mats heeft niets met deze oplichtingspraktijk te maken]
24 januari besteld, en jullie raden het al niets ontvangen alleen loze mailtje met smoesjes van Jessy.
De smoezen waren
Corona
Douane
Misschien verkeerd bezorgd.
Gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen, ja dat was mogelijk maar jessy moest eerst onderzoeken of het pakket wel goed afgeleverd was en niet op een verkeerd adres, dit zou 3 dagen duren en we zijn nu 3 weken verder.
Toen we zeiden dat we Radar of Kassa zouden is het helemaal stil geworden.
GROTE OPLICHTING
Ik ben er ook op de zelfde manier ingetuind via de facebook aanbieding.
Na lang zoeken en mailen heeft de eigenaar zoals hij zich zelf noemt telefonisch contact met me opgenomen en daarna heb ik het niet meer losgelaten en na enige tijd mijn geld terug gestort gekregen op mij bank.
Het betreft inderdaad de persoon jim van volsem te zijn woonachtig in België (hasselt) en via mail contact gehad met Jesse die je aan het lijntje houdt.
Graag plaats ik hierbij ook het telefoonnummer van de betreffende Jim zodat iedereen zijn geld netjes terug kan krijgen:+32 471 87 57 34 :-)
Hij is ook onder die naam op fb te vinden en sensimat zou ook ook niet adviseren aan gezien hij zelf aangegeven heeft dat dit een vriend van hem is.
Succes allemaal met het geld terug te krijgen
Jef Koningslaan 1 te 3500 Hasselt.
Maar ook geen geld terug gezien...
Ook hier hetzelfde verhaal met Jessy en een mat die 2 maanden geleden is besteld. Wat zijn de te ondernemen stappen?
- Politie inlichten?
- Wat nog?
Groetjes Dorien
Proberen waard dus