Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Suki Mat NL, Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen


Gemelde gegevens (Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen
Gebruikte methode:
Bestelling via website
Bedrijfsnaam:
Suki Mat NL
Naam:
Inge
Land:
Nederland
Product:
Suki Mat NL
Bedrag:
€ 34,95

Omschrijving van de melding:

Bestelling via website geplaatst op 3 jan.
Levering nooit plaatsgevonden. Elke week per mail contact gehad en elke keer werd gezegd dat het onderweg is en binnen 1a2 weken geleverd zou moeten worden. Nooit gebeurd.
Ze emailen ook met een gmail adres. Helaas kom je daar pas achter als je ze contacteert na 2 weken, als je nog steeds je product niet hebt ontvangen.


Deel deze melding





Reacties (17)


09-02-2020 - Mirjam
Helaas ben ook ik in deze "aanbieding" op Facebook getrapt. 2x gemaild, 1e keer was de vrachtwagen omgevallen en 2e keer problemen bij de douane... Ruim 1 maand verder en nog niks. De FB pagina is nu ook weer helemaal leeggemaakt en hun website verplaatst. Ik had per mail contact met ene Jessy ([email protected]).
Is aangifte doen zinvol??
10-02-2020 - Laura
Idem als bij Mirjam. Compleet hetzelfde verhaal.
Eerste en laatste keer dat ik in een aanboc via FB trap. Jammer voor diegene die het wel goed bedoelen en dus correct handelen.
Site is nog steeds offline maar wel verplaatst naar sukimats.nl

Laura
10-02-2020 - Inge
Inderdaad, die jessy ja!
Bij mij gebruikt ie corona als excuus.
10-02-2020 - Naz
Soms is het mogelijk om gegevens op te vragen door de domeinnaam in te voeren. De slordige fraudeur heeft de gegevens niet afgeschermd, hij heet; Pieter van Moll.

sidn.nl

instagram.com

Ik probeer het geld van alle gedupeerden terug te krijgen. Tevens ga ik aangifte doen tegen Pieter van moll.

Laat mij weten wat jullie voor stappen gaan ondernemen.
11-02-2020 - Felien
Mij is hetzelfde overkomen. Heb gisteren aangifte gedaan. Kreeg een mail met vraag om mijn IBAN zodat het teruggestort zou worden. Wat is nu raadzaam? Tevens zijn site en Instagram account offline gehaald.


11-02-2020 - Inge
Aangifte gedaan bij de politie
11-02-2020 - Naz
Het blijkt dat Pieter van Moll de verkeerde persoon is in deze kwestie. Ik heb andere gegevens kunnen vinden van de site ‘thesukimat.nl’.

Mocht ik meer weten over terugbetalingen dan meld ik het gelijk.
11-02-2020 - Mirjam
Als ik thesukimat.nl op SIDN in toets, komt de naam Jim van Volsem tevoorschijn. We moeten wel oppassen met mensen op naam te beschuldigen, want er kan daarnaast natuurlijk ook sprake zijn van identiteitsfraude.
11-02-2020 - Inge
Die Jim heeft nu toevallig een mail beantwoord na een lange tijd van radio stilte.

Welke namen dan ook, het bedrijf is niet zuiver.
12-02-2020 - Naz
Jim heb ik gisteren aangesproken via Instagram.

Aangezien het niet mogelijk was om wat meer te vertellen over een ‘Jessy’ binnen het bedrijf, begon ik met dreigen om aangifte te doen bij de politie. Sinds vandaag Is de €39,95 weer teruggestort op mijn rekening.

Ik weet niet hoeveel mensen slachtoffer zijn geworden van deze nare praktijken, dus ik ga alsnog aangifte doen bij de politie. (Bijlage)
12-02-2020 - Astrid Bessems
Sukimat.nl heb dezelfde ervaring met deze praktijken mat nog steeds niet ontvangen.graag contact met Naz deze heeft geld inmiddels al terug ontvangen.Krijg ook steeds bericht van die Jessy.
12-02-2020 - Naz
Ik help u graag met het terugwinnen van uw geld.

Als u vragen heeft kunt u een mail sturen naar: [email protected]
12-02-2020 - Sinta
Op 13 januari besteld en betaald. Nooit iets ontvangen behalve mail dat de bestelling onderweg is. (Bijlage)
13-02-2020 - Astrid
Geld inmiddels teruggestort 😃👍heb deze Jim via instagram aangesproken op zijn gedrag en gezegd aangifte te doen dat werkt.
14-02-2020 - Wilma Jansen
Vandaag ineens een pakketje binnen gekregen na de hoop te hebben opgegeven. Want besteld half december en nooit meer iets gehoord. Pakket komt rechtstreeks uit China met Chinese afzender zie foto. De mat en het kussen zijn hartstikke nep. Sterk het vermoeden dat het van Ali Express komt.
17-02-2020 - Evelien
Ook ik ben er in getuind. Ik heb 9 jan de bestelling gedaan en nog steeds niets ontvangen. bij elke mail werd er aangegeven dat het onderweg is. Idd douane gedoe. Ook ik had mailcontact met Jessy.
21-02-2020 - Astrid
Ik ben er ook ingetrapt, 24 januari besteld, gisteren een mail terug gehad van Jesse met de smoes van het corona virus.........




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?