Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Suki Mat NL, Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen


Gemelde gegevens (Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Afpersing, Oplichting, Dreigen, Frauderen
Gebruikte methode:
Bestelling via website
Bedrijfsnaam:
Suki Mat NL
Naam:
Inge
Land:
Nederland
Product:
Suki Mat NL
Bedrag:
€ 34,95

Omschrijving van de melding:

Bestelling via website geplaatst op 3 jan.
Levering nooit plaatsgevonden. Elke week per mail contact gehad en elke keer werd gezegd dat het onderweg is en binnen 1a2 weken geleverd zou moeten worden. Nooit gebeurd.
Ze emailen ook met een gmail adres. Helaas kom je daar pas achter als je ze contacteert na 2 weken, als je nog steeds je product niet hebt ontvangen.


Deel deze melding





Reacties (31)


09-02-2020 - Mirjam
Helaas ben ook ik in deze "aanbieding" op Facebook getrapt. 2x gemaild, 1e keer was de vrachtwagen omgevallen en 2e keer problemen bij de douane... Ruim 1 maand verder en nog niks. De FB pagina is nu ook weer helemaal leeggemaakt en hun website verplaatst. Ik had per mail contact met ene Jessy ([email protected]).
Is aangifte doen zinvol??
10-02-2020 - Laura
Idem als bij Mirjam. Compleet hetzelfde verhaal.
Eerste en laatste keer dat ik in een aanboc via FB trap. Jammer voor diegene die het wel goed bedoelen en dus correct handelen.
Site is nog steeds offline maar wel verplaatst naar sukimats.nl

Laura
10-02-2020 - Inge
Inderdaad, die jessy ja!
Bij mij gebruikt ie corona als excuus.
10-02-2020 - Naz
Soms is het mogelijk om gegevens op te vragen door de domeinnaam in te voeren. De slordige fraudeur heeft de gegevens niet afgeschermd, hij heet; Pieter van Moll.

sidn.nl

instagram.com

Ik probeer het geld van alle gedupeerden terug te krijgen. Tevens ga ik aangifte doen tegen Pieter van moll.

Laat mij weten wat jullie voor stappen gaan ondernemen.
11-02-2020 - Felien
Mij is hetzelfde overkomen. Heb gisteren aangifte gedaan. Kreeg een mail met vraag om mijn IBAN zodat het teruggestort zou worden. Wat is nu raadzaam? Tevens zijn site en Instagram account offline gehaald.


11-02-2020 - Inge
Aangifte gedaan bij de politie
11-02-2020 - Naz
Het blijkt dat Pieter van Moll de verkeerde persoon is in deze kwestie. Ik heb andere gegevens kunnen vinden van de site ‘thesukimat.nl’.

Mocht ik meer weten over terugbetalingen dan meld ik het gelijk.
11-02-2020 - Mirjam
Als ik thesukimat.nl op SIDN in toets, komt de naam Jim van Volsem tevoorschijn. We moeten wel oppassen met mensen op naam te beschuldigen, want er kan daarnaast natuurlijk ook sprake zijn van identiteitsfraude.
11-02-2020 - Inge
Die Jim heeft nu toevallig een mail beantwoord na een lange tijd van radio stilte.

Welke namen dan ook, het bedrijf is niet zuiver.
12-02-2020 - Naz
Jim heb ik gisteren aangesproken via Instagram.

Aangezien het niet mogelijk was om wat meer te vertellen over een ‘Jessy’ binnen het bedrijf, begon ik met dreigen om aangifte te doen bij de politie. Sinds vandaag Is de €39,95 weer teruggestort op mijn rekening.

Ik weet niet hoeveel mensen slachtoffer zijn geworden van deze nare praktijken, dus ik ga alsnog aangifte doen bij de politie. (Bijlage)
12-02-2020 - Astrid Bessems
Sukimat.nl heb dezelfde ervaring met deze praktijken mat nog steeds niet ontvangen.graag contact met Naz deze heeft geld inmiddels al terug ontvangen.Krijg ook steeds bericht van die Jessy.


12-02-2020 - Naz
Ik help u graag met het terugwinnen van uw geld.

Als u vragen heeft kunt u een mail sturen naar: [email protected]
12-02-2020 - Sinta
Op 13 januari besteld en betaald. Nooit iets ontvangen behalve mail dat de bestelling onderweg is. (Bijlage)
13-02-2020 - Astrid
Geld inmiddels teruggestort 😃👍heb deze Jim via instagram aangesproken op zijn gedrag en gezegd aangifte te doen dat werkt.
14-02-2020 - Wilma Jansen
Vandaag ineens een pakketje binnen gekregen na de hoop te hebben opgegeven. Want besteld half december en nooit meer iets gehoord. Pakket komt rechtstreeks uit China met Chinese afzender zie foto. De mat en het kussen zijn hartstikke nep. Sterk het vermoeden dat het van Ali Express komt.
17-02-2020 - Evelien
Ook ik ben er in getuind. Ik heb 9 jan de bestelling gedaan en nog steeds niets ontvangen. bij elke mail werd er aangegeven dat het onderweg is. Idd douane gedoe. Ook ik had mailcontact met Jessy.
21-02-2020 - Astrid
Ik ben er ook ingetrapt, 24 januari besteld, gisteren een mail terug gehad van Jesse met de smoes van het corona virus.........


27-02-2020 - karlijn
en ook ik trapte er in.. Ik had het kunnen weten...
5 januari besteld, iedere keer een andere leverdatum als ik informeer.
vorige week toezegging dat ik geld terug zou krijgen, mocht het voor de vandaag niet bezorgd zijn.
Vandaag gemailed, en hij vraagt of ik het nog 4 dagen kan geven zodat ie uit kan zoeken of het op het verkeerde adres is geleverd...
smoesjes smoesjes...

Niet het risico van de klant als je via ali levert lijkt me..
Ik kijk even of ik vandaag mijn geld nog terug krijg, anders ga ik ook aangifte doen.
27-02-2020 - noa
Hoi, ik heb precies dezelfde ervaring zit nu al vanaf 23 jan op die mat te wachten. Heb mijn geld ook nog niet terug ontvangen. Kan iemand mij helpen wat ik kan doen.
Ik sta op het punt om aangifte te doen bij de politie ed.
04-03-2020 - Mar
Precies hetzelfde bij mij. Bestelling zou vertraagd zijn door Corkna virus maar ik zie ook geen geld retour. Heb al meerdere malen gezegd dat ik de bestelling wil annuleren maar heb tot nu toe geen mat en gedn geld retour.
05-03-2020 - Lisa
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Ook in januari via een advertentie op instagram een bestelling geplaatst. Zelfs extra betaald tegen diefstal. Na enige tijd er achteraan gemaild. Jessy antwoordde dat Ivm problemen bij de duane het twee weken langer zou duren. Na twee weken niks ontvangen, weer gemaild en nu duurt het twee weken langer Ivm een storing. Inmiddels zitten we in maart en nog niks ontvangen.
08-03-2020 - Steven
Hetzelfde verhaal bij mij. Op 11 januari besteld en niets ontvangen, behoudens verzoeken om begrip en verwijzingen naar vertragingen vanwege het coronavirus . Koopovereenkomst vervolgens ontbonden en mijn geld teruggeëist maar tot op heden niets gekregen.

Ik heb dus aangifte gedaan en roep iedereen hier op om dit ook te doen, zodat de politie tegen deze oplichter kan optreden!
11-03-2020 - Priegel
hetzelfde verhaal hier, begin januari, mat besteld en betaald. Ik kreeg steeds vriendelijk antwoord van Jessy, maar geen mat ontvangen. en nu niets van antwoord meer. Toevallig contact opgenomen met Sukimats.nl, (ik bestelde bij Sukimat.nl) en daar te horen gekregen dat ik opgelicht ben. ondertussen zie ik een zelfde aanbieding van sensimat.nl ..... weer fake waarschijnlijk.
11-03-2020 - Zara
Hier hetzelfde. Ik word een beetje gek van Jessy. Ik woon in België. Gewoon aangifte doen, toch?
12-03-2020 - Steven
Ja Zara (en de rest), altijd aangifte doen.
Met een enkele aangifte doet de politie niet veel maar als er meerdere aangiften zijn, is de kans dat ze actie ondernemen groter.
12-03-2020 - Lisa
Ik heb zojuist aangifte gedaan.
Volgens mij zijn the suki mats, suki mats, sense mats en al die andere advertenties over die matten van dezelfde personen. Jim en Pieter. En ik stuitte ook nog op een Paul van Moll. Allemaal woonachtig in België maar the suki mats heeft een Nederlands rekeningnummer gebruikt.
12-03-2020 - Anke
Helaas mij is hetzelfde overkomen
24 januari besteld, en jullie raden het al niets ontvangen alleen loze mailtje met smoesjes van Jessy.
De smoezen waren
Corona
Douane
Misschien verkeerd bezorgd.

Gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen, ja dat was mogelijk maar jessy moest eerst onderzoeken of het pakket wel goed afgeleverd was en niet op een verkeerd adres, dit zou 3 dagen duren en we zijn nu 3 weken verder.
Toen we zeiden dat we Radar of Kassa zouden is het helemaal stil geworden.

GROTE OPLICHTING
12-03-2020 - Hennie
Beste andere gedupeerde
Ik ben er ook op de zelfde manier ingetuind via de facebook aanbieding.
Na lang zoeken en mailen heeft de eigenaar zoals hij zich zelf noemt telefonisch contact met me opgenomen en daarna heb ik het niet meer losgelaten en na enige tijd mijn geld terug gestort gekregen op mij bank.
Het betreft inderdaad de persoon jim van volsem te zijn woonachtig in België (hasselt) en via mail contact gehad met Jesse die je aan het lijntje houdt.
Graag plaats ik hierbij ook het telefoonnummer van de betreffende Jim zodat iedereen zijn geld netjes terug kan krijgen:+32 471 87 57 34 :-)
Hij is ook onder die naam op fb te vinden en sensimat zou ook ook niet adviseren aan gezien hij zelf aangegeven heeft dat dit een vriend van hem is.
Succes allemaal met het geld terug te krijgen
15-03-2020 - Janine
Helemaal zelfde verhaal, postadres zit in
Jef Koningslaan 1 te 3500 Hasselt.
Maar ook geen geld terug gezien...
26-03-2020 - Dorien
Hey iedereen,

Ook hier hetzelfde verhaal met Jessy en een mat die 2 maanden geleden is besteld. Wat zijn de te ondernemen stappen?
- Politie inlichten?
- Wat nog?

Groetjes Dorien
26-03-2020 - Janine
Ik heb die Jim gecontacteerd via Instagram en zo alsnog mijn geld teruggestort gekregen.
Proberen waard dus




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?