Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

By Riverblue, Fraude, oplichting


Gemelde gegevens (Fraude, oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Fraude, oplichting
Gebruikte methode:
Via advertentie Facebook
Bedrijfsnaam:
By Riverblue
Naam:
Curl Deluxe by Riverblue
Land:
Nederland
Telefoon:
0202440933
E-mailadres:
KVK:
0074961314
Social Media Url:
Product:
Curl Deluxe by Riverblue
Bedrag:
€ 59,95
Betaalmethode:
IDeal

Omschrijving van de melding:

Advertentie via Facebook van By Riverblue - Curl Deluxe
Het zijn artikelen vanuit China waarschijnlijk afkomstig van Aliexpress. Vele personen krijgen het product niet of het wordt erg laat afgeleverd 1,5 tot 2 maanden later.
Dit staat echter niet duidelijk en correct op hun website aangegeven. Kortom niet aan te raden om bij deze website dit artikel te kopen.


Deel deze melding





Reacties (44)


31-12-2019 - Michiel van den Ham
Zelfde probleem met deze leverancier. Eind november een krultang gekocht voor E59,95 maar nooit iets ontvangen. Telefonisch zijn ze niet te bereiken. Alleen een bandje waarop staat dat de levering wat langer kan duren door de grote belangstelling voor hun producten... Mails worden al helemaal niet beantwoord. Ik ga er maar vanuit dat we opgelicht zijn door deze lui.
31-12-2019 - ANJAWILTING
besteld op 24-11-2019, ontvangen op 27-12-2019.product komt uit Shanghai!!!. eerst meerdere mailtjes gestuurd waar het pakket bleef. er waren problemen met transport. maar ik gaf aan per mail dat ik krulborstel als sint of kerstcadeau wilde schenken aan zus. Het kwam na de kerst! te laat dus. Nu wil ik retourneren. nou, geen gehoor. Ze zijn gevlogen. er zijn meerdere KvK gegevens in omloop en meerdere adressen e ook ander verkoopsites zoals Loraint. verkoopt zelfde product. Prive telefoonnummer dat ik kreeg via Mollie (hun betaalsite), daar wordt ook niet opgenomen. (Bijlage)
01-01-2020 - Misleiding
open het document even,,dit moet stoppen,vlg mij werken ze onder meer websites/ online winkels, Deze via Wonderbrows,
Ik bliif mailen,chatten,etc..resultaat 0,0 (Bijlage)
01-01-2020 - Marloes
Helaas ben ik er ook ingetrapt. Op 24 november een bestelling geplaatst en tot op heden niets ontvangen. Twee keer een mail gestuurd en wel antwoord gehad van ene 'Emma Koerts' dat het druk is en de bestelling online te volgen is. Ik heb er niet veel goede hoop op, gezien de eerdere reacties hier.
02-01-2020 - Bea van de Bovenkamp
Ook ik heb op 22 november 2019 de krultang besteld en niks ontvangen.
Ik probeer te bellen en te mailen, maar krijg geen contact.
Wat een afschuwelijke oplichters!
Kunnen we hier iets aan doen?


02-01-2020 - Michiel
Ik ga in ieder geval (digitaal) aangifte doen van internetoplichting. Het is wel duidelijk dat dit geen zuivere koffie is. Geen garantie dat je hiermee je geld terugkrijgt maar het helpt de politie wel om een dossier op te bouwen als ze opgepakt mochten worden.
02-01-2020 - Misleiding
@Michiel,open de bijlage even van 1-1-2020,trouwens iedereen even
02-01-2020 - Michiel
Hoi Jenny, ik heb de bijlage gezien.
02-01-2020 - Joke
Besteld op 4-12 en ook nooit iets ontvangen! Contact met ene Emma Koerts en Monique maar geen resultaat. Blijven schuil gaan achter "zending vertraagd". Snap ook alle "goede" berichten op Facebook niet, of zijn die net zo nep als Riverblue!
Het zal waarschijnlijk niet helpen Michiel maar ik ga ook aangifte doen.
03-01-2020 - Michiel
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...Vandaag een pakketje uit China ontvangen maar daarin de haarkrultang. Ik zal de aangifte dus laten zitten maar duidelijk is wel dat deze knapen hun zaakjes niet helemaal voor elkaar hebben. Hoop dat iedereen uiteindelijk ook hun producten krijgen.
03-01-2020 - Kim
Hier precies hetzelfde, besteld op 5-12. Wordt niet gereageerd op mail! Tor op heden nog steeds niks ontvangen maar heeftnpap hun website aan vertraagd. Komt tussen 22 dec en 2 jan. Dit is dus ook niet het geval.


03-01-2020 - Kim
Heel apart maar na een maand heb ik hem toch ontvangen, nadat ik vanochtend een melding heb gedaan. Ondanks dat het nog veel duurder is dan rechtstreeks via alieexpress heb ik hem wel ontvangen.
Hopelijk krijgen nog meerdere hem aan.
03-01-2020 - Enrike
Ook besteld en 59 euro betaald op 20-11. Nergens wordt op gereageerd. Nog steeds niks ontvangen. Oplichters..
03-01-2020 - Sylvia
Zelfde verhaal, ik had de krultang/borstel willen geven als kerstkado 😟
Helaas nog steeds niets ontvangen....
03-01-2020 - Marjan
inmiddels bestaat de website niet meer. Ik heb ook nog steeds mijn bestelling niet binnen. 22 november besteld maar nog niks in huis. Binnen 2 weken had ik bestelling geannuleerd. Helaas gingen ze hier niet mee akkoord. Heel veel heen en weer gemaild, maar helaas niks verder gekomen. Geld weg en niks ontvangen. Opgelicht ingelicht, klachtenkompas aangeschreven, maar ook zij kregen geen reactie. Helaas helaas. Stelletje boeven 😤
03-01-2020 - Anouk
Begin december besteld maar ook nog niets ontvangen. De website lijkt nu ook buiten gebruik te zijn.
03-01-2020 - Sandra
Hoi
Ik heb ook de krultang besteld op 13 dec.
Waar kan ik een klacht indienen in België ? (Bijlage)


03-01-2020 - Raffaela
Helaas herken ik deze verhalen maar al te goed, ik heb eind november een krultang online bij Riverblue gekocht en nog steeds niks ontvangen. Ook ik heb een email ontvangen van ene Emma Koerts die zegt dat mijn pakketje is vertraagd en dat het onderweg is. Eerst zou het komen binnen een paar dagen daarna een email gehad dat het was vertraagd en het aan zou komen tussen 20 en 31 december maar tot vandaag nog niks ontvangen.
Is er iets wat we kunnen doen tegen deze oplichters ? (Bijlage)
04-01-2020 - Henriette
Op 22 november krulapparaat besteld en op 24 december pas ontvangen , in zwart plastic zonder doos , adres van een meisje uit China. Eigenlijk wil ik hem terug sturen omdat hij ook niet echt werkt , maar...ik ben bang dat ik nooit mijn geld terug krijg.
04-01-2020 - Abn
Deze jongen, oprichter byriverblue, Thomas van der Leck (zie bijlage melding 1 jan uittreksel KvK) is zo slim geweest de site uit de lucht te halen. Deze jongen werkt voor E comnerce welke ook te zien is als he de site van Riverblue wil oproepen. Deze jongen us minderjarig. Zijn moeder, te vinden op internet als coach zijnde met eigen website, is erg te spreken over de "handelskwaliteiten" van haar zoon, beter kan ze haar moederkwaliteiten benutren om haar zoon erop aan te spreken dat hij zeer fout bezig is, aangifte tegen riverblue heb ik sl gedaan maar denk ook om persoomlijk tegen de jongen te doen waarbij het belangrijk is het rekeningnummer te vermelden. Bij 3 of meer aangiftes zal het rekeningnummer worden opgeheven( hen hierover cpntact gehad met Rabobank waar het rekeningnummet van Riverblue is). Dus zoveel mogelijk aamgifte doen. KvK uittreksel zie bijlsge (Bijlage)
04-01-2020 - Ann
Ik heb 27 dec 2 van die “handige” krultangen besteld. Ik kreeg de melding dat de bestelling iets vertraagd was I.v.m. de grote aanvraag. Toen ikmkater een mailtje stuurde kreeg ik van die Emma een mail terug met daarin een link waar ik mijn bestelling kon volgen. Daarin stond dat ik het tussen 4 en 12 januari kon verwachten. Als ik nu op die link uit die mail klik kom ik op een site waar je een domein kunt registreren (shopify). Ik vrees dus dat ik voor €101,= ben opgelicht
04-01-2020 - Liz
Ik heb zojuist een mail ontvangen dat de tang onderweg is met een tracking link. Lijkt te kloppen.afwachten dus maar. De site is nu ook weer actief.
04-01-2020 - Sandra
Heb ook een mail gehad drukke feestdag enz ben benieuwd
05-01-2020 - Marjan
Zie bijlage (Bijlage)
05-01-2020 - Marjan
In de bijlage het retouradres waar ik krultang naar retour mocht sturen, zodra ik deze had ontvangen. Helaas nog steeds niks ontvangen (Bijlage)
05-01-2020 - Abn
Website is weer in de lucht, deze keer zonder aanvullende gegevens/geen adres/geen KvK nummer, herhaaldelijk om gekd terugstorting gevraagd. Slimme jongens, deze heren van Riverblue, waarvan 1 Thomas van der Leck, minderjarig....voor exacte gegevens voot aangifte zie hier eerder als bijlage geplaatste KvK uittreksel. Aangifte doen en blijven verzoeken om geld teruggave. Track trace werkt overigens op beide door Riverblue opgegeven sites niet.
05-01-2020 - Helen
27 nov besteld niks gekregen stelletje oplichters ene Thomas van der Lek zit hier achter smoes vertraagd is onderweg dit moet stoppen
05-01-2020 - Boos
Een van de eigenaren is ingeschreven op de Huissenstraat 138 Arnhem, mooi, we zullen even een bezoekje brengen om het geld terug te halen.
Heb aangifte gedaan.
05-01-2020 - Nancy Hagen
Weken gewacht. Op de site stond in verband met kerst drukte. Eindelijk ontvangen vrijdag. Dat mocht ook wel na 4 weken. Geen fraude dus, dat leek mij ook sterk aangezien ze als bedrijf bij de KVK staan ingeschreven.
05-01-2020 - Barbara
Hetzelfde bij mij.
Nog niets ontvangen.
Hopelijk komt het goed!
05-01-2020 - Abn
Het adres van riverblue zou volgens hun site Koningin Wilhelminaplein 17 in Amsterdam zijn...klopt voor geen meter, daar is Post nl gevestigd maar geen byriverblue...erg apart dit en ook al wordt er wel uitgeleverd, dan betreft het doorverkoop vanuit China, uit winstbejag
06-01-2020 - Diny Nijhof
Heb ook een haarkrullen besteld op 18-12-2019
Er zit nog steeds geen krul in mijn haar...ik hoop dat het toch nog komt.
06-01-2020 - Sandra
Besteld op 13 dec en vandaag ontvangen uit china
06-01-2020 - Sandra
Zie bijlage ze hebben er goed aan verdiend (Bijlage)
06-01-2020 - Kerssens
Ik heb inmiddels de krultang wel ontvangen maar wil deze retoureren. Alleen na het lezen van deze berichten ben ik bang dat ik mijn geld niet terug zal krijgen.
06-01-2020 - Ann
Kreeg nu opeens weer melding dat pakket onderweg is....chinakwaliteit...dat wel🤣 (Bijlage)
08-01-2020 - Brenda
Hi,
Hoe pak je dat aan om dit aan te geven via de bank? Wat heb je daarvoor nodig? Ik wil ook graag mn 59,95 euro terug.
Succes allemaal en ik ga ook aangifte doen bij politie!!
09-01-2020 - Sigrid
Hier zelfde verhaal. Ook brief gekregen van douane met de vraag om de krultang te declareren aa de grens en zo nog invoerkosten betalen.
Wat is hier toch aan de hand ?
(Uit België)
09-01-2020 - Mariken kuiper
Heb begin nov. Besteld maar tot nu toe nooit ontvangen.Oplichting.
Ga nooit aan douane betalen is ook oplichting.Dit is ook oplichting.
Zij houden het produkt vast op vals en nagemaakt keurmerk voor elektrische apparatuur.
De 2 jongetjes die hier achter zitten veranderen iedere keer van site.Het grote wat op facebook aangeprijst wordt is nep of je ontvangt het niet.
Het wordt tijd dat deze boefjes aangepakt worden
14-01-2020 - Merel
20 november 2019 krultang besteld, na meerdere mailtjes naar riverblue te hebben verzonden, zou de krultang onderweg zijn. Nou het is nu 14 januari 2020 !!! Nog steeds niks. Echt belachelijk dit. Ik wil mijn geld terug, maar krijg geen reactie !!!
16-01-2020 - Yvonne
Jammer genoeg heb ik het zelfde me gemaakt.
28novemberbesteld en to t nu toe niets heb erverschillende mail gestuurd wel antwoord van ene Emma en monique is vertraagd en heb geduld is onderweg.
Maar na deze verhalen krijg ik het idee dat het nooit komt


Ben e woon opgelicht

Nn
20-01-2020 - Serena
Heeft iemand het product geretourneerd en het bedrag teruggestort gekregen?
21-01-2020 - Alice
Hier idemdito, wel een product ontvangen na weken wachten. Geen curl deluxe maar een merkloos namaak uit china. 2x mail contact gehad omdat de doos kapot was plus de krultang al gebruikt was en natuurlijk geen reactie meer zodat de 14 dagen retour-tijd verloopt en ik niks meer kan. Dit zijn oplichters!
21-01-2020 - Samantha
Een aantal maanden na bestelling krultang ontvangen. Wil deze retourneren. Verpakking niet geopend. Meerdere mails gestuurd maar krijg geen reactie. Adres waarnaar het retour moet is niet bekend.




Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?