Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Peachpixie, Oplichting internet


Gemelde gegevens (Oplichting internet)

Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Oplichting internet
Gebruikte methode:
Bestellen via website
Bedrijfsnaam:
Peachpixie
Naam:
Gesa schalk via mollie
Land:
Duitsland
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL70RABO0115600000
NL70 RABO 0115 6000 00
Website / Webwinkel:
Product:
Winterjas
Bedrag:
€ 34,99
Betaalmethode:
IDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Ik heb een jas besteld op een website waarbij ik er achterkwam dat het rekeningnummer bij een oplichter hoort ik heb mailtjes verstuurd dat ik mij wil beroepen op
Mijn gerroepingsrecht maar krijg geen gehoor
Er wordt geen antwoord gegeven op de emails

Hij pakt de website niet in de balk maar het is peachpixie.shop


Deel deze melding





Reacties (18)


13-12-2019 - danielle
ook ik heb een jas besteld. en hun gemaild. dat ik me geld terug wil voor dinsdag. zo niet dan ga ik aaangifte doen voor fraude.

ik heb al op tinternet gevonden dat deze rekeningnummer door verschillende sites worden gebruikt.
ik dien ik aangifte tegen de rabo bank. deze rekeningnummer is al maanden bezig. en rabobank doet er zelf ook niks mee.
dus in mijn opgen zijn hun medeplichten van de fraude gebeurtenis
13-12-2019 - Sylva
Ik ook dus jas besteld en eigenlijk door google doorverwezen naar deze site en zo erachter gekomen dat ik dus blijkbaar belazerd ben, hier moet toch iets tegen te doen zijn? En idd dat Rabobank hier niks kan of mee doet?!!! Het is geen mega bedrag gelukkig maar het gevoel hierbij is echt niet leuk en via internet kleding bestellen alleen nog maar bij de echte bekende sites! Ik hou deze site nu zeker in de gaten...
13-12-2019 - Brenda
Het zijn oplichters gelijk aangifte doen online hoe meer aangiftes hoe sneller de rekening sluit maar onze centjes zijn we waarschijnlijk kwijt we kunne alleen een ander behoeden vóór dezelfde fout (Bijlage)
15-12-2019 - Malika
Ik een jas bestellen maar heb ik nog niet onvangen
16-12-2019 - Linda
Ik heb 7 December een jas besteld bij Peachpixie. Door vele opmerkingen bij de reclame op Facebook dat het oplichters waren ben ik gaan zoeken. Ik kwam hier terecht. De site is inmiddels offline.
Dezelfde jas heb ik nu besteld bij Wish. (echt presies dezelfde) (Bijlage)


16-12-2019 - Mirjam
Helaas ook een jas besteld en niks gekregen.
Hoe kan dit nu in deze tijd nog lukken.
Baal ervan
17-12-2019 - Simone
Aangifte gedaan en via Mollie payment dit ook aangegeven

E-mail en telefoon nummer van de oplichter zijn te vinden via hun website (Bijlage)
17-12-2019 - Stefanie
Ik heb ook een aankoop gedaan op peachpixie shop. Een planetarium besteld, helaas ook 30 euro kwijt.
Ga ook maar aangifte doen en hopen dat deze gast wordt aangepakt.
17-12-2019 - Yvonne
Ook ik dacht opgelicht te zijn door Peachpixie,maar tot mijn verbazing ontving ik vandaag dit bericht:

,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij kunnen uw bezorgdheid best voorstellen.

Verwerkingsproces van de bestelling duurt 3-5 werkdagen nadat wij de betaling hebben ontvangen.
Wanneer het pakket aan de pakkettendienst wordt afgegeven duurt het nog eens 14 - 26 dagen vanaf het moment dat ze worden verzonden.

Graag willen wij u informeren dat u zich over de levering geen zorgen hoeft te maken.
Uw aankoop zult u zeker ontvangen.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijk groeten/ With kind regards
Klantenservice
Peach Pixie

Ik wacht het af!
17-12-2019 - M van aalst
Ik heb een jas gekocht op 8 december en heb net aangifte gedaan. Mijn jas is nu 2 keer ingepakt en word verzonden. Dat was 11 december en vandaag.

Politie raad aan om aangifte te doen. Hoe meer hoe beter. En al je e-mails bewaren enz.. dat is je bewijs.
17-12-2019 - Sylva
Ik ook 2 keer vandaag mail terug gehad dat ze het allemaal snappen en de jas er zo snel mogelijk aankomt geloof er weinig van
17-12-2019 - Danielle
Deze mail heeft bijna iedereen gehad.

Ze liegen.

Want ze beantwoord de vragen die ik heb gesteld niet.
Dit is zo'n standaard mail.

Plus als het echt was.
Waarom is hun site helemaal weg van internet??
17-12-2019 - Miranda van der Does
Schoenen gekocht via deze site, nooit gekregen en site niet te bereiken
19-12-2019 - Wendy
Ook ik ben dupe van deze oplichters.
Ik ga dan ook aangifte doen. Baal er enorm van. Deze mensen zijn niet normaal. Geld innen en vervolgens de site dicht gooien. En mij geld is weg. Ziek gewoon.
19-12-2019 - Jane
Ook dr in getrapt pfff, kreeg de dag na mijn bestelling deze mail, mijn jas in onderweg en zou tussen de 7 en 14 dagen duren, ben benieuwd morgen zou die dus komen... hoe kan ik het beste nu te werk gaan, rabo bank want daar is mijn geld naar toe gegaan, mollie payments, of wie wat of waar?? Een beetje wegwijs om mijn geld misschien weer terug te krijgen zou fijn zijn...
Groetjes (Bijlage)
19-12-2019 - oliwia
Helaas ! Ook opgelicht door deze site ! De advertentie was te zien op facebook zonden recensies te kijken meteen besteld en nou 35 euro kwijt
10-01-2020 - Hennie
Ook ik ben er in getuind .€20 kwijt.
Jammer dat dit nog steeds gebeurd.
13-01-2020 - Pris
Helaas ook opgelicht voor 35 euro! Ik koop nooit iets bij onbekende sites, maar dacht ach laat ik het eens proberen. Ik ontving wel gelijk een reactie toen ik vroeg of ze het geld wilden terug storten, omdat ik het misleidend vond dat je pas na betaling een mail ontving dat de levertijd vier tot zes weken zou zijn ivm drukte. Ze antwoordden steeds dat de jas onderweg was. Nu is de site van internet gehaald. Jammer inderdaad dat zoveel mensen gedupeerd zijn en banken zo’n oplichters de kans geeft om een bankrekening te openen.




Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?