Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

AVG support, Internet oplichting


Gemelde gegevens (Internet oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internet oplichting
Gebruikte methode:
Via telefoon, 1 euro overmaken bleek 251 euro
Bedrijfsnaam:
AVG support
Naam:
Masterlock Computersafe
Plaats:
Amsterdam
Land:
Nederland
Telefoon:
0307440070
Rekeningnummer / IBAN:
NL51ABNA0565668625
NL51 ABNA 0565 6686 25
Product:
Software van
Betaalmethode:
Ideal

Omschrijving van de melding:

Yesterday, Thursday November 7 2019 I made a money transfer through Adyen. On the internet I found a phone number 030 7440070 in Holland, that was helpdesk of AVG. I spoke with English man, Devon Wilson, Mike WIllie, David, James, and he had to verify me, I had to do a money transfer of 1 one Euro, to an ABN Amro bank account through Adyen. But it was not 1 euro but 251 euro per transfer.

The bank account I see on my transaction is: Abn Amro
Nl51 ABNA 0565 6686 25
Name: PrimmoConseilsa by Adyen
Amount: 251 euro

I did this 3 three times, so in total: 3 x 251 euro. They took control over my laptop and created the transaction.
The promised me to do the refund, but never did.


Deel deze melding





Reacties (3)


09-11-2019 - Erin Getrapt
Ik had ook een gesprek met 1 van hun gister maar ik haakte af op het moment dat ik een raar gevoel kreeg toen hij zei dat ik 1 euro moest overmaken om mijn wachtwoord te kunnen veranderen.. maar ik ben niet 100% zeker of er voor hun een weg is gecreeerd om financiële kattekwaad uit te halen...
21-06-2020 - Garby
Krijg steeds betaalherinneringen van UPS maar heb het betaald nu zie op dit rekeningnummer bij Google ook oplichting (Bijlage)
06-08-2020 - Foldx
Wij hebben een verzending willen aanmaken bij de ups.com site , heb daar een account, samen met een ups medewerker ingevuld, daarna werd ik doorgelinkt naar een betaling site van adyen , daarmoest ik betalen, zei nog tegen de ups man, hoe kan dat heb toch een account? zal wel goed zitten betalen moet u toch, aangezien in niet veel meer met ups doe, dacht ik dat zal dan wel nieuw zijn, dus betaling gedaan. bij nader onderzoek de volgende dag stond mijn verzending die ik had aangemaakt via ups er nog steeds niet in, toen is het onderzoek van mij gestart, en JA hoor nog nooit gebeurt ben opgelicht, wat heb ik nu gedaan.
Wat heb ik ondertussen gedaan

1 ups gebeld

2 abnamro gebeld

3 politie gebeld

4 adyen gebeld.
Wij vinden Adyen aansprakelijk hiervoor, omdat ze het al 5 jaar weten dat dit een oplichtings- bankrekening nummer is.

Wat te doen , op internet gegoogeld en kwam het bankrekening nummer veelvuldig tegen. Zelfs 5 jaar geleden.

Hier de links.
klacht.nl
klacht.nl
meldnu.nl
meldnu.nl
meldnu.nl




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?