Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Slotenmaker Dijkveldt, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Geen prijsopgaaf, direct pinnen, geen garantie, onbereikbaar
Bedrijfsnaam:
Slotenmaker Dijkveldt
Website / Webwinkel:
Product:
Slotenmaker
Bedrag:
€ 60

Omschrijving van de melding:

Pas op voor dit bedrijf. Ze zeggen dat ze alle sloten kunnen openen en dat je eerst een offerte krijgt. Bij ons kwam er na uren iemand kijken. Hij heeft 5 minuten naar het slot gekeken en geeft vervolgens aan dat hij er niets aan kan doen dat we maar apparatuur moeten huren en zelf het slot open moeten maken. Wel wordt vervolgens een groot bedrag een voorrijkosten in rekening gebracht. De site lijkt professioneel, maar pas op de google reviews kloppen niet, het zijn reviews die ze zelf op de site hebben gezet, op google staat niets. De ervaring die je op hun eigen site kunt indienen komt nooit op die site te staan. GA DUS NOOIT MET DIT BEDRIJF IN ZEE. Ook heeft dit bedrijf meerdere domeinnamen, dus meerdere websites, die websites zien er net iets anders uit maar het zijn dezelfde oplichters.


Deel deze melding





Reacties (6)


30-09-2019 - Nachtwaker
Hmmm, site geeft alleen telefoonnummer, als je op algemene voorwaarden klikt dan linkt dat terug naar de site zelf. Dus dat is al in strijd met de wetgeving. Via Google vindt je heel weinig op een waarschuwing van een andere slotenmaker na die waarschuwt voor deze lui en andere websites.

Naam en telefoonnummer zijn niet te vinden bij KvK.
13-10-2019 - Rogier
Niet betalen! Heb ik ook gedaan. Wat willen ze maken? De Turk aan de telefoon kon me geen prijsindicatie geven, toen die aan kwam zei die ineens 70 euro voorrijkosten. Heb je een factuur of iets gehad? Kans is klein dat ze het gaan proberen te incasseren vis een incassobureau
09-02-2020 - Annewil
Ik heb vandaag 500 euro moeten overboeken naar dut bedrijf om mijn slot te vervangen
18-02-2020 - Sandra
Pas op voor Slotenmaker Dijkveldt 24/7

Probleem: bij vervangen van de cilinder kwam het vast in de slotkast te zitten.
Om 11:58 uur naar het nummer 085-130 87 87 gebeld, de monteur binnen half uur zal komen. Om 15:23 uur weer gebeld. Dezelfde dame zei dat de monteur nog bezig was met een klus voor de politie die te maken heeft met hennepkweken. Om 18:47 uur belde hij en zei over 10 minuten dan zal ie bij mij voor de deur staan. 10 minuten later stonden 2 manen bij mij op de deurmat. De ene vermoedde ik een Turk en de andere is een Surinaamse Hindoestaans. Ze hebben hooguit 2 minuten nodig om de cilinder af te breken. Eenmaal in de hal presenteerden ze een rekening van € 299,-. Ik zei “wat een leuke grap”. Toen zeiden ze “nee mevrouw, we menen het”. Ik zei “ik begrijp dat jullie in de avonduren komen maar ik heb in de middag gebeld en mij werd verteld dat jullie binnen halfuurtje zouden komen. Ook werd mij verteld dat de voorrijkosten € 50,- is. Ik wil dat bedrag niet betalen voor iets maar 2 minuten werk is. Ik waardeer jullie werk maar ik wil max. € 75,- voor betalen”. Toen zeiden ze “oke we halen de voorrijkosten eraf, nee zei ik, dan € 200,- mevrouw, nee zei ik, € 150,-, nee zei ik”. Toen dreigden ze politie te bellen en mij belachelijk maakten met Chinese klanken vanwege mijn afkomst en probeerden de meterkastdeur open te trekken. Ook zeiden ze dat ik gewoon kan betalen omdat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan en een dikke bak voor de deur heb staan. Hoe komen ze erbij in godsvredesnaam! Ik zei bel politie maar. Hebben ze niet gedaan. Uiteindelijk zijn ze met € 75,- contant er vandoor gegaan zonder factuur. Het kwam mij toen niet op het idee dat ze oplichters zijn. Het verhaal over een klus voor de politie gedaan was zeker uit de duim gezogen! Wat een brutaliteit.
Is er iets in de wet om tegen dit soort praktijken te doen?
08-03-2020 - 5 minuten 200 euro
na opgebeld te hebben kreeg ik tehoren dat er over 45 a 1 uur iemand aanwezig zou zijn. na 3uur heb ik toch maar gebeld dat er niemand is gekomen, na 20 minuten stond er dan toch iemand die 2 minuten bezig was met het openen van mijn auto. toen kwam het afrekenen hij gaf aan dat het zondag was en dat daar dus 100% toeslag op zat. dat staat overigens niet op de website, wat wel op de website staat is dat op locatie er vantevoren een prijs wordt afgesproken wat dus ook niet gebeurt is. de slotenmaker gaf achteraf aan dat het 300 euro zou kosten na veel heen en weer zou het neerkomen op 200 euro als ik dit direct zou overmaken ik heb geen factuur ontvangen en ben zeer ontevreden over de manier van geld aftroggelen.

overige punten :
*slotenmaker was joint aan het rollen toen ik het bedrag aan het overmaken was
*zijn werk instrumenten dat langs de zijkant van mijn auto gingen waar ik gelukkig geen krassen aan overheb gehouden
*servicelijn gebeld en werd mij daar verteld dat het wel 100% toeslag was terwijl ik bij het eerste gesprek de kosten heb gevraagd en ik alleen tehoren kreeg 35 euro voorijkosten
11-03-2020 - Jose
Probleem: voordeur wilde niet open, slot bleef steken.
Daar sta je dan op zaterdagmiddag, balen als een stekker. De woningbouw had antwoord apparaat, toen op mijn mobiel naar een slotenmaker gekeken en toen kwam ik uit op Dijkveldt 24/7. Ze konden meteen iemand sturen, die was er ook redelijk snel. Het slot had hij ook snel open met een foefje[ iets wat op papier leek werd met iets ingespoten]. Slot werd er netjes uitgehaald en hij zag gelijk dat het kapot was. Uit zijn auto heeft hij een nieuw cylinder slot met 3 sleutels gehaald en die er weer in gezet. Ik kon alleen cash betalen of via internet bankieren. Hij had geen rekening bij zich die zou de volgende dag in de brievenbus liggen, dit vond ik wel vreemd, maar goed je accepteert het toch. Hij had het over allerlei toeslagen (zaterdag, voorrijkosten, btw en natuurlijk het slot zelf]totaal maar liefst €490,05. Ik schrok hiervan en zei dat dit wel erg veel was, dus somde hij weer alles op. Om problemen verder uit de weg te gaan, je weet tegenwoordig immers niet hoe ze kunnen reageren, dus heb ik via internet bankieren het betaald.
En als je dan later alles de revue laat passeren en op internet gaat zoeken en dan de reacties van anderen leest, dan besef je dat jezelf ook erin bent gestonken.
Dus vooraf , het liefst zwart op wit, duidelijke prijsafspraken maken, zodat je daarin wat sterker staat en je niet te veel betaald.




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?