Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Zuidema Schuttingen, Misleiding Oplichting


Gemelde gegevens (Misleiding Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Misleiding Oplichting
Gebruikte methode:
Telefonisch en email
Bedrijfsnaam:
Zuidema Schuttingen
Naam:
Bertin Zuidema
Adres:
Nijverheidsstraat 8
Postcode:
7917PZ
Plaats:
Geesbrug
Land:
Nederland
Telefoon:
0524223477
Mobiel:
0631249700
E-mailadres:
Social Media Url:
Bedrag:
€ 1038,50

Omschrijving van de melding:

"Bezint eer ge begint" met dit bedrijf.
Geen enkel ander 'schuttingbedrijf' - zo blijkt na onderzoek - heeft dergelijke uit de duim gezogen voorwaarden.
Jonge starters die het toch al niet breed hebben op de woningmarkt zijn opgelicht. Je ouderlijk hart bloed als je alles zo hoort èn zelf meemaakt (telefonisch en via mail).
1e offerte is (zomaar) in 1x goed, maar de jongelui willen wat ander materiaal; inhoud van de offerte blijft verder hetzelfde. Dus 2e offerte lijkt hetzelfde (met ander product) en wordt in volste vertrouwen ondertekend. Echter (hier belt het bedrijf nota bene zelf over) zit er een fout in de 2e offerte.
Goed; correctie door een 3e offerte (ga je ervan uit dat de vorige offertes - mede door fout in 2e offerte - hiermee zijn komen te vervallen): hierin zijn totaal nieuwe onderdelen opgenomen (nooit besproken !). Ook weer fout dus ! Derhalve 4e offerte: ja hoor, 4e offerte ook weer fout. Nu zelfs in 2 delen; mag jezelf alles bij elkaar optellen, cq. aan elkaar plakken en dan blijkt de prijs ineens hoger te zijn dan bij offerte 2 (had juist lager moeten zijn; zo was mij telefonisch door die "aardige" dame van het bedrijf medegedeeld ).
Kunt u het nog volgen ??? De jongelui dus niet en deze hebben vriendelijk duidelijk gemaakt dat ze de onderhandelingen wilde beëindigen (ze zagen het echt niet meer zitten; stel je voor dat het plaatsen van een schutting ook zó verloopt !) .
Klaar is Kees, zou je zeggen, toch ? Mooi niet.
De 'dame'aan de telefoon (die zeer prikkelbaar is - zo heb ik zelf ondervonden en die absoluut geen tegenspraak wenst, want dan smijt ze gewoon de hoorn op de haak) stuurt de jongelui gewoon even een nota van 25% van de 2e (FOUTE) offerte: ruim 1000 euro èn even binnen 5 dagen betalen als zijnde annuleringskosten.
Hoezo annulering ? De laatste offerte wordt gewoon niet geaccepteerd (vanwege de vele fouten) en deze was ter vervanging van voorgaande (FOUTE) offertes.
Vlgs. eigenaar: omdat hij al wat besteld had, etc., etc. Hoezo besteld ???
De onderhandelingen waren nog geeneens afgerond.
Totaal geen reactie meer, alleen dat er maar even binnen 5 dagen betaald moet worden. Dat is snel verdiend.
De ervaring: ……. ??: Zou u op zo'n manier "geholpen" willen worden ??


Deel deze melding




Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?