Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

My Discount Buddy, Fraude


Gemelde gegevens (Fraude)

Gepleegd door:
Particulier
Soort melding:
Fraude
Bedrijfsnaam:
My Discount Buddy
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

ik heb de zelfde mail gekregen voor een usb stekkers er stond in dat ik ze gewonnen had me gegevens in gevuld en vrijdag kreeg ik 3 usb stekkers binnen met de zelfde kosten van 13.50 en zelfs 40 euro deurwaarde kosten en ze werken nu onder de naam My Discount buddy


Deel deze melding




Reacties (13)


26-06-2019 - Edmo
Heb je toevallig onlangs ergens je gegevens ingevuld, waarbij je iets kon winnen of krijgen?
Bij zulke vage acties kan men aan je gegevens komen.

Je ontvangt deze kabels en gezien de dreiging hoopt men dat je gezien het bedrag toch maar betaald.
Je hebt het niet besteld dus waarom zou je betalen.
Retour sturen brengt ook weer kosten mee dus laat ze het maar lekker ophalen.

Op het adres in Londen staat een inmiddels 26 jarige Russische dame genaamd Larisa Murieva als zijnde CEO aangemeld voor shopping fulfillment center ltd.
Het is goed mogelijk dat zij ook maar een katvanger is.
27-06-2019 - Esther Smit
Ook ik heb via My discount Buddy zo'n kabeltje ontvangen. Ook ik had via een advertentie een gratis USB kabel besteld en vervolgens krijg ik alleen maar herinneringsmails met dreiging van extra kosten en incassokosten. In die mails staat de ene keer een Duits bankrekeningnummer en de ander weer een Brits bankrekeningnummer . Het Duitse nummer bestaat niet. Ook heb ik geprobeerd om contact met ze op te nemen per mail, maar ook dat is onmogelijk. Allemaal zeer dubieus.
27-06-2019 - Esther smit
Ook ik dacht een gratis USB kabel te hebben besteld. Vervolgens kreeg ik deze een paar weken later, maar ook een factuur van 13.90 euro. Nu krijg ik elke keer een herinneringsmail waarin de ene keer met incassokosten wordt gedreigd en de andere keer alleen met verhoging van 8,50 euro. ook staan er elke keer verschillende bankrekeningnummers vermeld. De ene keer een duits en de andere keer een brits nummer. We weten dat het duitse bankrekeningnummer niet klopt en ik vermoedt dat het britse nummer ook niet correct is. Een e-mail naar hun sturen heeft ook geen zin, want het e-mailadres wordt niet herkent en kan dus niet worden afgeleverd. Dit stinkt aan alle kanten.
29-06-2019 - Daniel Sijtsma
Ik heb ook via één of ander enquête zo'n gratis kabel besteld. Toen ik, na het invullen van al mijn gegevens op afsluiten klikte, bleek er ineens een totaalbedrag van €13,90 te staan, en geen mogelijkheid tot annuleren.
Ook een mail sturen helpt niet want inderdaad het mailadres wordt niet erkend.
Ik laat het maar zo, eens zien of er op den duur een deurwaarder komt. Ik sla in ieder geval deze site met jullie ervaringen even op.
Succes hier mee.
03-07-2019 - EVERT VAN DIJK
het zijn een stelletje vieze oplichters

05-07-2019 - Fredie
Ook bij mij geleverd maar niet besteld!!!!
Dus betaal ik niet
05-07-2019 - Debby
Ook ik heb net 3 mails gehad. Van een kabeltje tot abonnement tot earpods.
Ik heb alleen iets ingevuld van de enquette van de lidl voor zogenaamd een jacuzzi. Ik betaal niks want heb niks besteld
06-07-2019 - marianne
fijn om al die reacties te lezen. Ik ben al dagen lang bezig 13.90 over te maken na levering van een stom kabeltje wat ik niet eens wilde en na 1 week al 2 aanmaningen .
Schijnbaar bestaat de hele boel niet in Engeland en Duitsland dus ik stop ermee en ze bekijken t maar bij my discount buddy!
09-07-2019 - Sylvia
hoi kwam terecht via weekend to go kreeg ik te zien aopods alleen verzendkosten betalen voor 8’99 over te maken dom van mij maar dacht leuk voor me dochtertje en niet duur aangezien ik een alleenstaande bijstandsmoeder ben heb nog geen pakket ontvangen en vandaag pas bestelt wat moet ik nu doen (Bijlage)
18-07-2019 - Ilse
Na een enquête kwam ik bij gratis kabels bestellen uit nu zijn de 2 kabels toe gezonden gekregen er stond dat het 100%gratis was nu 2 kabels met 2 rekeningen van €13,90 maar zoals ik al zie zijn er meer met dit probleem hebben jullie de rekeningen betaald of gewoon zo gelaten en de kabels in gebruik genomen
19-07-2019 - Albert Toth
Ik heb dit niet besteld wat nu
19-07-2019 - sieta elfadili
ik krijg ook alsmaar e mails ,de bedragen worden steeds groter . ik heb niets besteld en niets gekregen , is het normaal geworden dat zulke mensen dit maar kunnen blijven doen , en wat kan een gewone burger daar nu tegen doen als het je overkomt . je kan het ook niet uit je telefoon verwijderen
19-07-2019 - Maaike
Ook mijn zoon van 14 heeft een kabel en factuur ontvangen. Ook hij heeft niks besteld.
Ik heb nog even verder gegoogled naar dit bedrijf, en de politie waarschuwt hier ook voor. Niet betalen, niet retoursturen, maar WEGGOOIEN! Ze kunnen in de kabel een bepaalde chip hebben gestopt die je telefoon laat crashen of allerlei gevoelige informatie doorstuurt. Dus in de kliko die kabel! Niet gebruiken dus!!


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?