Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Bigdiscountshopper, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
E-mail met factuur
Naam:
Bigdiscountshopper
Adres:
Kemp House
Plaats:
160 City Road Londen
Land:
Engeland
E-mailadres:

Omschrijving van de melding:

nu heb ik mijn eerste email gekregen...het snoer is al retour!Betaalverzoek voor factuur #145939
wat blijkt nu staat er een Engels adres bij: Als je kijkt naar Hun IBAN nummer daar klopt ook helemaal niets van.
De brief als bijlage staat adres in Nederland in mail is het Londen.

buigdiscountshopper
Wo 22-05-19 16:38
Betaalverzoek voor factuur #145939
Beste Linda(naam staat volledig in originele mail)

Uit onze administratie is gebleken dat de betaling van factuur 145939 nog niet is ontvangen. Wij u de betaling direct te voldoen.

De betalingstermijn is 14 dagen na factuurdatum, deze termijn is verlopen. Bij het uitblijven van een betaling, zijn wij genoodzaakt om ons incassobureau in te schakelen. De hiermee gemoeide gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, komen voor uw rekening. Bovendien wordt alsdan aanspraak gemaakt op de contractuele en/of wettelijke rente vanaf de datum dat u in verzuim bent. De incassokosten bedragen 40,00 euro.

Linda Bovenlander
xxxxxx
xxxxx Leiderdorp

Factuur: #145939
Datum: 06-05-2019
Betalingskenmerk: 160092-9594677
1x Premium Micro USB cable €9,95
Verzendkosten € 3,95
BTW: € 2,41
Totaal te betalen: € 13,90
Wij verzoeken u het openstaande bedrag van €13,90 te betalen op IBAN DE42 7001 1110 6056 1412 50 (DEKTDE7GXXX) t.n.v. Shopping Fulfillment Center LTD, o.v.v. ons betalingskenmerk 160092-9594677.
Betaal veilig met PayPal
Met vriendelijke groet,
bigdiscountshopper

Customer support


Company number: 11845450
HQ: Kemp House, 160 City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX (no return address)

Wie verteld mij wat ik nu kan doen???


Deel deze melding





Reacties (14)


23-05-2019 - Marijke
Ik heb onderstaande Email gehad ik heb nergens op gereageerd en ook geen bijlage geopend wat moet ik nu doen. ?
Bestelling #9605037

Bedankt voor uw bestelling! Wij verzenden uw bestelling zo snel mogelijk.
Mijn Naam
Mijn Adres
Mijn postcode

Order-ID: #9605037
Order date: 22-05-2019
1x Premium Micro USB cable € 9,95
Verzendkosten € 3,95
Totaal € 13,90

Returns and exchanges

Return your product within 14 days after requesting your return. We make sure you'll receive your new product the day after we've processed your product in our warehouse.

We'd prefer it in the original condition and packaging (if reasonably possible). Feel free to have a look at the product, like you would in a store.

Submit your return via the online return form.
Use sturdy packaging to pack up the product.
Drop off your package at a post office (you'll pay the carrier at the time you ship your return.)
The money will be in your bank account within 14 days after reception.

Customer support

Company number: 11845450
HQ: Kemp House, 160 City Road, London, United Kingdom, EC1V 2NX (no return address)
Returns: P.O. BOX 144, 1380 AC Weesp, The Netherlands
23-05-2019 - Anita
ik heb ze eerst gemaild dat ik aangifte heb gedaan en niet ga betalen. Zij reageerden dat ik het pakketje terug kon sturen. Ik heb gemaild dat ik geen kosten ga maken voor iets wat ik niet heb aangevraagd en dat ze mij een gefrankeerde envelop en geld voor aangetekende verzending konden opsturen en dat als ik binnen 14 dagen niets zou horen, ik de zending als geschonken zou zien. Binnen een uur een reactie dat ik niet hoef te betalen en niets meer hoef te doen.
23-05-2019 - Marijke
Ik zit nu te wachten op het pakketje om hem te weigeren als ze het komen aanbieden. Door welke pakketdienst is het bij jou geleverd?
23-05-2019 - AvM
Het komt niet als pakketje maar als brievenbuspost. Helaas.
Mijn advies, maak de enveloppe niet open. Neem contact op met het bedrijf, zeg dat je niets besteld hebt en dat je dus ook niet van plan bent te betalen. Ik heb hen verzocht om een portovrij retouradres (krijg je natuurlijk niet). Daarna aangegeven dat ik écht geen cent ga betalen, niet voor het product dat ik niet besteld heb, én niet voor portokosten.
Toen kreeg ik onderstaande reactie.
Succes! (Bijlage)
23-05-2019 - Nico
Met e-mails bestoken en aangifte doen, ook melden bij fraude helpdesk


24-05-2019 - Marijke
Ik heb aangifte gedaan bij fraude helpdesk en die adviseren om niet te reageren.
28-05-2019 - annette blok
Ik kreeg vanavond precies dezelfde mail als bovenstaande
Ook een bedrag van 13,90 voor een micro usb Cable! Denk dat ik het volledig ga negeren of heeft u een ander advies?
29-05-2019 - Karima
Hallo,
Ik heb zojuist ook een email ontvangen met daarin de zogenaamd door mij bestelde usb kabel.
En het te betalen bedrag van 13,90.
Ik ga melding doen.. En ik ga zeker niets betalen.
29-05-2019 - Karima
Hallo,
Ik heb ze een mail gestuurd en gezegd dat ik niets heb besteld en aangifte ga doen. Ze hebben gereageerd en de bestelling geannuleerd.
30-05-2019 - Monique
Precies dezelfde mail gekregen, ik heb er voor nu voor gekozen om het te negeren, maar idd, zelfs compleet met juiste adresgegevens.... (Bijlage)
30-05-2019 - Paulien Hansel
Bij bigdiscountshopper niets besteld wel en rekening van €9.95
Krijg onlangs een herinnering dat ik nooit steeds niet betaald hebt en de betaling termijn is verstreken
Wat nu verder??
03-06-2019 - Margreet
Dat er een factuur open staat van een kabel die ik niet besteld heb nu hebben ze gedreigd met incasso kosten ik heb de kabel terug gestuurd aangetekend en toch blijven ze berichten sturen. Wat kan ik doen
03-06-2019 - eddy
ik kreeg hem ook, brief al terug gestuurd retour naar afzender.
net de mail beantwoord dat ik ze heb aangemeld voor oplichting. tevens gezegd brief is naar afzender retour, en ook gemeld dat ik niets ga betalen wat ik niet besteld hebt, en ze mijn niets meer moeten sturen..



Herinnering voor factuur 151167
bigdiscountshopper
Mon 6/3/2019 1:50 PM
Herinnering voor factuur 151167
Beste xxxxxxxxxxxxxxxx
Uit onze administratie is gebleken dat er nog geen betaling is ontvangen voor de onderstaande factuur, waarvan de betalingstermijn inmiddels is verstreken.

xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Factuur: #151167
Datum: 20-05-2019
Betalingskenmerk: 166598-9603317
1x Premium Micro USB cable €9,95
Verzendkosten € 3,95
BTW: € 2,41
Totaal te betalen: € 13,90
Vriendelijk verzoeken wij u alsnog zorg te dragen voor betaling binnen 7 dagen na dagtekening van deze e-mail op IBAN: DE42 7001 1110 6056 1412 50 (DEKTDE7GXXX) t.n.v. Shopping Fulfillment Center LTD, o.v.v. ons betalingskenmerk 166598-9603317.

Mocht de betaling inmiddels hebben plaatsgevonden, dan kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.

Betaal veilig met PayPal
Met vriendelijke groet,
bigdiscountshopper

Customer support
03-06-2019 - Vasco
Mijn moeder heeft ook een pakketje van hun ontvangen. Als ze van plan is niks te doen, terug sturen of mailen en gewoon het pakketje weg gooien, wat is het ergste wat ze kunnen doen? Het is geen legitiem bedrijf. De website is in het Nederlands met nergens plek om iets te kopen, het bedrijf is in Engeland, het webdomein is van een kantoorpand in Amerika, en het contactnummer bij het webdomein is van iemand uit Nieuw Zeeland.

Het zijn toch alleen maar loze dreigingen? Ik zie ze niet zo snel een deurwaarder bellen haha.




Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?