Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Molly shop, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Telefonisch en email
Bedrijfsnaam:
Molly shop
Adres:
Molly shop
Mobiel:
0685058724
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL30ABNA0524590958
NL30 ABNA 0524 5909 58
Gebruikersnaam:
www.mollyshop.nl
Product:
Galajurk
Bedrag:
€ 91
Betaalmethode:
IDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Op 15 februari heb ik bij molly shop een gala jurk besteld voor mijn 15 jarige dochter.Ik was al lid van hun via facebook Kreeg geregeld nieuwe jurken te zien op mijn startpagina.En ook de recensies waren goed.Helaas kreeg ik alleen via de mail de factuur en ook de mededeling dat t 7 tot 21 dgn zou duren.Maar na die 21 dagen had ik nog niks.Had al gemaild of ze misschien konden zeggen hoe lang t zou duren.Geen antwoord.Na mate de dag v gala dichterbij kwam werd ik toch nerveus.Ik heb meerdere mailtjes gestuurd En ook gevraagd of ze me t geld konden terug storten zodat ik nog snel n andere jurk voor mn dochter kon kopen.Geen respons.Ik heb dus aangifte gedaan, doorgegeven aan mollie payments dat de webshop mensen oplicht. Ook deze zijn de zaak aan t onderzoeken want ik ben niet de enige.Ondertussen is de site verwijderd v facebook maar hun webshop is nog steeds geopend.Ik heb nog een keer een mail gekregen waarin stond dat t geld die week terug gestord zou worden.Maar helaas ,zijn alweer 3 weken verder.Door hun kon mij dochter niet gaan.Ik wil heel graag mijn geld terug zodat ik mijn dochter op een andere manier t goed kan maken.Een eindejaars gala missen voor een kind s vreselijk.


Deel deze melding





Reacties (30)


07-05-2019 - Renate
Hoi Petra,
Ik heb exact tzelfde, meerdere malen gemaild, apps gestuurd en gebelt, hun telefoon is nu ineens buiten gebruik, joh dat had ik nu niet verwacht!!!
Oplichters zijn het. Ik ben alleenstaande moeder en had in de sale voor 150 euro mijn zomerkleding aangeschaft.....maar helaas geld afgeschreven en kleding komt niet!
08-05-2019 - Petra
Hoi Renate
Heb je al aangifte gedaan via internet? Ik heb ze iedere dag gemaild en een kopie gestuurd dat ik aangifte had gedaan.Ze hebben 2 email adressen en die heb ik beide gebruikt.Ook heb ik op hun site steeds reacties geplaatst.Tuurlijk werden die niet geplaatst maar denk wel dat ze die hebben gelezen.Ik heb inmiddels mn geld terug.Ze stuurde me zelfs n mail of ik mn aangifte in wilde trekken.Blijf ze lastig vallen en doe n aangifte.Hoop voor je dat je je geld alsnog terug krijgt.

Liefs Petra
09-05-2019 - Patrycja
Hoi ,
Welke aangifte jullie bedoeld? Bij de politie? Ik heb voor de oplichters 108euro verlizen !! Graag hoor ik van jullie.
patrycja
10-05-2019 - Renate
Hoi Petra,

Ik heb maar 1 mailadres, kun je mij die beide even geven?
Dan ga ik ze ook gewoon dagelijks lastig vallen. Ja ik heb natuurlijk hetzelfde gedaan, mijn recensies worden idd niet geplaats en op de mails krijg ik geen reactie. Telefoon word niet aangenomen en op de app reageren ze ook niet.
Ik snap niet dat zulke sites niet gewoon de lucht uit gehaald kunnen worden. Thanks
22-05-2019 - Anne
Goedemiddag,
Ik heb het zelfde probleem met mollyshop. Vorige week aangifte gedaan bij de politie, maar tot nu toe nog niks gehoord. Hebben jullie nog geld teruggekregen?
Groetjes Anne


09-06-2019 - Anita
Hier hetzelfde. Ik heb in april een bikini gekocht voor 65,- en deze nooit ontvangen. Een stelletje oplichters zijn het. Ik ga ook aangeefster doen en nu hopen dat ik mijn geld terug krijg.
07-09-2019 - Brenda
Hele slechte service 20-02 1 blouse besteld na een hoop emails krijg ik afgelopen donderdag 05-09 bericht dat de blouse onderweg is >:( deze staat ook allang in de uitverkoop ten eerste vind ik dat er gevraagd moet worden of ik de blouse nog wil na zoveel maanden, en wellicht hadden jullie kunnen sturen dat ik de helft van me geld terug krijg aangezien deze al blouse al een tijdje in de uitverkoop staat.
09-09-2019 - Renate
Ik ben met stomheid geslagen, ik krijg net als Brenda ook een mailtje dat ze de verzending in orde gaan maken en de spullen gaan opsturen, aangezien ik bestelling in maart gedaan heb, voor zomerkleding heb ik deze natuurlijk halverwege september niet meer nodig aangezien de zomer voorbij is. Dus heb gemaild dat ik de order wil annuleren en mijn geld wil terug hebben. Zelfs daarop krijg ik een mail terug dat ik het geld binnen 2 weken zal terug krijgen........fingers crossed..............
Ik hou jullie op de hoogte, want verwacht eigenlijk niet meer dat ik het geld terug krijg.
09-09-2019 - Petra Stommel
Gister op facebook hebben ze weer kleding geplaatst.Ik heb ze hierover aangesproken.Kreeg via de mail te horen dat t bedrijf is overgenomen.Vanaf maart waren ze non actief.Maar nu moet iedereen als t goed is zn geld terug hebben gekregen.Hoop t voor jullie!!!
09-09-2019 - Anne
Ik heb een mail gekregen: mijn jurk was njet meer leverbaar en ik zou binnen dagen mijn geld terug krijgen. Nu nog niks ontvangen, ben benieuwd...
16-09-2019 - Renate
De 2 weken zijn nog niet voorbij, ik weet het, maar kan het niet laten toch even te vermelden dat ik mijn geld nog steeds niet terug heb.
Ze hebben nog 6 dagen, en ja .............daarna.................?


16-09-2019 - Anne
Ik heb mijn geld ook nog steeds niet gekregen. Heb er ook niet veel vertrouwen in...
16-09-2019 - Anne
Ik heb ze net via Facebook benaderd. Daar kreeg ik eerst te horen: Beste, Dan is iets niet goed gegaan met de bestelling vrees ik.
Als u de e-mail heeft ontvangen dan gaat t zeker komen.

Vervolgens aangegeven dat ik al een HALF JAAR op bericht wacht, waarop ze het volgende antwoord gaven:

Ja dat klopt want de winkel was al paar manden gesloten ivm de prive omstandigheden van de eigenares. Was geen toegang tot de e-mails dus kan niks beantwoorden. Maar u heeft de e-mail nu wel ontvangen dus zal wel goed komen

Ik wacht nog 6 dagen en anders ga ik weer aangifte doen en mensen op hun Facebook pagina waarschuwen zolang ik niks gekregen heb.
16-09-2019 - Petra Stommel
Ik heb ook al mensen benaderd op fb maar de neesten waren positief.Ze gadden vaker bij hun besteld en altijd goed gegaan.Mij hebben ze geblokkeerd op hun pagina omdat ik een bericht had gestuurd dat ze niet te vertrouwen waren.Snap niet dat als de vorige eigenaar zo een oplichster was dat ienand anders het bedrijf heeft overgenomen.
19-09-2019 - Anne
Vandaag is het 14 dagen geleden dat ik de mail gehad heb, maar heb mijn geld nog steeds niet gekregen...
23-09-2019 - Renate
Nope hier ook na 14 dagen GEEN geld, ook ik had de hoop op gegeven. Nu maar weer alle tv programmas politie en oplichting oproldiensten gaan benaderen want vind het echt ongekend dat dit in Nederland mogeljk is.
23-09-2019 - Petra Stommel
Ik heb toendertijd ook molly payment een mail gestuurd.Via hun is de betaling gedaan..mosschien kunnen jullie hun berichten.Ze maken hier in ieder geval n melding van.gr petra


02-10-2019 - racquel
Hier ook hetzelfde!! Ik probeer te bellen, bijna 14 dagen en nog steeds geen geld terug. Op geen enkele manier antwoorden ze.
Het gaat over 100 euro!!!!
03-10-2019 - Heidi
Helaas , ik ben er ook ingetrapt.
Jurk voor mijn dochter besteld op 28 Augustus 2019, werd op 5 September door molly shop geannuleerd zou niet leverbaar zijn .
zou binnen 14 werkdagen mijn geld terug krijgen tot nu toe niks ontvangen.
Je kunt blijven bellen en mailen , maar geen reactie.
03-10-2019 - racquel
Hallo Iedereen,
Ondertussen heb ik goed gesprek gehad met dame via facebook. Ze veranderde mij dat alles in orde komt. Blijkbaar is het heel druk en kan terugbetaling iets langer duren dan normaal. Ik heb terug vertrouwen. Blijkbaar zijn er ook mensen die de melding hebben gemaakt en en hun geld ondertussen gekregen hebben.
07-10-2019 - Anne
De 14 dagen zijn bij mij al lang voorbij. Eerst zeiden ze ook via Facebook dat het geld er echt aan kwam. Maar ondertussen nog steeds niks gekregen en ze negeren mijn berichten nu al een hele tijd..
15-10-2019 - Racquel
Kan iemand me helpen wat ik moet doen!!! Ze antwoorden op geen enkele manier! Heeft er iemand toch al geld teruggekregen van MOLLY?
15-10-2019 - Anne
Dit is het antwoord van het juridisch loket:

U geeft aan dat u aangifte heeft gedaan bij de politie, maar dat die er niets mee doen. Het betreft een civielrechtelijke zaak. Daarbij kan de politie inderdaad niet zoveel voor u betekenen. Normaal gesproken dient u, wanneer de wederpartij de overeenkomst niet nakomt, te overleggen over een oplossing. Indien dat niet helpt, kunt u een ingebrekestelling sturen, waarbij u de wederpartij nog een laatste termijn geeft om de overeenkomst na te komen. Als de overeenkomst dan nog steeds niet wordt nagekomen, kunt u de overeenkomst ontbinden en uw geld terugvragen. Indien men dan uw geld niet teruggeeft, zou u naar de rechter kunnen gaan om daar de overeenkomst te laten ontbinden en uw geld terug te vorderen.

Op basis van uw e-mail wordt het mij niet geheel duidelijk welke stappen u al heeft doorlopen. Wat dat betreft weet ik momenteel ook niet of u al een ingebrekestelling heeft verstuurd. Wel begrijp ik dat u al meermaals gemaild heeft naar Mollyshop.nl. U heeft inmiddels ook al de toezegging gekregen dat u uw geld terug zou krijgen. Dat is nog altijd niet gebeurd. Indien u uw geld niet terugkrijgt, kunt u naar de rechter stappen. Een procedure bij de rechter kost echter wel geld. Derhalve is het ook een afweging tussen hetgeen u moet investeren in de procedure en wat het u kan opleveren. U zou er daarom ook voor kunnen kiezen om Mollyshop.nl nog een laatste termijn de tijd te geven om uw geld terug te betalen.
06-12-2019 - Diana
Mijn dochter heeft een gala jurk besteld helaas niks gekregen .we hebben gebeld ge apt ge mailt maar reageren nergens aangiften gedaan bij de politie .wat nu gaat om Molly shop .nl wat nu te doen (Bijlage)
06-12-2019 - Racquel
Ik weet echt niet meer wat te doen.
Ik heb brief gezonden ook, 1000x proberen bellen...
Ik heb meer dan 100 euro tegoed!
Ze kunnen toch niet blijven verder doen.. Er moet toch iets zijn dat we kunnen doen?

gr
06-12-2019 - Petra Stommel
Lees mijn berichten door misschien helpt dat.Ik ga niet alles weer opnieuw typen.Ik had na 3maanden mn geld terug.Scroll ff naar boven op deze pagina daar staat alles.En iedere dag blijven mailen en bellen meer kan je niet door Dreigen met advocaat!!!
06-12-2019 - Petra Stommel
Ik heb ze ook benaderd via facebook Kreeg als antwoord prive waarom ik zo'n negatief bericht had gestuurd..Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik ze niet vertrouw en dat ik de mensen wilde waarschuwen.Ik had ondertussen wel al mn geld terug maar helaas zijn er nog steeds mensen die erin trappen.Stuur n bericht naar molly payment dat heb ik namelijk ook gedaan.Ik heb ze ook gezegd dat ik n advocaat had ingeschakeld.Daarna kreeg ik mn geld terug Ik heb 3 maanden iedere dag gebeld gemaild en geappt..Telefoon namen ze niet op maar ik heb een heel boos bericht ingesproken .Mensen via messenger gewaarschuwd maar de meesten waren positief over de winkel Helaas nu weer n paar de dupe .Hoop dat jullie t geld terug krijgen.
05-01-2020 - Heidi
Met zijn allen Aberto Steegeman inschakelen mischien ?
06-01-2020 - Diana
Ik heb ook aangiften gedaan en zelf naar Molly paynents gebeld en alles uitgelecht kreeg als antwoord dat ze niet veel meldingen hebben gehad over Molly shop dus ze kunnen niks doen gewoon belachlijk en politie doet ook niet veel .heb Molly shop zo vaak gebeld reageren niet ze hebben me geblokt op de mail kan niks dus weet niet meer wat te doen
30-01-2020 - Diana
Hebben jullie nog iets gehoord van Molly shop .nl ze hebben mij overal op geblokkeerd heb al aan giften gedaan maar wordt volgens mij niks mee gedaan




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?