Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Grandado.com, Internetoplichting via webshop


Gemelde gegevens (Internetoplichting via webshop)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Internetoplichting via webshop
Gebruikte methode:
Geen levering
Bedrijfsnaam:
Grandado.com
Land:
Nederland
Telefoon:
0853001015
E-mailadres:
Website / Webwinkel:
Betaalmethode:
IDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Al meer dan 2maanden aan wachten op de eerste aankoop maar niks in totaal 7 keer besteld maar geen enkele keer geleverd en op geen manier meer te bereiken zelfs email contact niet.


Deel deze melding





Reacties (91)


15-03-2019 - Joke De Grauwe
Ik heb ook in Februari een bestelling geplaatst voor een bedrag van 19.95€. Na een 2-tal weken toch een mailtje gestuurd en netjes een antwoord teruggekregen dat ze enkel de bestellingen op donderdag verzenden en dat ik weldra mijn verzending thuis zou krijgen. Ondertussen zijn we een maand verder en heb ik nog steeds geen kabeldiertjes ontvangen.
23-03-2019 - hans
3 dingen besteld, alle 3 apart aangekomen binnen 1 maand. Er staat ook vermeld dat het 25 dagen kan duren. 1 x contact gezocht per mail, heb ik netjes antwoord op gekregen. Oplichting ?? Nee hoor bij mij niet
12-04-2019 - Mar
Meerdere keren iets besteld. Zonder track&trace alles in 25dagen ontvangen.
22-04-2019 - Elke
Bestelling geplaatst, niet ontvangen. Bestelling zou zogezegd ergens zijn verloren gegaan. Heb gevraagd het geld terug te storten op mijn PayPal account. Vragen mijn IBAN nr om terug te storten maar ik vertrouw het zaakje niet. Kunnen gemakkelijk de terugbetaling doen via PayPal. Heb hen de link doorgestuurd. Ben benieuwd. 😠
25-04-2019 - Ingrid
Welk e-mail adres gebruiken jullie? want ik kan op de website geen e-mail adres dan/wel telefoonnummer vinden waarmee ik contact met de klantenservice op kan nemen.. zo frustrerend :/
Ook een contact formulier is niet op te vragen op de één of andere manier...


27-04-2019 - Arjan Urgert
Ik loop tegen het zelfde probleem aan. Ik heb op 28 februari een bestelling gedaan voor cartridges, maar tot nu toe niets ontvangen.
14-05-2019 - Henri
Heb een bestelling geplaatst en moest voorruit betalen. Kreeg een melding als dat de bestelling is verzonden maar via pakket volgen moet het nog steeds ingepakt worden. Het is maar een klein bedrag wat ik betaald heb maar heb wel aangifte gedaan bij de Politie. Nu blijkt dat ik geld heb overgemaakt naar een nep bankrekeningnummer van de Rabobank. Ben benieuwd of ik iets bereik met de aangifte bij de Politie en mijn bank.
03-06-2019 - Nita
Ik heb een bestelling geplaats en betaald, op 20 april 2019.Maar nog steeds niets ontvangen. Ze melden wel dat de bestelling is verzonden. Maar dat is ook alles. Wanneer wordt er wat aan gedaan aan deze oplichting webshop.
03-06-2019 - Karel
2 maanden geleden iets besteld, artikel nooit ontvangen en onmogelijk om contact te krijgen. Mails worden niet beantwoord en geen telefoonnummer.
04-06-2019 - Nina
Telefoon houder besteld voor in de auto nog steeds niet binnen gelukkig met Afterpay kreeg wel een factuur binnen van Noreply&Billijk.nl of ik het bedrag over wil maken voor 17 juni maar nog geen artikel gezien dus een email terug gestuurd.Nu maar afwachten.
04-06-2019 - Ingrid
Telefoonnummer van de klantenservice van Grandado heb ik na lang zoeken via een andere website weten te vinden 085-3001013 daar ben ik keurig en heel vriendelijk geholpen en heb mijn bestelling uiteindelijk wel gekregen..


08-06-2019 - Greet Boellaard
Ik heb een auto hondenstoel besteld op 28 mei en nog niets ontvangen bestel nr grannl.422170
08-06-2019 - Ingrid
Greet voor levering bij Grandado moet je minimaal 25 dagen rekenen..
11-06-2019 - eef
je ziet pas nadat ! je besteld en betaald hebt dat eea uit China moet komen.Heb al eerder van dergelijk bedrijf..denk hetzelfde onder andere naam,nooit iets ontvangen ondanks extra betaling voor Tr+tr.Oplichting !
16-06-2019 - Donna
Bestelling uiteindelijk wel gekregen en is de zaak super netjes afgehandeld.
Ik had het idee met jonge mensen te maken te hebben die uit China bestellen. De levertijden daar zijn wisselend, is mijn eigen ervaring. Jammer dat ze dit niet van tevoren communiceren op de site. Ze scheppen zo verkeerde verwachtingen en dat levert uiteraard veel klachten op (en zeker als je je spullen niet krijgt...dat is gewoon foute boel).
Maar ik had zelf het gevoel achteraf dat het jonge mensen waren die wellicht net iets te enthousiast zijn begonnen, maar de berg werk niet helemaal goed onder controle hebben. Mocht het laatste het geval zijn, dan wens ik ze veel succes toe!
-En als het toch boeven zijn, dan heb ik toevallig mazzel gehad-. Hoop het niet, hou van een mooie en gezellige wereld :-)
16-06-2019 - Eef
heb een jaar geleden al exact dezelde ervaring met hen gehad.Hadden ze dus gezien de stortvloed aan klachten wel eens iets van kunnen leren,als ze op een goede manier zaken willen doen.
Minimaal in elk geval duidelijk voordat iemand betaalt op de site zetten ,dat de spullen allemaal uit China komen en niet pas daarna! Want als klant kun je dan niet meer terug!!
18-06-2019 - Eric
Ik wacht al 6 weken op mijn 3 bestellingen en op het contactformulier via e-mail wordt niet gereageerd. Deze site moet uit de lucht gehaald worden, want veel mensen worden bedrogen. Dit is pure oplichting!


19-06-2019 - Karel Bremer
Besteld 2 items, 1 item na 14 dagen ontvangen, wacht nu op tweede item. Telefoon nummer klantenservice is: 085-3001015. Levering uit China duurt 25 dagen. Succes en groet.
19-06-2019 - AnP
Zelfde hier, 1 item ontvangen van de 2. Mails bleven onbeantwoord tot ik een kwade mail stuurde waarin ik mijn ongenoegen uitte, kreeg ik wel een antwoord, maar een sarcastische...nu, op een andere klachtensite mijn ervaring gedeeld, en letterlijk nog geen halve minuut later krijg ik een mail van die site dat ze mijn klacht willen behandelen en vroegen ze mijn ordernummer. DAN kunnen ze wel met bovenmenselijke snelheid antwoorden! Absurd gewoon. Nu maar afwachten...
20-06-2019 - Eef
bellen beter niet.zoek op de site van Gradado onderaan onder contact klantenservice ,als je daarop klikt krijg je 3 mogelijkheden ,klik op de eerste: bestelling niet ontvangen ,dan kun je schriftelijk je klacht bij hun melden ,mondeling is helemaal zinloos want dan heb je later geen bewijs hoe eea is gegaan .Zo kun je in elk geval bewijzen wat je hebt geschreven ...foto van maken ! en je krijgt dan van Grandado mail terug !Niet dat het dan wat oplost....lach ,maar zoals gezegd dan heb je een bewijs hoe het daar gaat
20-06-2019 - Jos H
Ook niks geleverd gekregen,allemaal aangifte doen bij de politie.
21-06-2019 - Eef
iedereen zeker doen,die heeft betaald en niets ontvangt :via politie.nl kan het digitaal.
23-06-2019 - Jeany
kan nog een toevoeging geven op wat hier verder werd genoemd. ik vond een mail adres en stuurde mijn klacht op, krijg ik wel een no-reply bericht terug, met een aantal pages die allemaal naar hun eigen website linken , waar je dus helemaal niet verder komt. Gewoon onmogelijk om contact te kunnen leggen .waardeloos.
23-06-2019 - AnP
Niet lang na melding dat ik naar deombudsman en politie zou gaan, kreeg ik een mail dat men het totale bedrag heeft gecrediteerd, dus afwachten nu of ik idd mijn geld terugkrijg. Nog beter, kunnen ze hunne brol gewoon houden.

En dan zijn ze nog verwonderd dat hun 'klant' hen na verloop van tijd begint uit te kafferen, de dieven. Veel geluk aan al de rest die hier slachtoffer is geworden van wat men noemt: MISBRUIK VAN HANDELSRECHT EN CONSUMENTENRECHT.

Grtz.
24-06-2019 - hier hetzelfde
is er IEMAND die van Grandado gegevens heeft om contact te krijgen met dit dubieuze bedrijf?
niks werkt, ook bovenstaand emailadres niet, en via de website werkt helemaal niks !!!!!!!!
24-06-2019 - Karel Bremer
Telefoon nummer is: 085-3001015 klanten service
24-06-2019 - Hans
Hallo. Oplichting ja.
Op 6 april 2 kussens besteld
Betaald €78,- en nooit geleverd
Kan dit allemaal zomaar.
Aangifte doen? Laat me niet lachen
Het nummer van Karel Bremer heeft een technische storing.
25-06-2019 - Brug
ik zit nu al bijna 1 maand op 2 zonne schermen voor auto te wachten en moet blijkbaar nog gemaakt worden of uitgevonden worden veel te lange wacht tijden WAARDELOZE FIRMA .
25-06-2019 - Nita
Je zal zien, er wordt niks aangedaan.
Het is balen.
Ik wacht al vanaf april op mijn bestelling.
Als je belasting schuldig bent, al zou het een tientje zijn, dan staan ze voor de deur.
Bij welke deur moeten wij aankloppen?
25-06-2019 - Olga
Op 17 mei besteld ( grannl400399) , zonder track en trace, nog niks ontvangen en hun 25 werkdagen verzendtijd zijn dus ruim verstreken.
Telefonisch contact gezocht ( 0853001015) maar melding van technische storing. Wél contactformulier op hun website gevonden en de vraag: waar blijft mijn pakket gesteld, waarop het antwoord binnen 2 werkdagen zou moeten komen...... ben benieuwd of dat gebeurt.
26-06-2019 - Karel Bremer
Hallo,, Zo ik al eerder aangaf dat ik een item had ontvangen, nu ook het tweede item ontvangen. Lastig is dat track&tracé op hun site niet werkt ondanks betaling hiervoor. Informatie via hun service nummer gevraagd, hier keurig geholpen. Succes allemaal met jullie bestellingen. Groetend.
26-06-2019 - Eef
aangifte kan bij politie.nl via internet en bij bv zoiets als Kassa...of bij dat programma van SBS 6 over internetoplichters melden bv...
hoe meer mensen dit doen deste eerder wordt er iets tegen ondernomen
27-06-2019 - Olga
Nadat ik op 25-6-2019 zoals hierboven omschreven via contactformulier bij Grandado had gemeld, mijn bestelling nog steeds niet ontvangen te hebben , inderdaad binnen 2 dagen een mooi antwoord. Het artikel is bij de post vermist geraakt en ze willen het opnieuw voor me bestellen. Daarmee ga ik akkoord, betekent wel weer wachten, maar ik geef het een kans.
27-06-2019 - Jeany
Klacht opgelost, zending ontvangen
28-06-2019 - Mark
als je naar veel gestelde vragen gaat en een vraag aanklikt zie je daaronder een zinnetje staan voor contact opnemen. Daar kan je contact opnemen via het contact formulier of telefoon. Snap niet dat zoveel mensen hier dat niet zien..
01-07-2019 - Mir
ik heb eind april een bestelling gedaan. om precies te zijn 27 april. ik heb meerdere keren een mail gestuurd en krijg als antwoord dat het binnen 25 dagen binnen zal zijn. het is nu 1 juli en ik heb nog niets binnen. ik vind dit echt heel vreemd. mn geld kan ik niet terugkrijgen. want het is zogenaamd nog onderweg. als ik had geweten dat ze uit china kwamen. had ik ze nooit besteld.
03-07-2019 - Eric
uiteindelijk in 3 zendingen heb ik mijn 3 bestellingen binnen. Dat was eens maar nooit weer.
09-07-2019 - Jodie
Ruim zes weken geleden iets besteld maar heb nog niets ontvangen. Helaas ging dit om een product dat in een normale envelope past en zat er geen tracktrace code bij. De envelope is volgens grandado kwijt geraakt in de post.
17-07-2019 - Olga
Hoera, pakket ontvangen! Op navraag via contactformulier had ik antwoord gekregen waarin het voorstel dat ze voor mij opnieuw konden bestellen (zonder extra kosten) , daarmee akkoord gegaan en ja hoor, mijn bestelling ontvangen. Achteraf dus blij dat ik hel proces geduldig heb afgewacht.
21-07-2019 - Dennis
Op 6 Juli een bestelling gedaan bij grandado.com. De levertijd zou 15 tot 25 werkdagen bedragen, dus 3 tot 5 weken. Na mijn bestelling las ik dit bericht, dus ik zag de bui al hangen. Echter gisteren op 20 Juli het bestelde netjes ontvangen, na 2 weken al. Dus voor mij geen oplichting.
23-07-2019 - Nico mulder
In februari een bestelling geplaatst, extra betaald voor de zogenaamde track en trace na weken een mail gestuurd met hun eigen track en trace nr en melden mij het volgende dat het product helaas niet meer leverbaar is en ze binnenkort mijn geld zouden terug storten.
Tot mijn verbazing bieden zr dat zelfde product nog steeds aan hmm. Lijkt toch zeker op financieele fraude en oplichting. Het aanbieden van producten die niet leverbaar zijn. (Bijlage)
03-08-2019 - Isabelle
Ik heb besteld op 14 juli en nog steeds niets ontvangen.op de track en trace staat nog steeds dat mijn pakket in China is. Als ik geweten had dat het van China moest komen had ik nooit besteld. Op de site dat ik besteld had stond grandado.nl, maar blijkbaar klopt dit niet. Dit was de 1e maar ook de laatste keer
09-08-2019 - Oma
Ik heb op 29 april 2019 een bestelling geplaatst.
KAZI 6005 Legoings Super Heroes Bouwstenen Vrienden Spiderman
Twee manden later, heb ik via mail gevraagd waar mijn bestelling is geblijven(?) en een mail gekregen dat mijn bestelling vermist is geraakt en de nieuwe zending wordt aangemaakt.
Nu, bijna 100 dagen na mijn betaling een pakje is gearriveerd. Helaas, tot mijn verrassing, verkeerde speelgoed !!!
I.p.v. Spiderman KAZI 6005, heb ik FIRE FIGHT no:8056
gekregen...
Ik heb het nergens voor nodig, omdat mijn kleinzoon (5) alleen fan ivan Spider-Man is.
En natuurlijk is de verjaardag ał lang voorbij
Dit was ook de eerste en de laatste bestelling
27-08-2019 - Liesbeth
juni 2019 wat besteld een bedrag van 12 € nooit binnen gehad krijg wel berichten via mail parket allemaal smoesjes door de douane kan 25 dagen duren en dan weer parket kwijt enzov en ik stuur 20 % terug op u rekening pff 2,10 € terug gestoord en een oplichting site
en elke x een nieuwe naam Ik hoop dat iemand deze zulke praktijk op facebook zet want mijn parket (GRANNL436497) komt ntl nooit aan op mijn adres Je kan beter dan nog bestellen bij wish of ali
dan weet je duurt lang voor je het binnen hebt maar het komt wel binnen op je adres !! maar die GRANDADO oplichters zijn het
het maar goed dat ik niet weet waar ze wonen
vies peuken zijn het
28-08-2019 - Luc
Ik wacht al maanden en maanden op fluotape voor auto-moto... het kon wel wat duren maar ik weet nu al dat ik het nooit thuisbezorgd ga krijgen.
02-09-2019 - Sjors
*UPDATE 2* Via de mail wordt mij gezegd dat ik de bestelling niet kan annuleren omdat het product nog "onderweg" is. Dus en ik krijg mijn product niet én mijn geld niet terug want het is nog ergens onderweg tussen China en Nederland...

*UPDATE* na reactie. Ze versturen automatische antwoorden. In mijn review geef ik duidelijk mijn ordernummer door. Blijkbaar leest ene Fleur de reviews niet want als reactie krijg ik: wat vervelend. wat is uw ordernummer............... dus nogmaals, NIET BESTELLEN BIJ DIT BEDRIJF!


25 dagen geleden een kabeltje besteld. Nog steeds niks ontvangen. Ze geven aan dat je ze kan bellen op doordeweekse dagen van 09:30 tot 13:00 en van 13:30 tot 17:30. Ik heb zojuist gebeld (15:50 uur) en krijg te horen dat ze gesloten zijn. Ik krijg hier nu wel een heel naar gevoel bij dat ik dit kabeltje nooit ga zien. Dus vanuit mijn ervaring, absoluut NIET doen!! Pas op met aankopen bij dit bedrijf. Daarnaast geven ze bij het gratis telefoonnummer aan dat er een wachttijd is van 22 minuten en bij het betaal nummer geen wachtrij en dus 0 minuten. Maar ze zijn dus gesloten!!
04-09-2019 - Dennis
Ik denk zal even kijken hoe het met mijn bestelling gaat.... hele website uit de lucht. hopen dat ik mijn contactslot nog binnen krijg. 13 augustus besteld.
04-09-2019 - Harro
Kleinigheidje besteld bij Grandado, half augustus, met track&trace. Daar bewoog eerst niets, maar sinds een paar dagen is mijn bestelling een stapje opgeschoten (op het vliegveld in China). En vandaag is de site ineens uit de lucht... Even afwachten, maar ik vrees het ergste. Gelukkig was het voor mij maar 5 Euro...
04-09-2019 - Nathalie
Op 23 juli mijn bestelling doorgegeven alles perfect verlopen. Begin Augustus vroeg ik mij af waar mijn pakket bleef. Nu een maand later mail gestuurd. Antwoord u pakket is vermist zullen een nieuwe opsturen. Ik tevreden. Dag erna melding pakket uit voorraad. U mag iets anders bestellen. Dit doe ik bij antwoorden via mai nu mislukt steeds verzending mail dus mijn adres geblokkeerd! Oplichting
05-09-2019 - Harro
De Grandado-site is weer in de lucht. Mijn bestelling staat nog steeds op een vliegveld in China volgens hun track-and-trace.
Ben benieuwd hoe het verder gaat...
10-09-2019 - Dennis
Vandaag mijn bestelling binnen gekregen. 13 augustus besteld 10 september geleverd. Had eerder kunnen zijn want ik kreeg paar dagen geleden al bericht in de postnl app dat hij zou komen.
11-09-2019 - Freddy
Bij mij hetzelfde probleem. Wacht al meer dan een maand op mijn bestelling. En wist ook niet dat mijn product uit China zou komen anders had ik zeker niets besteld.
Een e-mail adres van hen vind ik niet en ook geen telefoonnummer. O ja op hun site bij algemene voorwaarden geklikt en daar stond een e-mail adres [email protected] reactie gestuurd en kort daarna antwoord gekregen met oeps wij reageren niet op deze mail maar kreeg een link waar ik kon op klikken en kwam terug op hun site terecht pfffff bende oplichters. Totdat ik ging googelen over grandado vond ik een telefoonnummer en kwam ik ook terecht hier over jullie problemen. Deze week mogen ze een telefoontje verwachten vanuit België. Hopelijk komt mijn pakket nog aan bij mij???
Anders ben ik 49euro kwijt.
Zal het zeker zo niet laten.
15-09-2019 - Trijn
Ik heb 2 x iets gekocht ging allemaal goed .....de eerste bestelling ging niet goed was uitverkocht en ik heb gebeld en ik kon een andere uitkiezen en ook snel ge kregen.
16-09-2019 - liesbeth
ahah oplichters ze sturen de inhout nou al 2x de ballen maar het speelhuisje nee die sturen ze niet ahha och ik heb het al op gegeven ik denk dat de mensen zo veel mogelijk Wat ik dus ook doe het op fb zetten dat niemand daar moet bestellen
dan beter via ali of die andere duurt ook lang maar je krijgt het wel ;)
su6 iedereen xx
19-09-2019 - Klantenservice Grandado
Je kunt ons bereiken via het contact formulier op: grandado.com Bel je ons liever? Dat mag natuurlijk. Je kunt ons bereiken op werkdagen tussen 09:30–13:00 en 13:30-17:30. Voor Nederland: 085-3001015 (gratis) Voor België: 02-8801086 (gratis)
23-09-2019 - Mario
Grandado en zo zijn er nog meer, adverteren en bestellen gewoon onder jouw naam bij Geek of Wish. Neem de moeite kopieer beschrijving wat je wil kopen, open bv. Wish plak het bij zoeken en je item zal je terug vinden voor veel goedkoper. Alles dus het zelfde alleen goedkoper. Dus wees geen dief van je eigen portemonnee
26-09-2019 - Shashi
meer dan 4 weken geleden een bestellng gedaan. Bestelling niet ontvangen. Men geeft geen gehoor op e-mail.

Slechte zaak, nooit meer hier bestellen.
24-10-2019 - Jos
Hebben meer van die vage shops. Ik bestel er nooit meer iets. Oplichters zijn het!. Grandado is blijkbaar van een chinees bedrijf.. Mediapress Limited. Die hebben ook cheaptech.nl en tech66.nl is volgens SIDN ook van ze.. daar staat wel een telefoonnummer. denk dat ik daar eens ga bellen voor informatie over mijn bestelling...
25-10-2019 - Rogier
Het is geen Chinees bedrijf, zo doen ze zich voor. Zodra ze jou betaling ontvangen hebben, wordt de bestelling direct geplaatst op Aliexpress. Alles is daar letterlijk minimaal 3x goedkoper. Dat heet dropshipping. Je kunt het vergelijken met Wish, alleen vermeld Wish we l duidelijk hoelang de levering gaat duren. Ik raad jullie aan om de Aliexpress app te downloaden hier kun je op afbeeldingen zoeken. Open de website van Grandado op de computer en zoek via de app van Aliexpress een willekeurige foto die op Grandado staat. (dit kan als je rechts boven in het zoekbalkje op het 📸 icoontje drukt. Je zult je kapot lachen
25-10-2019 - Rogier
Het is geen Chinees bedrijf, zo doen ze zich voor. Zodra ze jou betaling ontvangen hebben, wordt de bestelling direct geplaatst op Aliexpress. Alles is daar letterlijk minimaal 3x goedkoper. Dat heet dropshipping. Je kunt het vergelijken met Wish, alleen vermeld Wish we l duidelijk hoelang de levering gaat duren. Ik raad jullie aan om de Aliexpress app te downloaden hier kun je op afbeeldingen zoeken. Open de website van Grandado op de computer en zoek via de app van Aliexpress een willekeurige foto die op Grandado staat. (dit kan als je rechts boven in het zoekbalkje op het 📸 icoontje drukt. Je zult je kapot lachen. Aliexpress is een mega groothandel met meer dan 100 miljoen producten. Elk product wat Grandado verkoopt staat ook 100x op Aliexpress. Er zijn namelijk heel veel verschillende verkopers. Het is een soort marktplaats van China.
Ik heb een foto toegevoegd van een willekeurig product. Bij Grandado kost het €8,19 en bij Aliexpress nog geen €1,50. Daarnaast is via Aliexpress veiliger en heb je een veel betere service als er iets mis gaat. (Bijlage)
30-10-2019 - Harro
Gisteren ontving ik dan te langen leste mijn pakketje van (via?) Grandado. Kortom, het zijn geen oplichters, zij komen hun verplichtingen na. Alleen is het dus voor consumenten blijkbaar handiger en goedkoper om de bestellingen zelf te doen op Aliexpress. Ik heb het genoteerd voor de volgende keer.
06-11-2019 - Rogier
Dat is dus echt niet het enige wat mis is met Grandado. Waar ze de fout in gaan is de verzendtijd goed verstoppen. Dit doen ze op hun andere websites niet. Zelfs op de hoofdpagina kun je nergens iets vinden over levertijden. Dat is het hele probleem met Grandado. Opzettelijk mensen misleiden noeem je dat!
11-11-2019 - Erwin
Bestelling geplaatst op 16 oktober (ORDER GRANNL707662), met track & trace. Toen werkte het onmiddellijk en zag ik pas dat het over een chinese levering ging. Ondertussen al ettelijke keren terug geprobeerd en kom gewoon telkens op hun site uit. Heel hun site werkt ook niet. Elke link naar een "contact" komt gewoon terug op dezelfde pagina uit. Dit ruikt niet naar oplichting, dit IS er één van het zuiverste water. Binnekort eens een grondige actie ondernemen om dit aan de kaak te stellen... Dit moet openbaar komen om anderen te waarschuwen!
13-11-2019 - Ton
7 mei 2019 een bestelling geplaatst. Tot op heden ten dage nog niets ontvangen. Schandalig dat ze niet meer wat van ze zich laten horen. Ik voel me opgelicht. Deze webshop zou niet meer iets aan mogen bieden. Ze komen hun afspraken niet na.
13-11-2019 - Rogier
Mail gehad van Fraudehelpdesk, wat is dit voor flut bedrijf???

Fraudehelpdesk [Incident: 191106-000004]
F

Fraudehelpdesk
ma 11-11-2019 11:03
Aan:
[email protected];
Fraudehelpdesk.nl

Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij de Fraudehelpdesk. Hieronder vindt u een samenvatting van uw melding en onze reactie. Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.
Onderwerp
Fraudehelpdesk

Reactie Door E-mail (*****) (11/11/2019 11:03 )
Geachte heer ****,

Hartelijk dank voor uw melding.

Of wat u meldt structurele misleiding zou zijn kunnen wij niet bevestigen. Het is ons bekend dat een bedrijf
normaal gesproken volgens de wet dertig dagen de tijd heeft om een product af te sturen.

Voor wat betreft Chinese bedrijven kan het inderdaad zo zijn dat het verzenden langer duurt.

Wij willen u eventueel adviseren uw melding voor te leggen aan ACM ConsuWijzer, het loket van de overheid voor consumenten.

ACM ConsuWijzer geeft informatie over uw rechten als consument en controleert daarnaast of het bedrijf in kwestie zich aan de relevante wetgeving houdt. ACM ConsuWijzer is eventueel telefonisch bereikbaar onder 088 – 0 70 70 70.

Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Mochten er nog vragen zijn dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Fraudehelpdesk
Postbus 963
7301 BE Apeldoorn



Waarom bestaat dit bedrijf als ze niks met mijn klacht doen? Het is niet te geloven! Ze kunnen doen en maken wat ze willen, niemand zal deze oplichters stoppen
20-11-2019 - Richard
ik ben vaker opgelicht door internetbedrijven, maar deze keer zag de website beter uit dan normale bestelsite, Helaas ben ik bang dat ik ook opgelicht als ik zo lees, ik wist vantevoren niet dat het uit China zou komen, er stond 3-4 werkdagen. Erg stom dat deze site nog steeds actief is
21-11-2019 - Rogier
Er is schot in de zaak. Verschillende instanties zijn al bezig met een onderzoek. Kwestie van tijd hoop ik. Het is walgelijk dat ze zelf doen alsof ze van geen kwaad bewust zijn. Terwijl ze heel goed weten wat ze fout doen. Ook erg jammer dat Marktplaats geen actie onderneemt waar Grandado meer dan 200.000 advertenties heeft en wederom ook geen levertijden vermeld, je kunt zo iemand toch waarschuwen dat hij levertijden moet vermelden? Dropshippers horen eigenlijk helemaal niet thuis op Marktplaats en helemaal niet als ze hun levertijden niet vermelden. Maar ze vinden het wel best want verdienen er een hoop mee. Zelfde geldt voor Beslist die gewoon niet op mijn klacht reageert. Van Marktplaats sta ik nog niet zo versteld dat hun het toelaten, maar van Beslist had ik het niet verwacht.
21-11-2019 - Erwin
Uiteindelijk is de bestelling dus toch aangekomen en is er dus van oplichting geen sprake. Alhoewel de track & trace, waar je extra voor betaald, voor geen meter werkt...
21-11-2019 - Rogier
Het is ook geen oplichting, het is misleiding. Meeste klanten weten van te voren niet wat de levertijden zijn. Als je deze pagina had gelezen dan had je dat ook kunnen begrijpen. Jou product is minimaal 3x goedkoper op Aliexpress. Bestel er dus niet meer ;)
21-11-2019 - Rogier
Dit is dropshipping: youtube.com

Het is niet alleen 3 tot 12x duurder bij Grandado dan bij Aliexpress omdat Grandado er zo wil mogelijk op wilt verdienen, de dropshipping leverancier wil ook wat erop verdienen. Daarom zijn producten die beschikbaar zijn voor dropshipping vaak ook wat duurder dan producten die geen dropshipping ondersteunen. Ze laten het stickertje van bijv. Aliexpress weg zodat het niet lijkt op een reguliere Aliexpress bestelling.

Dit is in principe een mooie business, Wish is een goed voorbeeld daarvan. Het enige verschil tussen Wish en Grandado is dat Grandado hun levertijden 'verstopt' om zo op een foute manier zo veel mogelijk orders binnen te krijgen. Als dropshipper moet je ten allen tijden je klanten goed inlichten over de levertijden. Ze hebben meerdere sites actief. Op Myxlshop.nl .be en .fr. vermelden ze wel beter hun verzendtijden namelijk als je de bestelling afrond. Dit doen ze bij Grandado bewust niet. De sites zijn daarnaast bijna hetzelfde en hebben dezelfde layout. Dat is dus pure misleiding

Ik wou zelf een webshop opbouwen met bepaalde spullen van Aliexpress. Maar als dit soort bedrijven zo hun gang kunnen gaan zonder bezorgtijden goed te vermelden dan is dat oneerlijke concurrentie. Ik bied dan wel mijn spullen veel goedkoper aan maar ik zit met dure verzendkosten van PostNL. In China kost het bijna niks om iets te verzenden naar het buitenland. Al die postbedrijven zijn in handen van de overheid. Een goed voorbeeld wat je op Aliexpress goedkoop kunt kopen met gratis verzending is een universele travel adapter voor 9 cent. Grandado zou dit dus kunnen verkopen voor bijvoorbeeld 30 cent terwijl ik met PostNL te maken heb met minstens 83 cent voor verzending betaal. En omdat Grandado de levertijden niet vermeld, gaan de meeste mensen die
vergelijken dus naar Grandado en bestellen hem daar. Vervolgens komen ze erachter dat het uit China moet komen.
01-12-2019 - Rogier
Ik raad iedereen aan een klacht in te dienen bij ACMconsuwijzer. Op deze manier kan er actie ondernomen worden. De verstopte levertijden en het slechte retour beleid zijn hele goede argumenten. Dat men lang moet wachten op een pakket is bekend, want het moet uit China komen (Aliexpress bijv)
21-12-2019 - John
Al vaker wat gehoord te hebben via de reclame dacht ik een fatsoenlijk bedrijf te kennen. Ik bedoel als ik westerse prijzen betaal dan verwacht ik zeker de "western package" en niet de "aliexpress package". Alles aan mijn product scheeuwt goedkoop, van de verpakking (welk je gebruikelijke aliexpress verzendmateriaal was), tot aan de kwaliteit van het product. De prijs die ik betaald heb (22 euro) voor wat in china 5 euro kost verwacht ik minimaal een snelle levering en niet bijna 30 dagen... ronduit schandalig en raadt het iedereen die ik hoor praten over Grandado af om iets van hun te kopen.
24-12-2019 - Rogier
John ik zag dat ze jou review op trustpilot hebben verwijderd. Lachwekkend. Keihard mensen voorliegen en gewoon zo door kunnen blijven gaan. Wat ik mij echt afvraag is hoe ze aan bijna 250.000 advertenties komen op Marktplaats. Dit moet met een bot zijn gedaan, of miss kan Mr Grandado heel snel kopiëren plakken. Stel je voor dat iedereen zo te werk ging. Gewoon heel Aliexpress kopiëren plakken naar je website, marktplaats en sites als beslist en zo goed mogelijk de levertijden verstoppen. Zo jammer dat hier niks aan gedaan wordt. Diep triest
24-12-2019 - John
Rogier, ik heb het gezien idd. Staat er dat ze het na moeten checken ivm de richtlijnen van de site. Ik denk dat we maar naar kassa moeten stappen...
24-12-2019 - Rogier
Goed plan. Grandado rapporteerd negatieve reviews aan trustpilot zodat ze direct niet meer zichtbaar zijn. Ik houd het al een tijdje in de gaten zo'n 10% van de reviews verdwijnen. Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn account is gesloten omdat ik daar met meerdere accounts reviews ging plaatsen omdat mijn oude constant werden verwijderd😅 Het kan gewoon niet zo zijn dat ruim 75% van de klanten niet weten wat de levertijden zijn voor ze bestellen. Ik kan me hier echt kwaad om maken. Ze verdienen hier bakken met geld mee. Ze investeren een vermogen aan marketing en het resultaat is zeker tientallen orders per dag. Klacht ligt al bij het ACM en de zakelijke afdeling van Marktplaats heeft ook mijn klacht in behandeling genomen. Ik weet niet wat kassa kan doen maar het is het proberen waard. Hoe eerder deze criminelen worden aangepakt hoe beter. Ik zal later vandaag nog een foto uploaden zodat mensen ook kunnen zien wat het prijsverschil nou is tussen grandado en Aliexpress. Niet dat Grandado bij Ali besteld, ik geloof dat ze dit doen via Oberlo(een andere chinese dropshipper) en hun website is gewoon opgezet via Shopify, iedereen kan dit gewoon doen. Ik heb zelf gelezen dat bijna alles automatisch gaat en dat je bijna niks hoeft te doen. De vraag is alleen hoe Grandado zo snel hun producten op Marktplaats en op hun site heeft gezet. 250.000 advertenties dat duurt echt een eeuwigheid. Zo jammer dat er geen instantie is die dit kan laten stoppen.
24-12-2019 - John
Rogier, het ACM is een goed begin, helaas zouden er heel veel klachten binnen moeten komen mochten ze het in behandeling nemen. Marktplaats verdient teveel op Grandado om het te stoppen denk ik (die zijn bijna net zo erg). Kassa is tenminste media die zich richt op zulke praktijken. Ik denk bijna de enige die echt voor veranderingen heeft gezorgd. Die hebben ook meer gewicht mochten ze het aankaarten bij het ACM.

Hoe Grandado het doet? Lijkt mij idd een bot. En dat zou wel niet tegen de richtlijnen zijn van mp want zakelijke relaties moeten betalen aan mp en dat zal grandado zeker ook wel doen gezien er 2.5 ton aan ads op staan.

Ik open later vandaag, mocht het niet aan mij ontgaan, een thread op Kassa.nl.

Ik raad iedereen aan die niks mocht ontvangen via Grandado een advocaat in te schakelen. Een zaak die ze elke keer opnieuw zullen verliezen die ze veel meer geld gaat kosten dan veranderingen aan te brengen op de website. De eerste paar gedingen zullen langzaam verlopen maar doen we het allemaal zal je zien dat na een jaar de website compleet anders al dan niet weg is.
24-12-2019 - Rogier
Jij snapt hem John! Ik heb verschillende screenshots gemaakt en 1 grote afbeelding van gemaakt en zo kun je zien dat vrijwel alles minimaal 3x over de kop gaat. Ik heb simpelweg de foto's van de artikelen van Grandado gedownload op mijn telefoon en vervolgens deze foto's op Aliexpress gezocht en zo vergeleken met 50 a 100 verschillende aanbieders. Sommige producten staan er volgens mij meer dan 10000 keer op. Dus als je lang genoeg blijft zoeken vind je altijd een nog lagere prijs.

Bijna elk product dat Grandado aanbied kun je vinden op AliExpress tegen een scherpere prijs. Echter zijn sommige afbeeldingen uniek en moet je dus zoeken op de reguliere manier. Een aantal producten die Grandado aanbied zijn ook erg oud en bied Aliexpress niet eens meer aan ben ik achter gekomen. Dat verklaard waarom je zo vaak leest dat Grandado het artikel niet meer 'op voorraad' heeft en of de klant en ander artikel wilt uitkiezen....

Nu nog hopen dat mensen de afbeelding zien voor ze bestellen bij Grandado. (Bijlage)
24-12-2019 - Rogier
De onderkant van de foto was niet goed zichtbaar dus bij deze een correctie.

Grandado doet het ook heel slim door op hun homepagina spullen van Samsung te zetten alsof het geen Chinese leverancier is.

Zie hier waarom je niet moet bestellen bij Grandado ---------> (Bijlage)
25-12-2019 - Rogier
Zie de bijlage om te zien waarom Grandado misleidend is, keihard bewijs waar je niet onderuit kunt. De autoriteiten maar ook Beslist en Marktplaats moesten zich kapot schamen dat ze dit zo door laten gaan. Juist sites als beslist komen als betrouwde sites en hun zouden klanten hiervoor moeten beschermen.

Het gaat dus om deze sites:

Hier behandelen ze de klanten als stront. Onder de naam Mediapress LTD in Hongkong :
Grandado.com
Cheaptech .nl
Myxlshop.nl
Myxlshop.be
Myxlshop.fr
My-xlshop.de
En ga zo maar door...

Bij de volgende sites wordt de klant niet als stront behandeld en worden netjes levertijden vermeld maar nu onder de firma J&S E-Business, J&S webshops, J&S Webhouse. Eigenaar is Ruben Jansen ook wel bekend als Mr Grandado

Tech66.nl
Eyepopper.nl
En geloof het of niet ze hebben ook nog eigen voorraad op de volgende sites:
Lockpickshop.nl
En vast en zeker nog meer, ook zijn ze actief op bol met maar zo'n 35 artikelen.

Wellicht is het nu wel waard om aangifte te doen, ik denk dat de autoriteiten deze informatie wel kunnen gebruiken want waarschijnlijk is meneer de wet aan het overtreden met z'n bedrijfjes

Zie hier het bewijs hoe Grandado te werk gaat >> (Bijlage)
09-01-2020 - Rogier
2e eigenaar van J&S (Jansen en stok) is Thomas stok. Google naar Thomas stok J&S om hem te vinden. Hij heeft een oude vacature staan waarin hij iemand zoekt die 50000 productomschrijvingen kan vertalen. Zodra ze dit lezen, gaat het 100% offline worden gehaald. Ik heb de foto alvast opgeslagen

Gisteravond zag ik dat de site van Tech66 offline is gehaald!!! Misschien werd het ze te heet onder de voeten, helaas voor hun zijn alle gegevens nu bekend. De enige manier om de naam te redden is per direct de sites aanpassen en meer transparantie geven.

Ik werk aan een video voor mijn Youtube kanaal, alle informatie wordt later deze week ook gepubliceerd op verschillende forums en andere sites.

Aan 1 kant vind ik het vervelend om zo te moeten praten over een bedrijf waar ook onschuldige mensen werken. Neem als voorbeeld 'Fleur' die de trustpilot bijhoud voor de sites Grandado, Cheaptech, Myxlshop en Tech66. Alleen gister al 11 klachten op Trustpilot voor alleen Grandado al. Arme meid

Wanneer gaat deze onzin stoppen?
09-01-2020 - Ron
Hier idd dezelfde problemen 2 maal een bestelling geplaatst en je raad het al, niets ontvangen.
Volgens hun is het kwijt geraakt in de post....
Hoe kan een webshop, die zoveel problemen veroorzaakt nog steeds actief zijn?
16-01-2020 - Rogier
Dat vraag ik mij dus ook af Ron. Het probleem is dat 90% van Nederland niet bekend is met sites als Aliexpress. Ze denken dat Grandado goedkoop is terwijl alles op Ali minimaal 3x goedkoper is en Grandado gewoon jou bestelling daar direct plaatst.

Ali heeft meer dan 100 miljoen producten, het product dat jij hebt gekocht bij Grandado wordt ook door verschillende verkopers verkocht op Ali. Je zou de titel van het product dat je hebt gekocht bij Grandado kunnen kopieeren naar Ali en daar zoeken. Je zult dan vaak precies dezelfde vinden en precies dezelfde beschrijving (zonder vertaling)

Wat Grandado doet is namelijk gewoon zoveel mogelijk producten van Aliexpress 'overkopieeren' naar zijn eigen website, marktplaats en beslist. Heb het zelf getest, je kunt zo 1000 producten (incl foto's en beschrijving) 'versturen' naar je website binnen een uurtje. Dit doen ze met Shopify

Zodra de klant een bestelling heeft geplaatst bij Grandado, kunnen ze met 1 muisklik het product kopen op Aliexpress. Allemaal bijna automatisch dus.

Waarom gaat het 3x over de kop minimaal?
Kort gezegd komt dat door BTW, loonbelasting en marketingkosten. Als ondernemer moet je altijd 21% btw afdragen over elke verkoop en aan het einde van het jaar ook loonbelasting. Een product van 10 euro moet Grandado dus 2,10 BTW afdragen en vervolgens nog belasting betalen over zijn winst. Je zou het zo kunnen zien, je betaald van die 10 euro die je krijgt van de klant, 3,33 aan de belastingdienst, 3,33 voor het artikel op Aliexpress en 3,33 is je netto winst.

Door het massale kopieer werk van Grandado kloppen vaak de prijzen niet meer, soms zijn ze gekopieerd toen ze in de aanbieding waren en nu zijn ze ineens duurder vandaar dat je vaak leest op Trustpilot dat het product "niet meer leverbaar is"

Ook betalen ze iets van 12% commissie aan Beslist.nl.en als de klant de bestelling annuleert kan gaan die kosten alsnog door. Dat verklaard wellicht dat men de bestelling niet mag annuleren
16-01-2020 - Rogier
Om nog even terug te komen over dat kopieer werk, ze kopiëren dus volledige shops van Aliexpress naar hun eigen website. Met als gevolg dat producten er dubbel op komen te staan. Als je in de zoekmachine iets gaat vinden dan kom je sommige producten wel 5x tegen met verschillende titels en prijzen. En zo heeft het dus 250.000 advertenties op Marktplaats waar de levertijden niet worden vermeld, op hun website wordt het zo goed mogelijk verborgen gehouden. Als je men niet goed inlicht over de belachelijke levertijden van 15-60 dagen dan ben je gewoon een oplichter. En dan moet er actie ondernomen worden door de autoriteiten. Hoe zou het zijn als iedereen dit zou doen? Waarom wordt de Nederlandse consument niet beschermd tegen dit soort misleiding? Hoe groot moeten die 'bedrijven' worden voordat ze worden aangepakt? Zo kan iedereen rijk worden

Ron mag ik vragen welk product je hebt gekocht? Ik kan de goedkoopste voor je helpen vinden op Aliexpress. En hopelijk kun je dan je geld terugkrijgen via Grandado
17-01-2020 - Rogier
Onbegrijpelijk dat er niet meer mensen zijn die hier werk van willen maken, leest dan echt helemaal niemand dit? Of is niemand er in geïnteresseerd? Graag reacties. Als er meer mensen reageerde konden we misschien wat ondernemen en achter nog meer dingen komen. Sinds ik naar buiten heb gebracht dat J&S achter de malafide webshops zit, hebben ze bijv hun adres op Google weggehaald en de site van tech66 is offline gehaald.

Hierbij het adres dat van Google is verwijderd:
J&S E-commerce
H.J.E. Wenckebachweg 150 C
1114AD AMSTERDAM-DUIVENDRECHT

Zoals ik voorspelde leest Grandado mee en is de oude Facebook pagina van Thomas al offline gehaald. Die nerds bij J&S zijn brutaal, ik ben benieuwd hoe bang ze zijn als er een boze klant voor hun staat. Vroeg of laat gaan ze namelijk de verkeerde treffen. De politie doet niks, dus gaan mensen vroeg of laat zelf actie ondernemen jammer genoeg

Het bedrijf groeit enorm, en er komen elke dag tientallen klachten binnen op verschillende sites. Misschien gaat het wel om honderd(en) orders per dag dus.

Elk persoon met gezond verstand weet dat Grandado fout bezig is omdat zij de levertijden niet goed aangeven op de site en bijv. op MP. Daar hoef je niet een IT professional voor te zijn om dat te zien lijkt me? . Als je dan echt wilt dropshippen vanuit Aliexpress prima, maar licht mensen gewoon goed in dat het uit China komt en dat de levertijden 15 tot 60 dagen is

Dat ze spullen doorverkopen van Aliexpress en dropshipper zijn is helemaal niet erg, elk product wat je koopt van een winkel wordt winst op gemaakt. Een pak melk gaat ook vele male over de kop. Dat is gewoon handel. Maar de manier hoe Grandado het doet is misselijkmakend, en als men iets voor 100 euro besteld en vervolgens erachter komt dat het op Ali maar 25 euro is dan voel je je toch wel ergens bedrogen. Het bedrog zit hem echter in het verstoppen van de levertijden. Ze zitten al jaren in deze business en weten heel goed wat ze doen!
31-01-2020 - Cornelis
Bestelling nooit ontvangen. Wel betaald. Het bedrijf maakt onderdeel uit van J&S Webshops in Amsterdam. Dit bedrijf heeft meerdere webshops en is gevestigd aan de H.J.E. Wenckebachweg 150 C Amsterdam Duivendrecht. Vreemd genoeg blijken de oplichters ook nog samen te werken met Bol.com! (Bijlage)
24-02-2020 - Bas
Ik moest 1,95 euro betalen als ik een track en trace code wil. Als ik dan bel zeggen ze dat die track en trace code niet goed is. Waarschijnlijk is die code wel goed, maar willen ze niet dat ik mijn bestelling annuleer. Ik vind dit richting oplichting gaan.
25-02-2020 - Rogier
Wat ik denk is dat het pakket nog niet verzonden is, maar ze beweren jou van wel zodat je niet kunt annuleren. Ze verzinnen namelijk allerlei smoesjes hiervoor. Door het Coronavirus wordt er bijna niks verzonden vanuit Aliexpress al ruim een maand. Meeste bedrijven zijn gesloten en dat gaat nog 1 a 2 weken duren. Ze hebben jou bestelling dus alvast geplaatst op Aliexpress en de Aliexpress verkoper moet hem nog verzenden. Zo wacht ik ook al tijden tot dingen verstuurd worden vanaf mijn eigen Aliexpress account. Wat Grandado zou kunnen doen is gewoon de bestelling annuleren op Ali en jou je geld teruggeven. Maar dat zullen ze uiteraard niet doen. Als ze dat bij iedereen zouden doen verliezen ze een hoop geld. Je bent niet de enige, er komen wekelijks vele klachten als die van jou op Trustpilot
25-02-2020 - peter
Op lichters zijn het, En de mensen die hier schrijven Ik heb wel mijn spullen binnen, zitten misschien zelf wel in het komplot ! kan me niet voorstellen, Ik heb aangiften gedaan bij de politie + Ook Alberto Stegeman gemaild en Antwoord terug gehad met de gegevens van de oplichters Rabobanknum Dat ze een klusbedrijf hebben. Ze komen vanzelf op de t.v met hun zwendel zooi, Komt Goed Gezichten live en op de de t.v Tot ziens oplichters ;)
25-02-2020 - Rogier
Peter, je spullen komen waarschijnlijk wel, alleen met wat vertraging en gewoon via Aliexpress. Je ontvangt binnenkort dus een pakketje van Aliexpress met een marge van circa 300% (dat heet dropshipping, zoek maar op). Dat is niet het ergste, ze houden het namelijk zo goed mogelijk verborgen dat de spullen uit China komen. En ' verstoppen' de belachelijk lange levertijden om zoveel mogelijk orders binnen te krijgen.

De sites die hieraan meewerken zoals Marktplaats en Beslist zouden ook aangepakt moeten worden. Ze hebben bijvoorbeeld op Marktplaats 250.000 artikelen, welke gewoon van Aliexpress komen en in de advertenties worden ook geen levertijden vermeld. Als je zoveel producten hebt, dan begrijp je wel dat vroeg of laat mensen erin trappen.

Hebben ze dan die 250,000 artikelen handmatig gekopieerd en geplakt naar hun website, Marktplaats en Beslist? Nee dat niet, ze doen dat met 1000'en tegelijk.

Dit is hierboven overigens ook allemaal uitgelegd, maar ik doe het graag nog een keer :)
25-02-2020 - peter
Rogier ? Aliexpress ? joh kom ik bestel wel eens via Wish en dat is ook idd lang voor dat het binnen komt Maar het komt binnen !! en die van die oplichters nee nee dat zijn zoethoudertjes !! Een goedevriendin besteld ook via alie en dat is dan al binnen !! ze moeten gewoon goed de voordeur in de gaten houden ze komen van zelf op de t.v he zijn oplichters Goedpraten is te laat de gore smoelen komen vanzelf live en ik zal er zijn met meerdere mensen dus geen Aliexpress
25-02-2020 - Rogier
Wish zou je kunnen vergelijken met Grandado want dat is in principe ook gewoon een duurdere variant van Aliexpress. Alleen is grandado nog duurder omdat het vanuit Nederland opereert. Ook Aliexpress is veel goedkoper dan Wish, Aliexpress is de grootste en goedkoopste van allemaal en heeft meer dan 100 miljoen producten. Ik heb het niet beter uit kunnen leggen maar je begrijpt het blijkbaar nog niet.... Je moet extra lang wachten omdat het Chinees Nieuwjaar is geweest en nu het Coronavirus. Hierdoor zijn vrijwel ALLE bedrijven in China dicht en vliegen er weinig vliegtuigen. Al dik een maand lang. Dus ook wish en Aliexpress of welke Chinese leverancier dan ook. Alles gaat naar verwachting weer open volgende week of over 2 weken, ik communiceer namelijk met verkopers op Aliexpress vandaar weet ik dit. Tot die tijd wordt er bijna niks verstuurd. Ik wacht zelf ook al een maand tot dat meerdere pakketjes worden verstuurd. Snap je nu waarom het extra lang duurt?? Ongeveer 25% verstuurd het pakket wel, de rest nog niet. Om een voorbeeld te noemen wacht ik al sinds 21 januari tot dat iets wordt verstuurd. En zo nog 10 andere dingen. Normaal wordt dit binnen enkele dagen verzonden. Snap je?

Grandado verkoopt spullen direct van Aliexpress via een websitebuilder genaamt Shopify, en gebruikt apps als Oberlo om massaal producten toe te voegen. Zoek het eens op Youtube en je zult het begrijpen.

Zie ook de bijlage waarin ik laat zien wat de prijsverschillen zijn van Aliexpress en Grandado. Dit zijn willekeurige producten en heb ik niet uit zitten zoeken. Je zou zelf ook even de Aliexpress app kunnen downloaden en bijv jou product kunnen zoeken. Dit gaat heel gemakkelijk als je de productfoto van Grandado download en deze zoekt via de app van Ali. Je zult zien dat je er minimaal 3 had kunnen kopen voor de prijs die je hebt betaald. (Bijlage)




Reageer op deze melding

* Zichtbaar bij de reactie
* NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?