Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Activa Collectum, Fraude of poging tot oplichting


Gemelde gegevens (Fraude of poging tot oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Fraude of poging tot oplichting
Gebruikte methode:
Email telefoon
Bedrijfsnaam:
Activa Collectum
Naam:
Femke Hartmans
Adres:
Planetenweg 5
Postcode:
2132HN
Plaats:
Hoofddorp
Land:
Nederland
Telefoon:
0031857326903
E-mailadres:
Rekeningnummer:
DE60324500000030031637
DE60 3245 0000 0030 0316 37
Product:
Geen
Bedrag:
€ 305
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Vandaag gebeld door ActivaCollectum te hoofddorp en vervolgens een e-mail ontvangen dat er een bedrag van 305,54 € open staat van OnlineLuck.. DIT KLOPT ABSOLUUT NIET. Zowel OnlineLuck als Activa Collectum zijn oplichters.
Er wordt gevraagd om het bedrag te betalen op een Duitse bankrekeing, Vreemd !!!!
Ik hebhet gemeld gedaan bij het ACM en ga straks naar de Politie om aangifte te doen van fraude en poging tot oplichting.


Deel deze melding



Reacties (12)


18-12-2018 - Ria
Vandaag eveneens een telefoontje en mail gehad van Activa Collectum. Ik zou hun een bedrag van 149,85 schuldig zijn en ik zou dit moeten overmaken naar een bank in Duitsland.
26-12-2018 - Jorge Bohyn
Heb ook onlangs zo een telefoontje gehad met juist dezelfde uitleg en werd zelfs gedreigd met een deurwaarder als ik niet betaal binnen een bepaalde termijn. Er werd mij ook verteld dat het gesprek werd opgenomen en dat de Antwerpse politie van België zogezegd aan het meeluisteren was, wat dus ABSOLUUT NIET KLOPT. Niet lang erna kreeg ik de volgende mail van Activa Collectum:

Geachte heer/mevrouw Bohyn ,

Wegens recente afspraken met de opdrachtgever dient u de betaling te verrichten naar de afdeling financien bij ons. U bent hier helaas niet van op de hoogte gehouden.
De betaling dient u over te maken op:

IBAN: NL31SNSB0773065156
BIC: SNSBNL2A

ten name van M.A. Guzel.

Uw dossier staat daarom nu op stand-by. Zodra wij de betaling ontvangen wordt uw dossier definitief gesloten.

Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar info@activacollectum.nl onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen. Indien u de betaling heeft gedaan via iDEAL hoeft u geen betaalbewijs te sturen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Femke Hartmans / Backoffice

Nou, ik trap er lekker niet in en hoop echt dat deze mensen gestopt worden.
03-01-2019 - Julien
Heb vandaag zelfde telefoon ontvangen en daaropvolgend email met rekeningnummer en te betalen bedrag van 323,95 euro.

Iemand suggesties van de werkwijze waarop we deze toestanden kunnen stoppen ?
14-01-2019 - Vicky
Dit zal ook zoiets zijn zeker? (Bijlage)
14-01-2019 - Karima
Heb vandaag zelfde telefoon ontvangen door deze nummer ‭+3287605400‬ die nu zelfs niet meer bereikbaar is en daaropvolgend een mail met te betalen bedrag van €349,67 (Bijlage)
14-01-2019 - Vicky
Is idem als die van mij he Karima en nummer is ook dat zelfde ik leg straks klacht neer bij politie
Maar ge zou als je niet nadenkt direct overschrijven en geld kwijt toch pffff
14-01-2019 - Bert Duboccage
Identiek dezelfde mail gehad, vrozgen ze ook aan jullie om voor 17u te betalen?
14-01-2019 - Karima
Er stond bij gewoon op dat ik tenlaatste 17 januari moest betalen en ik zei tijdens het gesprek dat ik een brief wil geen mail want ze hebben zogezegd al een paar mails gestuurd naar een e-mailadres van me dat ik al meer dan 2 jaar niet meer gebruik en die zelfs niet meer bestaat. Dan zeiden ze dat ze het dan doorsturen naar een deurwaarder waar de kosten 3 dubbel zouden zijn.
14-01-2019 - Bert Duboccage
Wat ook al verdacht was bij mij: belgisch telefoonnummer, nederlandse onderneming en duits iban nr. Hopelijk laten de mensen zich niet vangen
14-01-2019 - Helga
Ik heb hetzelfde voor: een telefoon van een Nederlandse met de melding dat ik nog een openstaande factuur had en als ik die vandaag in orde bracht ging het dossier afgesloten worden want anders kon ik mij aan een deurwaarder verwachten. Ook een bedrag van boven de 300 euro op een Duitse bankrekening. Daarna hetzelfde verhaal in mail ontvangen, getekend door Femke Hartmans. Hoe kunnen we dit stoppen? Is het nodig om dit aan de politie te melden ?
14-01-2019 - Vicky
Ik heb klacht iingediend en politie rade aan niet te betalen. Want wel raar 3 verschillende landen voor een betaling. Email en telefoon
16-01-2019 - Vicky
Ale mijn vriendin heeft vandaag ook dezelfde telefoon gekregen


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?