Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Booking company LT, Oplichting


Gemelde gegevens (Oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Oplichting
Gebruikte methode:
Telefonisch en email
Bedrijfsnaam:
Booking company LT
Postcode:
LT50174
Plaats:
Kaunas
Land:
Litouwen
Telefoon:
0857326678
E-mailadres:
Rekeningnummer:
NL78ABNA0255037570
NL78 ABNA 0255 0375 70
Website / Webwinkel:
KVK:
LT100004491615
Product:
Reis
Bedrag:
€ 90
Betaalmethode:
IDeal
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Iemand dit gehad van boekvoordelig.com? Wat hebben jullie gedaan? Ben echt niet van plan om te betalen


Deel deze melding




Reacties (91)


27-11-2018 - Ramona
Ik heb dit nu? Wat heb jij er aan gedaan? Ik kom er niet vanaf!!
30-11-2018 - Salima
Ik heb dit ook nu. ik weet niet goed wat ik er mee moet. Zij claimen bewijs te hebben maar dit niet willen sturen. Wat hebben jullie gedaan?
03-12-2018 - harry
ik ben er nu ook mee bezig, als je hun site bekijkt zitten er heel veel spelfouten in. Ik ga het melden bij het Fraudedesk .( consuwijzer.nl) Ik ga zeker niet betalen
03-12-2018 - Ramona
Ik heb het bedrijf paar keer gebeld en kreeg echt een vervelende vrouw aan de lijn. Ze wou echt totaal niet mee werken en ze vond gewoon dat ik moest betalen. Maar wat nou als we niet betalen?
Wat gaan jullie doen?
04-12-2018 - Sandra joosen
Ook ik heb mails ontvangen dat ik moet betalen, maar ga dit zeker niet doen. Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet.

06-12-2018 - Tara
Ook ik heb zo'n oplichtingemail ontvangen en heb het geblockt. Heb er een kopie van gemaakt en dan zie je de zwarte balk over het telefoonnummer staan; deze is dus niet te lezen. De kopie laat al zien dat het scam is. Dus reageer ik daar niet verder op. Tara
07-12-2018 - Ramona
Ik krijg nu dit?
Wat doen jullie eraan?

Uit onze administratie is gebleken dat bovenvermelde factuur na onze eerste herinnering nog steeds niet door u is voldaan. De betalingstermijn is hiermee onaanvaardbaar overschreden.

Het spijt ons te moeten vaststellen dat wij van u geen betaling of reactie hebben mogen ontvangen.

Wij verzoeken u dan ook met klem om uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening van deze email het openstaande factuurbedrag op onze IBAN bankrekening te voldoen.

T.N.V.: Pragma Finance
IBAN: NL78 ABNA 0255 0375 70

Als uw betaling wederom uitblijft binnen de bovengenoemde termijn, zijn wij genoodzaakt de vordering definitief uit handen te geven aan een Nederlandse Incassodienst.

U zult aansprakelijk worden gesteld voor alle daaruit voortvloeiende incassokosten, boeterenten en administratiekosten.


Hoogachtend,

Boek Voordelig
boekvoordelig.com is een partner van "The booking Company" in Litouwen
VAT: LT100004491615
Telefoon: +31 (0) 85 732 66 78
Email: [email protected]
10-12-2018 - Tim
Ik heb ook een telefoontje gehad en heb ook de email ontvangen heb nog niet betaald nu krijg ik een 2 de mail met een betaling herinnering was ook niet van plan te betalen want vertrouw het niet weet iemand of het wel echt is?
Ook gebeld met bedrijf en ze zeggen dat er een band opname is, dat klopt dat heb ik ook gedaan.
Moet ik nu gewoon betalen?
12-12-2018 - Manou
Ik heb ook geen mails ontvangen maar wel 2 rekeningen. Nu een mail van een incassobureau ik heb geantwoord dat ik eerst de mails wil zien waarvan ze zeggen dat ik ze heb ontvangen. Ik ga niet betalen.
Team Incasso CC

Olympiaweg 16A
3077AL Rotterdam
KVK: 69419558

Heeft iemand contact gehad met dit incasso bedrijf? Kent iemand het?
17-12-2018 - hcs
Ook ik ben hierin getrapt. formulier is niet beveiligd als je er vanaf wilt komen (Bijlage)
17-12-2018 - Erica
ik heb contact gehad met consuWijzer.nl en melding gedaan. wanneer meer mensen dit doen, zal er wellicht onderzoek gedaan worden. ze hebben mij evengoed aangegeven een(weer mail te schrijven ze te wijzen op mijn op Ontbinding koop/dienst tijdens bedenktijd. Ook zal ik mijn rechtsbijstand inschakelen. heeft iemand deze stappen al genomen, ik ben erg benieuwd wat daar uit is gekomen...

18-12-2018 - Henny
Beste allemaal,

hier zelfde situatie. Pas op, betaal niets, het zijn oplichters en ze hebben geen recht op betaling. Ik heb de consumentenbond gebeld, zij zeggen: Booking Company doet een aanbod voor een dienst, daar is schriftelijke toezegging voor nodig, op papier of mail. Een bandopname is niet voldoende!!! Dus betaal niets! Ze adviseerde wel een mail te sturen met bovenstaande.

Succes!
18-12-2018 - Anja
Beste allemaal,

Je kan ook niet reageren op hun e-mail adres omdat dit adres niet kan worden gevonden. Heb telefonisch contact gehad, medewerkster laat jou niet uitpraten, dreigt met incasso als je niet betaald. Ik betaal niets (Bijlage)
19-12-2018 - Sengul
Ik heb dit ook! Ik baalde er vreselijk van maar nu ik bovenstaande berichten zie ben ik wat gerustgesteld, wetende dat het oplichters zijn! Ik wist anders totaal niet wat te doen. Ik hoop dat ze hiervoor zullen boeten, dit is toch niet normaal! Ik heb na het telefoongesprek een email ontvangen met een code wat 2 weken geldig zou zijn en dat ik mij op tijd kon afmelden maar heb geen toezegging gedaan en vergeten om binnen 2 weken af te melden. Laatst heb ik een smsbericht ontvangen dat er een factuur open staat van 90 euro! Ik heb ze online een bericht gestuurd en vandaag gebeld maar kwam er niet uit. Ik laath et hierbij en ga het niet betalen
19-12-2018 - erica
Anja, bij de gegevens boven deze berichten staat het emailadres wat je kan gebruiken.

Ondertussen heb ik de band opname ontvangen maar nog steeds niet de mail waarop ik op tijd had kunnen opzeggen dus ik vind dat ik nog steeds in mijn recht sta om niet te betalen!
19-12-2018 - Sengul
Ik heb op ConsuWijzer ook een melding daan, ook daar lees ik dat het oplichters zijn en dat ze niets kunnen doen omdat wij schriftelijk geen toezeggingen hebben gedaan
19-12-2018 - Anja
Ook als je een mail stuurt naar [email protected], krijg je geen reactie. Het enigste wat je krijgt is weer een mailtje van Booking Company LT dat je moet betalen en dan wel op tijd anders komen er kosten bij. Nou mooi niet dat ik betaal, stelletje oplichters. Het is eigenlijk best wel van de zotte dat je elke dag een mail krijgt dat je moet betalen terwijl in de mail staat binnen 14 dagen 🤔

19-12-2018 - HCS
Ik heb direct maandag een email eruit gedaan aan [email protected] na ontvangst van de code en heb een bevestigingsmail van [email protected] ontvangen dat alles is geannuleerd.
20-12-2018 - Nien
Bij deze een foto van het pand waar het incassobureau schijnt te zitten. Niet echt geloofwaardig toch? (Bijlage)
20-12-2018 - Salima
Nergens op reageren, zodra ze bellen ophangen. Sturen ze een email niks terugsturen. Alles bewaren als bewijs. Dat lijkt mij het beste en dat is wat ik doe! Vooral NIET betalen!!!
22-12-2018 - Erica
gisteren hebben wij een tweede mail gehad van de deurwaarder waarop het bedrag van 90,- verhoogt is naar 130.-
we gaan vandaag aangifte doen bij de politie, meerdere instanties zeggen wel niet betalen, maar ondertussen verhogen ze wel de rekening en komen we geen stap verder :(

op het aangegeven adres van incasso cc staat ook het volgende bedrijf gevestigd.
Stichting Zomiva (zorg mindervaliden Nederland en Oost-Europa)
Olympiaweg 16 A, 3077 AL Rotterdam Rotterdam 66113717

het auto bedrijf eerder in de meldingen aangegeven zit op 18a (Bijlage)
22-12-2018 - Anja
Hi Erica, wil jij zo vriendelijk zijn om de reactie van de politie op meldnu te plaatsen, ik krijg om de dag een mail dat ik moet betalen, wordt hier een beetje moedeloos van.
22-12-2018 - Jaap
Wij hebben ook aangifte gedaan. Het zal wel even duren voor de politie eraan toekomt, maar ik begreep van de ABN AMRO dat de bank hun account kan blokkeren zodra de politie bevestigt dat het om oplichters gaat.
31-12-2018 - Henri
Ik heb dezelfde ervaring. Factuur is per mail toegestuurd.
per sms en per mail ontvang ik herinneringen. Laatste keer aanmaning ontvangen per mail en 29-12-2018 zelf een telefoontje van het incasso bureau. Een zeer onvriendelijke dame volgens mij is dat niet een juiste werkwijze van een incassobureau. Ik had al eerder een mail geantwoord dat ze mij niet meer moesten bestoken met mails en dat ik dan aangifte zou doen. Daar worden zo ook niet heet of koud van? ik betaal niet en zal nogmaals een mail sturen dat een bandopname niet voldoende binding geeft voor een vordering, zoals hierboven genoemd werd.
31-12-2018 - Erica
het incassobureau blijft ons herinneringen sturen, het bedrag is opgelopen naar 130,- en ze raden ons, voor ons eigen best wil aan, op tijd te betalen.
Donderdag 27 dec. hebben wij aangifte gedaan bij de politie. Echter is aangifte alleen mogelijk wanneer je daadwerkelijk opgelicht bent. Dat ben ik niet omdat ik niet heb betaald. Ze hebben alle gegevens genoteerd en er is melding van gedaan. Als ze er een rechtszaak van gaan maken, kunnen we weer terecht bij de politie. ze denken dat ze het niet zo ver zullen laten lopen, want ze kunnen het bewijs van de eerste mail niet overhandigen...
02-01-2019 - Yvonne
Ook ik heb nu met hen te maken. Ik heb ook ConsuWijzer.nl gebeld en melding gemaakt.
Deze Booking Company heeft mij geen email gestuurd zoals beloofd maar wel vandaag een herinnering en factuur. Ik ga het niet betalen. Mijn advies is bel allemaal naar ConsuWijzer.nl zodat als er genoeg meldingen binnen komen, zij dit naar de AFM kunnen doorzetten. Zij komen op voor de belangen van de consument.
02-01-2019 - Yvonne
Correctie, ik bedoel ACM
04-01-2019 - joanne
ook ik ben benaderd door dit bedrijf dat ik een reis heb geboekt, en ook dit incassobureau heeft mij benaderd. nu bestaat dit incassobureau pas sinds dec 2018 (heel toevallig) en werkt er maar 1 persoon (laat dit nou net de dame zijn die je ook bij booking company aan de telefoon krijgt)
zelf heb ik contact gehad bij juridisch loket en met ECC (omdat het waarschijnlijk in litouwen zit) vooral niet betalen adviseren zij. ECC gaat met hun collegas in Litouwen in gesprek en gaat namens mij aangiften tegen ze doen.
mag ik jullie adviseren dit ook te doen?
04-01-2019 - erica
Weer een stapje verder. Nu met een ING rekening en extra BTW er boven op gegooid.
Ook het bedrijf en adres recht op het factuur heb ik niet eerder gezien...
Hoe lang zullen ze hiermee doorgaan?! (Bijlage)
04-01-2019 - Manou
Ik heb inderdaad ook weer dezelfde mail ontvangen als Erica. En ik ben gebeld door een dame die verteld dat ze maandag een deurwaarder langs sturen. Ik heb de mail geantwoord. Dit had ik ook al eerder gedaan. Ook een melding gedaan bij consuwijzer.


Geachte heer/mevrouw,

Ik heb u onlangs verzocht om de informatie en mail welke u zegt naar mij verstuurd te hebben nogmaals toe te zenden. U bent hierin in gebreke gebleven. Ook heb ik gevraagd om informatie te verstrekken over de genoemde reizen. Waar kan ik ze boeken? Wat zijn de bestemmingen?

Ook is het incasso bureau waarna u refereert niet ingeschreven bij de kamer van koophandel.

Zodra u voldoet aan het verstrekken van bovenstaande bewijzen dan zal ik eventueel voldoen aan u verzoek.

Ik heb contact opgenomen met mijn advocaat en hen geïnformeerd over uw bijzondere duistere praktijken.

Vriendelijke groet,
04-01-2019 - Nien
Hallo Erica, heb contact gehad met de eigenaar van het pand in Woerden. Er is een virtueel kantoor gehuurd door hen. Eigenaar weet niks van hun zaak alleen dat ze dat huren. Ikzelf krijg ook steeds mails en blokkeer ze steeds. Ga ook zeer zeker niet betalen!!! Is een grote oplichtersbende!!!
04-01-2019 - Manou
Ik heb nu wel een reactie, heeft iemand de mails wel Opgevraagd bij het vermelde
Mail adres?

Beste M. de Vries,

U heeft antwoord op uw bericht ontvangen #1503

Onderwerp: Re: Aanmaning betreft uw Factuur-039298

Beantwoord bericht:
Beste,

Wij hebben u meerdere malen de mail verstuurd met de infortmatie. U kunt dit ook opvragen bij [email protected]

Als tijdige betaling onverhoopt uitblijft, zie ik mijzelf helaas genoodzaakt de vordering ter incasso uit handen te geven aan e-Legal incasso advocaten. In dat geval zal tevens aanspraak worden gemaakt op vergoeding van de verschuldigde rente en buitengerechtelijke
incassokosten. Vooralsnog verwacht ik dat het zover niet hoeft te komen en dat u alsnog aan uw financiële verplichtingen zult voldoen.
Om ervan verzekerd te zijn dat u deze brief ontvangt, zend ik deze brief zowel per post als per e-mail.
Mocht de betaling inmiddels hebben plaatsgevonden, dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,


Team Incasso CC
14-01-2019 - erica
Weer even een vraagje...
ook Ik heb de aanmaning ontvangen waarin wordt aangegeven, wanneer de betaling uitblijft, ze het uit handen gaan geven aan E-legal Advocaten. Is er al iemand benaderd door dit bureau?
14-01-2019 - Harry
Ik heb nu twee mailtjes gehad van het incasso bureau waarvan er in eentje gezegd wordt dat er een ook een brief wordt gestuurd maar die heb ik nog niet ontvangen
25-01-2019 - Sandra
Ook ik ben gebeld door het bedrijf ,ze hebben nu een dwangbevel uitgegeven zeggen ze.
Melding gemaakt bij de politie
Die zeiden niet betalen!!!!
Het zijn oplichters
25-01-2019 - Sengul
Ik heb dit email ontvangen! Wat moet ik doen?


Op 26-11-2018 heeft u telefonisch akkoord gegeven om gebruik te willen maken van de boekingscode dat u eerder heeft ontvangen van Boek Voordelig. Hiermee kunt u gebruik maken van een gratis reis naar bepaalde bestemmingen en kortingen tot wel 50% korting.

Naar aanleiding hiervan heeft "Boek Voordelig" u op 26-11-2018 de aanbieding per email aan u bevestigd met de mededeling dat het afgesproken bedrag van € 90,00 middels een overschrijving plaats zou moeten vinden waar helaas geen sprake van is. Boek Voordelig heeft geen terugkoppeling van u gehad dat u geen gebruik wilt maken van deze aanbieding. Aangezien de termijn met betrekking tot de koop op afstand is verstreken, gaat Boek Voordelig er vanuit dat u op de hoogte bent van de verplichtingen die hieruit voortvloeien en nog steeds gebruik wilt maken van de aanbieding.

IncassoCC behandelt de financiële administratie van Boek Voordelig. Namens Boek Voordelig mogen wij u alsnog in de gelegenheid stellen om het betreffende bedrag € 90,00 binnen zeven dagen na heden te voldoen, zodat u alsnog gebruik kunt maken van de aanbieding en niet met onaangename administratiekosten van € 30,00 + Administratiekosten van € 10,00 te maken krijgt. Hieronder treft u een link waarmee u uw gegevens kunt bekijken en direct online kunt betalen.

T.N.V.: Online Deals & AMB Sales Marketing B.V.
IBAN: NL16 INGB 000 909 8914
BIC: INGBNL2A

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw betaling graag binnen de gestelde termijn tegemoet.
25-01-2019 - Anja
Hi Sengul, niet betalen zijn oplichters, zie de verhalen hierboven.
25-01-2019 - Sengul
Dankjewel voor je reactie Anja! Ik zal het niet betalen!
25-01-2019 - Sandra
Hoi Sengul, niet betalen!Je moet het doorgeven aan de Fraude desk,en een melding doen bij de politie
Als ze bellen de hoorn erop gooien
Het zijn oplichters ze maken de mensen bang dat ze dan gaan betalen.
27-01-2019 - Zegiklieverniet
Hallo allemaal

Ook ik ben benaderd en heb met mijn domme kop de aanbieding aangehoord. Heb gezegd dat ik 1st met een vriend wilde overleggen en in te tussentijd op hun site wilde kijken wat ze dan allemaal voor leuks hadden. Ze zouden per mail mij info opsturen en vanuit die mail kon ik dan rondkijken via een link. Ik was 1 van de 8 geselecteerden die zij uitgekozen hadden omdat ik ooit een enquête (wat ik soms voor de grap uit verveling wel eens doe) had ingevuld. Enige wat ik moest doen als ik er tóch geen gebruik van wilde maken was dat ik in de mail ergens op moest klikken om het te annuleren. Ik zei ja is goed hoor ik wil 1st rondkijken en nadenken of ik het überhaupt wel wil. Dit was allemaal via bandje opgenomen. Later heb ik toen ik de mail zag en de spel fouten ontdekte helemaal niéts aangeklikt en verwijderd nadat ik mijn vrienden via Fb vroeg of ze überhaupt van dit bedrijf gehoord hadden. En die gaven aan dat dit oplichters waren. Was heel blij dat ik niét op die link heb geklikt om te annuleren want voor hetzelfde geld hebben ze iets gedaan waardoor ze bij je bankgegevens of iets komen. Heb er geen aandacht meer aan besteeds en ineens vorige week zie ik tot mijn grote schrik in een mail dat de code is geactiveerd en dat ik 108.90 naar 1 of andere rekening moet overmaken. Heb het meteen als spam aangegeven en geblokkeerd en vanaf nu neem ik ook mijn teleoon niet meer op als ik een nr niet ken of onbekend is. Maar ik begrijp uit al jullie berichten dat ik gewoon koste wat het kost NIET moet betalen. Maar hoe lang gaan zij hiermee door.. geven ze het ooit op? Zeker weten dat je niet ineens tóch een torenhoge schuld hebt opgebouwd omdat ze wel degelijk recht hebben op je geld?

Ik ben bang!
31-01-2019 - Ruurd
Zelfde verhaal. Foute club
31-01-2019 - Sandra
Na dat ze me gebeld hebben en ik heb gezegd dat ik absoluut niet ging betalen ,en dat het een stel oplichters zijn heb ik niets meer gehoord.
Wel melding gedaan bij de politie
31-01-2019 - erica
Hier het zelfde als bij sandra
2 weken geleden hebben de oplichters gebeld. Mijn man heeft haar aan de telefoon gehad en het enige wat hij bleef herhalen was de vraag wanner ze nou de deurwaarder zouden sturen, waarop de vrouw uiteindelijk heeft opgehangen. Al ruim 2 weken niks meer van ze gehoord! :)
06-02-2019 - Sandra
Nu toch weer een brief gehad van het incassobureau
Dat ik maar beter kon betalen het is op dit moment een bedrag van €157,00
06-02-2019 - Nien
Ben ook gebeld met het verzoek om te betalen anders wordt het uit handen gegeven aan E legal advocaten. Ga zeer zeker niet betalen en reageer niet eens meer op ze.
08-02-2019 - Nien
Dit is oplichting, wij adviseren u niet te betalen. Ons is gebleken dat er uit naam van Pragma Finance en TA Finance misbruik wordt gemaakt van Monarchy Collect. Zij sturen u aanmaningen welke door u eerder zijn ontvangen van Monarchy Collect. Er wordt u gevraagd een bedrag te betalen op rekening van deze bedrijven.

Het callcenter Premicall, gevestigd in Turkije, met als eigenaar Ahmet Karalik is de initiator van deze zwendel.

Pragma en TA Finance beschikken niet over de oorspronkelijke vorderingen en proberen lukraak, onder dreiging, mensen tot betaling te dwingen. Laat u niet intimideren en betaal niet.
08-02-2019 - Sengul
Ik ben ook gebeld met de mededeling te betalen! Het bedrag is nu 157 of iets. Het houd niet op! Wat moeten we doen km ze te stoppen? Ik vind het niet fijn, jeetje zeg :(
12-02-2019 - Ook opgelicht
Dag allen,
Ook ik heb precies dezelfde situatie.
Aanmaningen op dit moment 158 euro
Ik ga zeker niet betalen. Juridisch loket gebeld en zij hebben geadviseerd een standaardbrief te schrijven en niet te betalen . Dit netjes gedaan. De aanmaningen blijven echter gewoon komen via de mail. Hoe ze te stoppen geen idee.
Ik vind het ook zeer vervelend.
12-02-2019 - OpgelichtdoorLindauitLitouwen
Dag allen,

Mijn vrouw kreeg vandaag ook een spookrekening. Meteen DAS gebeld en de zaak is door hen in behandeling. Ik hoop dat die ene Linda uit Litouwen weer gaat bellen heerlijk dit ;)
Ik zal haar vast een tip geven om een pot vaseline te gaan kopen, want DAS kan niet wachten om ze te naaien :D
13-02-2019 - Martine
Ook ik was de Sjaak,...vandaag een berichtje gekregen om 108,90 te betalen. Die gaan we natuurlijk niet betalen, maar wat moet ik nou doen?
13-02-2019 - OpgelichtdoorLindauitLitouwen
Niets doen negeren. Ik zit al op de zaak. By the way ik had ook hetzelfde bedrag. Incasso komt echt niet. ;)
13-02-2019 - Anja
Hi allen, op alle mailtjes die ik gehad heb van een incasso bedrijf heb ik gereageerd dat ik niet betaal op advies van de politie en alles doorstuur naar de politie. Heb nu ongeveer 3 weken geen mail of telefoon gehad. Gewoon reageren dat je alles doorstuurd naar de politie en niet betaald, omdat het bedrijf wat er achter zit oplichters zijn. Bij mij heeft dit geholpen.
13-02-2019 - Martine
Wat bedoel je met " op de zaak" ? En moet je het ook aan de politie doorgeven of zeg je dat alleen maar 😏
13-02-2019 - OpgelichtdoorLindauitLitouwen
Met op de zaak bedoel ik dat mijn rechtsbijstandsverzekering DAS dit.voor mij uitzoekt.Je kunt aangifte doen bij de politie.Als je niets hebt betaald kun je geen aangifte doen, de politie kan niet in actie komen omdat je nog niets betaald hebt. Je kunt wel aangifte doen wegens stalken, bedreigen ;)
16-02-2019 - Alie B
Ik heb ook een aanbod gekregen voor een kortingscode. Toen ik dit af wilde melden lukte dat niet . 1 dag later kreeg ik een aanmaning /rekening om 108.90 te betalen. Dit wil ik niet . Heb gelezen dat het om oplichters gaat. Er zitten taalfouten in de mails en aanbiedingen.
Ik ga niet betalen en wacht af. Alie B
18-02-2019 - Sandra
Zondagavond weer een mail gehad,ik heb gezegd dat ik alles door heb gestuurd naar de politie dat het oplichters zijn en dat ik zeker niet ga betalen
Kreeg net een mail binnen,dat het gebleken is dat bij de rechtbank niets bekend is van oplichting en dat het op band staat en dat ik moet betalen.
Waarop ik geantwoord heb dat ik contact heb gehad met de politie en niet ga betalen.
Gek wordt je van die lui.
18-02-2019 - Marjan
Wij hadden hetzelfde, ook aanbod gehad, gemaild dat we hier geen gebruik van wilde maken maar toch factuur gekregen, er wordt dan gezegd dat je eerst moet betalen en dan pas word je dossier gesloten, ga ik niet doen, zijn al naar de politie geweest en hebben daar een melding gedaan ... ligt allemaal bij de Politie... ik wacht rustig af....
20-02-2019 - Een andere Erica
Ook ik ben benaderd door deze company. Ik heb een paar dagen nadat ik de "gewonnen code" kreeg de afmeldlink gebruikt maar ik kreeg geen reactie. Weer een paar dagen later heb ik gevraagd of zij mij wilden bevestigen dat ik mij had afgemeld en ik heb inderdaad een bevestigingsmailtje gekregen. Ik heb er ook niks meer over gehoord. Ik bewaar de mailtjes maar voor de zekerheid 😏🤔
20-02-2019 - Sandra
Krijg vandaag deze brief (Bijlage)
20-02-2019 - Frans BRUGMAN
Beste mensen.
Ik krijg steeds berichten dat ik een reis geboekt heb, en toen ik ging reageren werd de vrouw boos en nu krijg ik steeds brieven van een incassobureau, het houd niet op.
Kunt U dit stoppen?
21-02-2019 - Boris
Ook ik heb het sterke gevoel dat ik opgelicht ben. Op 6 februari een telefoongesprek met Booking TL en daarin afgesproken dat zij mij een mail met voorstel mochten sturen. Volgens mij NIETS definitief afgesproken. De 'link' om af te melden in de mail van 6 februari werkt niet (404-page not found)
Op 20 februari de mail ontvangen met daarbij de boodschap dat ik geacht wordt € 108,90 te betalen.
Gebeld naar Booking LT en ene Linda (klantenservice) vertelde mij dat het op 6 februari opgenomen telefoongesprek rechtsgeldig was en ik dus vastzit aan deze overeenkomst.
Ik krijg binnen 48 uur die bandopname toegestuurd en ben dan toch benieuwd wat er in staat en hoe ik er mogelijk ingeluisd ben......

Alle berichten hierboven gelezen hebben ga ik contact opnemen met de politie en met mijn rechtsbijstandverzekering.
En zeker niet betalen.
21-02-2019 - Andre
Is één en al oplichterij in;
- site vol taalfouten.
- foto's van medewerkers zijn van andere sites gehaald.
- aanbiedingen kloppen niet.
- knop om af te melden werkt niet.
- recent oud bankrekeningnummer afgesloten, nieuwe geopend.
- recent nieuw vestigingsadres.
- procedure incasso klopt niet.

Gewoon niet betalen.
26-02-2019 - Carola
Ook hier een mail ontvangen dat ik moest betalen. Net melding gedaan bij consuwijzer.

Ook ik ga uiteraard niet betalen en hoop dat ze snel zullen stoppen met mailtjes sturen.

Wel vraag ik me af hoelang ze dit vol zullen houden?
27-02-2019 - Zegiklieverniet
Ongeveer 5 weken geleden heb ik heb ze op aanraden van mijn advocaat en de politie 1 mail gestuurd dat ik op de hoogte ben van hun praktijken en dat ik niet ga betalen. 

Kreeg als reactie alleen dat ze een bandopname hebben en dat ik 14 dagen de tijd heb om te betalen enz enz. Maar verder ingaan over het feit dat ik hun door heb en een melding heb gemaakt bij de politie en hier en bij meldnu.nl totaaaal niet! 

1e herinnering was al na 5 dagen.. terwijl ze het hebben over 14 dagen. In deze mail stond dat ik 7 dagen kreeg om te betalen. Na deze mail 4 dagen later wéér een herinnering met dat ik 7 dagen heb om te betalen. Nu, 6 dagen later een aanmaning met de melding dat ik binnen 5 dagen moet betalen. 
Klopt allemaal niks van. Z


Ze blijven gewoon mailtjes sturen en sms'en onder het motto.. 'kijken wie breekt en gaat betalen'. 

De politie en mijn advocaat adviseerden mij om niet meer te reageren en alles te bewaren wat ik van hun binnen krijg. Aangifte kan alleen als je daadwerkelijk betaald hebt en opgelicht bent. Maar dreiging en stalking daar kunnen ze wel wat mee. Heb hun nummers geblokkeerd en nadat ze hebben gesmst heb ik dat ook geblokkeerd. 

Nu heb ik na hun reactie niet meer gereageerd. Raad iedereen aan dit ook niet te doen! 
27-02-2019 - Nien
Beste Zegiklieverniet, ik heb hetzelfde probleem en heb ze ook geblokkeerd. Word er niet goed van.
05-03-2019 - Boris
Heb ondertussen melding gedaan bij Consuwijzer en Fraudehelpdesk.
Ook contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering en een brief met 'betwisting vordering' naar Booking LT gestuurd.
Na een week de geluidsopname van Booking LT ontvangen. Het is een deeltje van het gehele gesprek wat opgenomen is. (voor meerdere interpretaties vatbaar.....)
06-03-2019 - Sil
Hier nog een slachtoffer.
Geen mail ontvangen na het eerste telefoontje. Dus ook niet kunnen annuleren. Nu een factuur ontvangen. Daarop gereageerd dat ik niet ga betalen. Daarop direct een mail ontvangen dat ik telefonisch toestemming heb gegeven en dat dat op band staat.
Daarop gebeld en idd een onvriendelijke dakje aan de lijn. Zij kon zien dat ik de mail WEL heb ontvangen (Ik lieg dus......) Toen ik begon over dat ik hun bedrijf had gegoogled heeft ze het gesprek beëindigd.
Ik ga ze nog maar een mail sturen met daarin dat telefonische toestemming niet rechtsgeldig is een GA NIET BETALEN!!!
06-03-2019 - Wim Boeren
Het is bij mij al vanaf vorig jaar aan de gang en het irriteert behoorlijk, ook al weet ik dat het oplichting is.

Dit was de laatst ontvangen mail:
=================================================
Tot op heden blijft u in gebreke met de betaling van de onderstaande factu(u)r(en), waarvan de betalingstermijn inmiddels ruimschoots is verstreken:

Factuur-400225

08-02-2019

15-02-2019

€157.30

Voor deze factu(u)r(en) is u eerder al een betalingsherinnering gezonden. Desondanks is betaling nadien uitgebleven.

Vriendelijk doch dringend verzoek ik u alsnog zorg te dragen voor betaling. Uw betaling dient uiterlijk binnen [3-7] dagen na dagtekening van deze email te zijn bijgeschreven. Betaling dient plaats te vinden op IBAN NL16 INGB 000 909 8914 ten name van "Online Deals " te Rotterdam onder vermelding van bovenvermeld(e) factuurnummer(s).

Als tijdige betaling onverhoopt uitblijft, zie ik mijzelf helaas genoodzaakt de vordering ter incasso uit handen te geven aan e-Legal incasso advocaten. In dat geval zal tevens aanspraak worden gemaakt op vergoeding van de verschuldigde rente en buitengerechtelijke incassokosten. Vooralsnog verwacht ik dat het zover niet hoeft te komen en dat u alsnog aan uw financiële verplichtingen zult voldoen.

Om ervan verzekerd te zijn dat u deze brief ontvangt, zend ik deze brief zowel per post als per e-mail.

Mocht de betaling inmiddels hebben plaatsgevonden, dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen.

U kunt ons een email sturen door op de onderstaande knop te klikken en de formulier in te vullen.
==============================================
Tja en dan nu dreigen met e-legal advocaten. Ik heb ze al heel duidelijk gemaakt dat ik weet dat het oplichters zijn, maar ze houden maar vol. En als ze zouden stoppen met de mails, tja dan is het ook weer zo eenzaam in de mailbox. :)
06-03-2019 - Wim
Ik heb dus even contact opgenomen met E-Legal. Met hun goedvinden zet ik de reactie hier neer.

"Beste Wim,



Vriendelijk bedankt voor jouw bericht. Ik was hiervan nog niet op de hoogte.



Uiteraard werken wij als incasso advocatenkantoor niet samen met dit soort boeven. Ik heb direct een bericht op onze site geplaatst: https://e-legal.nl/boekvoordelig-com



Lijkt me voldoende duidelijk? 😉



Wil je het delen zodat de anderen waarover je spreekt het ook weten?



Fijne avond alvast!





Met vriendelijke groet,



Lucien Ridderbroek
"

Ze hebben dus gelijk vermelding op hun site gezet dat ze niet samenwerken met Boek Voordelig of incasso cc.
13-03-2019 - Damien
Best mensen..

Mijn broertje die jurist is heb ik gevraagd uit te zoeken of dat hele incassobureau 'incasso CC' überhaupt wel echt bestaat omdat ik bang was dit als dit alles straks tóch nog rechtsgeldig was we straks met een toren hoge schuld zitten en toch moeten betalen. Ik bedoel.. je weet maar nooit, voor 95% was ik zeker dat er niets aan de hand was maar wat nou als het tóch nog anders zit..?

Hij heeft niet lang hoeven zoeken! Voor wie nog niet op de hoogte was lees onderstaande dan even:

De ACM heeft heel recent op 4 maart een waarschuwingsbesluit genomen ten aanzien van dit incassobureau. Ze stellen terecht dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken en overtreding van de wet op de Wet handhaving consumentenbescherming.

Hier kun je het besluit teruglezen: https://www.acm.nl/sites/default/files/documents/2019-03/acm-waarschuwt-voor-incassobureau-incasso-cc.pdf

Avrotros heeft naar aanleiding hiervan toevallig gister ook een artikel geschreven waarin ze adviseren niet te betalen aangezien er geen sprake is van een gesloten overeenkomst: https://opgelicht.avrotros.nl/nieuws/item/14881/


DUS NIÉT BETALEN En lekker NEGEREN die hap, ze hebben geen poot om op te staan!! Als ze blijven bellen meteen ophangen. Blijven ze mailen, negeren en melden als spam. Gaan ze dreigen... aangifte doen en alle mailtjes bewaren zodat je dit kunt aantonen

Vriendelijke groet,

D.
15-03-2019 - Wil
Heel fijn om deze berichten allemaal te lezen,wij hebben hetzelfde meegemaakt, dus wij gaan ook niet betalen , ondanks de e-mails van aanmaning binnen 5 dagen betalen anders incassobureau
01-04-2019 - Nien
Weet niet hoe het bij de andere is maar heb echt al weken niks meer van ze vernomen.
01-04-2019 - erica
Nadat mijn man haast gesmeekt had om de deurwaarder te mogen verwelkomen, hebben ze de hoorn op de telefoon gegooid en hebben we nu al weken niks meer van ze gehoord. 😂
01-04-2019 - Nien
Toch de juiste aanpak geweest waarschijnlijk Erica😂 😂
01-04-2019 - Wil
Deze 26 maart weer ontvangen (Bijlage)
01-04-2019 - Marjan
Wij hebben ook al een poos niets mer van ze gehoord. hopelijk is het nu afgelopen...
01-04-2019 - Nien
Heb dezelfde ontvangen twee maanden geleden. Ben ook gebeld door het incassobureau maar gelijk opgehangen. Nu al anderhalve maand niks meer gehoord. Blijf ze gewoon negeren en de nummers waarmee ze bellen staan ook geblokkeerd. Blijven negeren is het beste en vooral niet betalen!
01-04-2019 - Wim
Op gegeven moment stopt het helemaal. Negeren, negeren, negeren. Moet eerlijk zeggen, gewoon stil in mijn ongewenste mail nu, dan ga je jezelf afvragen of er iets mis is met je spambox.....
02-04-2019 - Frans BRUGMAN
We hadden precies hetzelfde, eerst gebeld heb die vrouw uitgescholden ze werd kwaad, en vertelde dat ik toch moest betalen, moet toch betalen, niet gedaan, daarna toch weer brieven gehad, niet op in gegaan, nu niets meer van gehoord, maar wel allemaal copy,s van gemaakt voor zekerheid.
03-04-2019 - Boris
Mijn brief `betwisting vordering` gestuurd op advies van mijn rechtsbijstandverzekering, heeft het gewenste effect gehad. Mijn factuur is geannuleerd.
15-04-2019 - Damien
Wat een rust! Hebben ze het nou opgegeven.. heb weken niets meer van ze ontvangen, jullie ook? Begin ze bijna te missen, krijg geen aandacht meer 😂
15-04-2019 - Wim
Krijg ook al weken lang niets meer. Vraag mij of of mijn spambox defect is.
15-04-2019 - Damien
Nee joh er is niks aan de ha d met je spambox hahaha. Er zijn zoveel meldingen gewest dat het ACM ze aangepakt heeft. Weet niet of je mijn eerdere bericht gelezen hebt? En E-legal advocaten bureau heeft ook op hun site staan dat zij niet met incasso cc samenwerkt dus Tja... denk dat ze nu weer andere plannen aan het maken zijn om mensen op te lichten. Case closed! Dit hoofdstuk is voor ons klaar.

1 ding is wel zeker... heb mijn lesje wel geleerd! Heb gelukkig niet betaald maar het had net zo goed wél rechtsgeldig geweest en dat was zuur geweest. Volgende keer zet ik 'NEE' en hang meteen op!
15-04-2019 - Wim
Dat het bij E-legal staat heb ik geregeld door met hen contact op te nemen. Ik heb mijn vaste telefoonlijn opgezegd. Want als je er over nadenkt, daar komt alleen reclame of ellende op binnen tegenwoordig. Althans bij mij. Mensen waar ik wel contact mee wil hebben mijn 06 nr. Lekker rustig tegenwoordig.
15-04-2019 - Damien
Ja dat had ik gelezen Wim. Bedankt voor het contact opnemen met E-legal advocaten. Mijn broertje had ook het eea opgezocht. Hij gaf ook aan dat als ze tóch door zouden gaan dat hij ze zou aanpakken naar is gelukkig niet nodig geweest. Altijd handig, advocaten en juristen in de familie hehe.

Mijn vaste lijn gebruik ik nooit tot sporadisch, zit inbegrepen bij mijn Ziggo abonnement. Ben een antal keren gebeld vorig jaar door gasten vanuit Engeland.. zogenaamd had mijn windows problemen. Ben daar niet ingetrapt en opgehangen, bleven het een paar keer proberen maar hebben het daarna opgegeven. Dit hele gebeuren van booking/ Boekvoordelig is via mijn gsm gebeurd. Ik let wel beter op voortaan

Wat een trieste figuren om zo aan je geld te moeten komen maarja...
13-07-2019 - Lian
Oke, hierboven allemaal heldere lampjes die zo slim zijn om niet te betalen. Nu ben ik zo dom geweest om er wel in te gaan na de verhoging en dreiging. Zeker niet handig, maar ik zat midden in burnout en jammergenoeg niet voldoende mans om de stres van een evt. deurwaarder te willen en kunnen handelen. Bedrag betaald. Zal ik wel kwijt zijn en hoe beroerd dit ook is, vraag ik mij vooral af hoeveel risico ik nog loop nu zij mijn gegevens hebben. Iemand een antwoord?
14-07-2019 - Damien
Beste Lian..


Wat klote zeg voor je! Kan je het nog stotteren? Zou ik wel even proberen in ieder geval.
Nu je betaald hebt denk ik niet dat je nog wat van ze hoort. En zo ja.. gewoon niet maar dan ook echt niet op reageren!

Hoop dat je nog kunt stotteren. Bel de bank anders even. Succes
09-08-2019 - Damien
Net gebeld door Linda van 1 of ander incassobureau.. Ik kon het 1st niet plaatsen maar toen ze het had over tickets die ik gekocht zou hebben heb ik het meteen afgekapt. Na maaaaanden geen contact/last gehad te hebben proberen ze het maar weer effe ofzo? NEE NEE NEE NEEEE, Ik trap er niet in, Ik ga er niet in mee!

Heb netjes gezegd dat ik het gesprek ga afkappen omdat ik na alles uit gezocht te hebben dat ok weet dat het oplichters zijn en dat mijn advocaat hiervan op dr hoogte is. Linda reageerde alleen met 'oh ze klonk verbaasd/ geschrokken. En toen zei ze dat ze dit zou doorgeven aan het bedrijf en dat ze mij hierover ging mailen. Ik heb haar gezegd dat ze dat mag doen maar dat ik niet meer op deze mailtjes ga reageren. Toen zei ze 'oh ja oké

Heb haar een fijne dag gewenst, kreeg nog een 'u ook terug en heb opgehangen.

Ze klonk heel aardig.. maar ik prik er doorheen. Ben benieuwd of dit gezeul weer van vooraf aan gaat beginnen maar ik laat mij niet gek maken en zal dit ook nog even melden bij mijn advocaat en bij de politie waar ik al eerder contact mee heb gehad.

Is toch van de zotte dit?!
Maar nogmaals: IK REAGEER NERGENS MEER OP, ben dr klaar mee!!

Ben benieuwd of jullie ook weer een belletje/ mailtje van hun zullen krijgen..
09-08-2019 - Wim
Krijg wel de laatste tijd telefoontjes op de gsm die al beëindigt zijn voordat ik kan opnemen. Voor de zekerheid gelijk die nummers blokkeren. Misschien die gsm ook maar eens weg doen. De rust van vroeger terug..
09-08-2019 - Ramona
Ik ben inderdaad ook gister weer door ze gebeld.
Ik heb gezegd dat ze oplichters zijn en dat ik niks betaal.

Inderdaad precies zoals Damien het ook verwoord.
Ze was rustig, deed net als of der neus bloed en bleef door zeuren maar ik heb me verhaal gedaan en gelijk erna opgehangen.
10-08-2019 - Damien
Oh.. denk dat ze het voor de laatste keer proberen.. kijken wie toch nog breekt. Miss hueb een idee om het CRM weer op de hoogte te stellen? Volgens mij kunnen ze een boete krijgen als ze hiermee doorgaan toch?

Ben ook de paar keer ge els voordat ik überhaupt kon opnemen. Maar Dan steeds zonder nummer. Ach ja gewoon niet toegeven en voortaan onbekende nummers niet meer opnemen


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

*  Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?