Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Amazon klantenservice nederland, Fraude oplichting


Gemelde gegevens (Fraude oplichting)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Fraude oplichting
Gebruikte methode:
Internet
Naam:
Amazon klantenservice nederland

Omschrijving van de melding:

ook ik heb gegoogled op de klantenservice van Amazon, heb deze gebeld om mijn bestelling af te zeggen, omdat deze veel te laat was en volgens de post.nl app er nog geen afgifte had plaatsgevonden. Dat was geen probleem en hij zou meteen een refund regelen. Ik ben erin getrapt door alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van betalen. het terugpinnen in winkels en de brief van de ING dat je andere bedrijven straks toestemming kan geven geld af te schrijven. Hij zou de terugbetaling regelen, en moest de QR code scannen. Ik vertrouwde het niet maar de man wees erop dat het veilig was, de gesprekken werden opgenomen, er stond een slotje en https op de site en mijn zijn muis liet hij zien dat het een terugbetaling was en zei dat ook in gebrekkig Nederlands. Wat er gebeurd is allemaal weet ik niet, maar de ING belde mij dat er vreemde activiteiten waren waargenomen en ze de rekening geblokkeerd hadden. Ik ben opgelicht voor 1288euro, waarvan beltegoed, cadeau-kaarten e.d. is gekocht. Ik ben niet alleen beroofd van geld maar ook van mijn eigenwaarde! Ik voel me dom en schuldig en wist niet dat dit bestond. Van het gebeld worden dat er een virus op de computer is o.i.d. kende ik en dan gooi je de hoorn erop maar nu bel ik zelf en verwacht je deze praktijken niet. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en hoop hiermee te bereiken dat er geen andere mensen slachtoffer worden van deze criminelen.


Deel deze melding




Reacties (2)


14-11-2018 - LJB
Ook wij hebben de klantenservice gebeld die zogenaamd in Nederland is gevestigd, maar kregen een Indiër aan de lijn, tot twee keer toe. We dachten toen al oppassen!!
Hij zou alles wel even oplossen en wilde de creditcard gegevens. Al snel voelde we dat het oplichterij was natuurlijk. Mensen pas op!
25-11-2018 - VTH
Wij zijn in juli 2018 door Amazon klantenservice Nederland opgelicht. Was een telefoonnummer uit Haarlem. Bij ons werd 77 euro van onze rekening afgehouden. Hebben dit bedrag weer terugverkregen via pay.nl Ook wij hadden het idee, dat het Indiërs waren, die Engels spraken. Eentje noemde zich Peter Wong. Ook onze rekening werd door onze bank geblokkeerd, Wij hebben aangifte bij de politie gedaan. Volgens mij is de site nu uit de lucht.


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?