Voorkom dat u het volgende slachtoffer wordt van oplichting

Melding maken Controleer gegevens

Loaded Mobi, Scam


Gemelde gegevens (Scam)

Gepleegd door:
Bedrijf
Soort melding:
Scam
Gebruikte methode:
Sms via provider
Bedrijfsnaam:
Loaded Mobi
Plaats:
LONDEN
Land:
Engeland
Website / Webwinkel:
Bedrag:
€ 5
Betaalmethode:
Automatische afschrijving
Bijlage:

Omschrijving van de melding:

Ik was op mijn telefoon een bestaand spelletje aan het spelen toen ik een service bericht kreeg van vodafone. Zie screenshot in de bijlage. Ik heb mij dus niet ingeschreven voor deze service en ook niet op bijgevoegde link geklikt. Via een omweg de website opgezocht en deze was zeer vaag. Na wat googlen kwam ik er achter dat dit een hardnekkige scam is waar je moeizaam vanaf komt. Ik heb ook geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb vodafone een bericht gestuurd met het verzoek dit te blokkeren. Ik kan mezelf hiervoor niet afmelden. In hun privacy policy staat dit ook niet opgenomen. Wel dat ik deze ivereenkomst met mijn volle verstand ben aangegaan (!?). Ik betaal geen cent voor deze scam.


Deel deze melding



Reacties (6)


14-11-2018 - Arie
Ja, ook ik had hetzelfde. Zomaar uit het niets. Een week later ging het om seksvideos. Dat Vodafone dit accepteert? Heb dan ook een klacht ingediend (Bijlage)
14-11-2018 - Lizz
@arie, vodofone doet er op een standaard briefje niets mee. Het kwam erop neer dat ik beter op moest letten waarvoor ik me abboneer..... succes met jouw klacht.
06-12-2018 - Rene
Kreeg ook zojuist een melding dat ik me op loaded mobi geaboneerd zou hebben... WIE??? dacht ik.... Anyway via Payinfo.nl kan je je afmelden voor mobile diensten zoals dit.
Ik ben gelukkig afgemeld (hoop ik).
07-12-2018 - Arie
Hi LIzz, ik heb inmiddels wel toezegging van Vodafone dat het abonnement gecrediteerd zal worden maar op basis van coulance. Ze kunnen niet zeggen hoe ik aan het abo ben gekomen. Dat zou ik graag willen weten. Inmiddels is alles geblokkeerd dus zou ik zoiets nooit meer moeten krijgen.
07-12-2018 - Arie
Rene, heel goed kijken op de afmeldwebsite want ik dacht me ook afgemeld te hebben via mijn smartphone maar je ziet niet de hele pagina. Dat verschil zag ik op de website via de PC. Daarop is alles overzichtelijk in beeld. Ik bemerkte toen dat ik me niet correct had afgemeld.
succes
07-12-2018 - Rene
Hoi Arie, gelukkig had ik dit ook gedaan via de website. Maar toch bedankt voor de tip!
groetjes
Rene


Reageer op deze melding

*Zichtbaar bij de reactie
*NIET zichtbaar bij de reactie
Bijlage
Bijv: factuur, e-mail, brief, document, screenshot (*Zichtbaar bij de reactie)

Verplichte velden
** Met verzenden geeft u aan akkoord te gaan met de Gedragsregels en Gebruiksvoorwaarden

Wilt u reacties op deze melding per email ontvangen?
Mogen gebruikers contact met u opnemen?